Gjest Gjest_meg_* Skrevet 16. august 2005 #1 Del Skrevet 16. august 2005 Vi har nå tenkt å få kjærlightsbarnet vårt Har sluttet med pillen, logført mensen og regnet ut når jeg har EL og angrer som bare søren på at jeg har gjort de utregningene! Nå har jeg fått helt sperre for å ha sex etter "skjema". I mitt hode er sex noe man har når man har lyst og fordi man har lyst. Nå skal vi plutselig ha sex fordi vi "bør" i EL perioden. Bare et hjertesukk. Får så mange rare tanker oppe i det hodet mitt innimellom... Håper dette bare er en omstillingsprosess fra årevis med sex med håp om at det ikke blir barn av det, til sex for at det skal bli barn av det. Tror jeg kanskje hadde en romantisk drøm om at når alt var på plass med jobb, mann og hus så skulle man bli gravid etter eksepsjonelt bra sex på ei strand i måneskinn eller noe slikt, ikke at man skulle regne dager og måneder og "produsere" dem... Får helt sperre for hele greia. Er jeg helt sær som tenker slik sller er det andre også som har hatt slike tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 16. august 2005 #2 Del Skrevet 16. august 2005 Kanskje dere rett og slett burde prøve uten utregningen en stund, for det kan jo hende dere blir gravid ganske raskt. Ellers tror jeg ikke det der er unormalt, for det er nok ganske mange som får slike tanker. Uansett ønsker jeg dere lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 16. august 2005 #3 Del Skrevet 16. august 2005 Hos oss ble det å ha sex for å lage barn utrolig opphissende. Men nå må det sies at vi ikke begynte med testing, temping, skjemaer etc, selv om fristelsen fra min side var nokså stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 16. august 2005 #4 Del Skrevet 16. august 2005 Hos oss ble det å ha sex for å lage barn utrolig opphissende. ← Det å ha sex fikk en helt ny mening..det kunne faktisk bli baby ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 16. august 2005 #5 Del Skrevet 16. august 2005 Som sagt angrer jeg på at jeg regnet ut de datoene... Vi har jo vanligvis sex hver tredje dag omtrent så sånn sett skulle det vel ikke være nødvendig i det hele tatt Mensen logga jeg for å se at ting kom i rute igjen etter å ha sluttet på minipillen (mistet mensen helt når jeg gikk på de). Kom over en link til en kalkulator som regnet det ut og vips så hadde datoen for EL. Er jo tåpelig å begynne med satte datoer før vi i det hele tatt har prøvd å lage noe unge. Hadde vært bedre om jeg lot det være, får prøve å glemme EL dagene (omtrent som om det går... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. august 2005 #6 Del Skrevet 17. august 2005 Dersom du bare har brukt en "kalkulator" for å regne ut hviken dato hver måned du har EL, så kan du ta det helt med ro, det stemmer antakelig ikke! For å vite hvilken dato du får EL må du minimum vite hvor lang syklus du har og hvor lag tid det går fra du har EL til du har mens. Dersom du vet dette (i så fall vet du allerede får du har el, for å regne ut den andre) SÅ kan du beregne/telle på kalenderen. Men, en kalkulator som bre vil gå ut fra et gjennomsnitt vil lett kunne bli feil. En gjennomsnittelig syklus er 28 dager, og i gjennomsnitt finner EL sted 14 dager før neste mens, men alt fra 10 til 18 dager er normalt, og noen sykluser er jo lengre eller kortere, så hva som stemmer for deg vet du ikke dersom du ikke har funnet ut når du har EL. Så ikke tenk på de datoene du har regnet ut, det er slett ikke sikkert de stemmer for deg uansett. (kan jo fint bomme med 4 dager selv om du har regnet med rett lengde på syklusen, uten at noe er unormalt i det hele tatt) Bare kos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 17. august 2005 #7 Del Skrevet 17. august 2005 Sex for å lage barn syns jeg er bedre enn annen pointless sex... dessverre.... huff.... og så romantisk at det er til å grine av... skulle ønske jag kunne lage så mange barn som jeg selv ville, for så mye bedre er det syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 17. august 2005 #8 Del Skrevet 17. august 2005 Dersom du bare har brukt en "kalkulator" for å regne ut hviken dato hver måned du har EL, så kan du ta det helt med ro, det stemmer antakelig ikke! ..... Bare kos dere. ← Flott, da gir jeg blaffen i alle datoer! Fikk litt hetta av hele greia jeg nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 17. august 2005 #9 Del Skrevet 17. august 2005 Sex for å lage barn syns jeg er bedre enn annen pointless sex... dessverre.... huff.... og så romantisk at det er til å grine av... skulle ønske jag kunne lage så mange barn som jeg selv ville, for så mye bedre er det syns jeg. ← Det er det jeg vil det skal være - romantisk og til å grine av - ikke datoer merket med "lag barn" i kalenderen innimellom klesvask, trening og andre "plikter"... ...men jeg syns forøvrig aldri sex med samboern er "pointless" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. august 2005 #10 Del Skrevet 17. august 2005 Skjønner godt hvor du kommer fra. Prøvde å regne litt ut når EL er osv... Men for meg ble det helt feil å "måtte" ha sex akkurat den dagen... Og enda verre for mannen. Fått streng beskjed om at sex skal være spontant, ikke planlagt.. Og nå er fakta at jeg ikke har anelse om når jeg har EL, om jeg engang har det.. Fryktelige uregelmessige sykluser... Og like greit det. For nå har vi sex når vi vil, så får EL bare komme når den vil..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 18. august 2005 #11 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg blir mer kåt jeg, av å tenke på at det kan bli barn. Men han jeg bor sammen med er mer som deg, han blir superstressa de "viktige" 5 dagene i måneden, slik at det ofte hender vi faktisk IKKE har sex rundt EL. Det har faktisk gått så langt til at jeg har skjelt ham ut for å boikotte prosjektet vårt som vi har blitt enige om Men samtidig så er teori og praksis helt forskjellig, så hvis man ikke klarer når det gjelder blir det jo ikke så lett da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 18. august 2005 #12 Del Skrevet 18. august 2005 Bra det ikke er bare meg som får hetta av "nå skal vi ha sex"-dager! Har bestemt oss for å gi blaffen i alle dager og heller bare kose oss! Det gjør at jeg tenner mer: Da tenker jeg på at vi kanskje lager en unge hver gang, i stede for akkurat de utregnede dagene, og det er sexy og romantisk og mye mer hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 18. august 2005 #13 Del Skrevet 18. august 2005 Hos oss ble det å ha sex for å lage barn utrolig opphissende. ← Nå er ikke vi prøvere, men vi fant fort ut at det var ekstra spennende på den tiden det kan skje noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 22. august 2005 #14 Del Skrevet 22. august 2005 Er jeg den eneste som synes at sex for å lage barn er STRESS..? Vi har prøvd og blitt skuffet hver gang i snart to og et halvt år. Så her i gården er det sex for sexens og kjærlighetens skyld som gjelder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 22. august 2005 #15 Del Skrevet 22. august 2005 Er jeg den eneste som synes at sex for å lage barn er STRESS..? Vi har prøvd og blitt skuffet hver gang i snart to og et halvt år. Så her i gården er det sex for sexens og kjærlighetens skyld som gjelder! ← Nei det er du ikke! Sexen her hjemme ble faktisk bedre etter at vi fikk vite at vi må igjenom ICSI for å få barn! Vi har sex fordi det er deilig og vi har lyst,ikke for at det skal bli barn ut av det...(for det ser det ikke ut som det blir uannsett...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå