beige Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Hei. Jeg sliter med å trives alene(som singel), men trenger å lære meg å bli komfortabel med dette. Har du noen gode tips til meg? Jeg vet at man skal sosialisere seg, holde seg aktiv og finne på ting. Men så fort jeg sitter alene hjemme igjen så blir jeg nedfor. Klarer ikke godta at jeg er alene, trives best i forhold... 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Lurer på det samme. Er en skikkelig forholdsperson. Anonymkode: 5c80f...760 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Samme her....:( Anonymkode: dfc26...736 1
beige Skrevet 31. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2021 Kan jo ikke hoppe på en ny for hver gang heller, det er jo ikke bra😅 1
Gjest loveli Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 beige skrev (21 minutter siden): Hei. Jeg sliter med å trives alene(som singel), men trenger å lære meg å bli komfortabel med dette. Har du noen gode tips til meg? Jeg vet at man skal sosialisere seg, holde seg aktiv og finne på ting. Men så fort jeg sitter alene hjemme igjen så blir jeg nedfor. Klarer ikke godta at jeg er alene, trives best i forhold... Jeg er som deg. Jeg holdt meg selv aktiv med diverse greier. Dypdykket inn i en serie, bøker, magasiner, Googlet, hørte på lydbøker, hørte på musikk og danset, trente, ryddet, vasket, sorterte ting.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 Tenk på at du kan drite med dodøra åpen og fise så mye du vil i senga uten at noen reagerer. Mindre klesvask. Mindre utgifter til mat. Mindre gnål, mas og krangling Anonymkode: c6293...d62 6
beige Skrevet 31. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tenk på at du kan drite med dodøra åpen og fise så mye du vil i senga uten at noen reagerer. Mindre klesvask. Mindre utgifter til mat. Mindre gnål, mas og krangling Anonymkode: c6293...d62 Jeg trenger heller noen «psykisk råd», alt du nevner er jeg klar over, men gjør det ikke bedre😒
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Mitt tips er å IKKE sosialisere seg så mye, men faktisk stå i det og bare være mye alene og ta reaksjoner som de kommer. Hvis man hele tiden er med andre og klamrer seg til distraksjoner, selv om det ikke er en kjæreste: lærer man ikke å ha det bra alene. Da er man like forbannet avhengig av andre som før. Anonymkode: 5eba4...e7c 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 Jeg er som deg, men er mann. Jeg er singel, men har barn annenhver uke. Men jeg trives best i forhold, og ønsker dette. Men det er ikke bare bare å starte noe nytt. Jeg vil nødig at barna må oppleve enda en gang at en person (dame) de har fått opparbeidet relasjoner til blir borte.... Derfor skal jeg prøve å leve alene. Men det sliter psykisk. Vet at mange klarer seg fint alene, men jeg synes annenhver uke er ufattelig tomme. Jeg har både jobb og fritidsaktiviteter, men huset er akkurat like tomt... Og da blir jeg tom når jeg ikke hører barnelatter eller at de roper HEI når de kommer hjem... I huset føler jeg meg ensom. Prøver mange forskjellige "aktiviteter" inne i huset, men når jeg er alene så blir jeg altså ikke kvitt den tomheten inni meg...... Anonymkode: d6749...cc7 1
beige Skrevet 31. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er som deg, men er mann. Jeg er singel, men har barn annenhver uke. Men jeg trives best i forhold, og ønsker dette. Men det er ikke bare bare å starte noe nytt. Jeg vil nødig at barna må oppleve enda en gang at en person (dame) de har fått opparbeidet relasjoner til blir borte.... Derfor skal jeg prøve å leve alene. Men det sliter psykisk. Vet at mange klarer seg fint alene, men jeg synes annenhver uke er ufattelig tomme. Jeg har både jobb og fritidsaktiviteter, men huset er akkurat like tomt... Og da blir jeg tom når jeg ikke hører barnelatter eller at de roper HEI når de kommer hjem... I huset føler jeg meg ensom. Prøver mange forskjellige "aktiviteter" inne i huset, men når jeg er alene så blir jeg altså ikke kvitt den tomheten inni meg...... Anonymkode: d6749...cc7 Jeg har også barn som jeg har 50% av tiden, hater tiden uten han.. men som du sier, man må ta hensyn til barna. Så må man ofre seg selv om det er tungt...
beige Skrevet 31. januar 2021 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mitt tips er å IKKE sosialisere seg så mye, men faktisk stå i det og bare være mye alene og ta reaksjoner som de kommer. Hvis man hele tiden er med andre og klamrer seg til distraksjoner, selv om det ikke er en kjæreste: lærer man ikke å ha det bra alene. Da er man like forbannet avhengig av andre som før. Anonymkode: 5eba4...e7c Kanskje ikke så dumt. Trenger å jobbe med min egen tankegang og finne roen alene, men synes det er vanskelig!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #12 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mitt tips er å IKKE sosialisere seg så mye, men faktisk stå i det og bare være mye alene og ta reaksjoner som de kommer. Hvis man hele tiden er med andre og klamrer seg til distraksjoner, selv om det ikke er en kjæreste: lærer man ikke å ha det bra alene. Da er man like forbannet avhengig av andre som før. Anonymkode: 5eba4...e7c Enig! Anonymkode: dfc26...736 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 Nei, det er jo om å gjøre å finne på ting å gjøre, helst ting man synes er morsomt, så man ikke blir gående og gruble. Har du noen ting du likte å gjøre før som du sluttet med når du ble voksen, fikk jobb og barn sånn at du ikke fikk tid til det lenger? Det kan være hva som helst. Eller er det noe du har hatt lyst til å prøve - da er dette tiden å gjøre det på. Finne seg en hobby, rett og slett. Anonymkode: e8fb0...4a0 2
beige Skrevet 31. januar 2021 Forfatter #14 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, det er jo om å gjøre å finne på ting å gjøre, helst ting man synes er morsomt, så man ikke blir gående og gruble. Har du noen ting du likte å gjøre før som du sluttet med når du ble voksen, fikk jobb og barn sånn at du ikke fikk tid til det lenger? Det kan være hva som helst. Eller er det noe du har hatt lyst til å prøve - da er dette tiden å gjøre det på. Finne seg en hobby, rett og slett. Anonymkode: e8fb0...4a0 Som sagt så handler det ikke om aktiviteter, men å endre tankegang rundt det å være alene. Det blir fort mange negative tanker, ingen å dele hverdagen med, jeg graver meg ned i vonde tanker så fort jeg er alene hjemme.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #15 Skrevet 31. januar 2021 Tenk på de som alltid har vært alene. Aldri noe forhold i det hele tatt. Anonymkode: 7da62...c09 2
Sophonax Skrevet 31. januar 2021 #16 Skrevet 31. januar 2021 Tenk på at du kan gjøre alt du vil, helt uten å ta hensyn til en partner.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #17 Skrevet 31. januar 2021 Dere har barn 50% av tiden, må da være godt å ha fri! Anonymkode: a2eea...151
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 Er det noen med egne erfaringer rundt dette som har noen gode råd? Hvordan godta at man skal være alene når mans største ønske er å ha en partner å dele hverdagen med? Anonymkode: c78a6...3e8
beige Skrevet 31. januar 2021 Forfatter #19 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noen med egne erfaringer rundt dette som har noen gode råd? Hvordan godta at man skal være alene når mans største ønske er å ha en partner å dele hverdagen med? Anonymkode: c78a6...3e8 Den skulle ikke være anonym. Ts
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tenk på de som alltid har vært alene. Aldri noe forhold i det hele tatt. Anonymkode: 7da62...c09 Og du tror de er lykkelige? Anonymkode: dfc26...736
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå