Gå til innhold

Min datter har fått hoste, holde hjemme fra skolen?

zemer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Holder henne hjemme, og ringer korona tlf. De vil jo gjerne at en ser ann barn ett par dager. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (4 timer siden):

Holder henne hjemme, og ringer korona tlf. De vil jo gjerne at en ser ann barn ett par dager. 

Det er litt ulikt ut fra smittesituasjon i kommunen. Flott at du ringer 👍. Lykke til og god bedring til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinneguide skrev (5 timer siden):

Det kommer an på om man forholder seg til KGs eller FHIs retningslinjer. Fhi sier at det er almentilstanden som avgjør.

Nei retningslinjene sier at man med nyoppståtte luftveissymptomer ikke skal møte i skole/barnehage,  men dersom man er i bedring så kan man komme med noe restsymptomer dersom allmenntilstanden tilsier det

Endret av rosemarin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (45 minutter siden):

Nei retningslinjene sier at man med nyoppståtte luftveissymptomer ikke skal møte i skole/barnehage,  men dersom man er i bedring så kan man komme med noe restsymptomer dersom allmenntilstanden tilsier det

Ja ser nå at innlegget ble skrevet for åtte timer siden, da er det 40 timer igjen å se an situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (7 timer siden):

👍

Om hun går på skolen så hadde jeg nok bestilt tid for test digitalt, med mindre det er noe som tilsier at en test vil være veldig skremmende for henne (hadde hun vært 2 år så hadde jeg sett ann et par dager). Får du tid imorgen, så har dere mest sannsynlig svar allerede tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (12 timer siden):

Ikke tett,ikke feber. Blir usikker da ett par jeg kjenner har korona hvorav en av de bare har hoste.

Selvsagt hjemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du må holde barnet hjemme. Mitt barn hostet en dag forrige uke. Fikk time til test en time etter kontakt med fastlegen, og svar med negativ test samme kveld. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalperud skrev (5 timer siden):

Klart du må holde barnet hjemme. Mitt barn hostet en dag forrige uke. Fikk time til test en time etter kontakt med fastlegen, og svar med negativ test samme kveld. 

En skal jo ikke teste for tidlig heller, event to tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskath skrev (På 31.1.2021 den 13.00):

Har det enda ikke gått opp for folk at man skal holde seg hjemme når man har symptomer? 😳

Lett å si. Men det er vinter og kaldt, og alle går rundt å snufser, nyser og hoster. Barna får fravær fra skolen og voksne må droppe jobb. Selv har jeg vært hjemme i flere måneder nå, fordi skolen min ble stengt, og immunforsvaret mitt blir dårligere av å være så mye hjemme. Nå er jeg forkjølet på 2.uken, med tørrhoste og tett nese. Testet meg i forrige uke, men symptomene vedvarer. Blir jo utrolig mye fravær, så jeg forstår at folk er usikre på hva de skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monikk skrev (1 time siden):

Lett å si. Men det er vinter og kaldt, og alle går rundt å snufser, nyser og hoster. Barna får fravær fra skolen og voksne må droppe jobb. Selv har jeg vært hjemme i flere måneder nå, fordi skolen min ble stengt, og immunforsvaret mitt blir dårligere av å være så mye hjemme. Nå er jeg forkjølet på 2.uken, med tørrhoste og tett nese. Testet meg i forrige uke, men symptomene vedvarer. Blir jo utrolig mye fravær, så jeg forstår at folk er usikre på hva de skal gjøre.

Dette er jo likt for oss alle, så det blir litt lettvint å avfeie folk med at det er "lett å si". Dette er jo noe vi bare gjør, ikke bare noe vi sier litt sånn lett til andre, som om det ikke gjaldt oss selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KvinneguidenBruker skrev (På 31.1.2021 den 19.38):

Det er litt ulikt ut fra smittesituasjon i kommunen. Flott at du ringer 👍. Lykke til og god bedring til henne.

Takk. Tester i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må holde datteren din hjemme fra skolen ja. Men barn skal ikke nødvendigvis testes for covid samme dag som de har fått litt hoste. Det er litt avhengig av om det er flere symptomer, om dere har grunn til å mistenke covid, alderen på datteren din osv. Du kan eventuelt ta en telefon til coronatelefonen eller fastlegen for å avklare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...