Gå til innhold

Utleie med nav-garanti.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Wilma89 skrev (4 minutter siden):

Ikke lei ut til noen med Nav-garanti. Nav prøver seg med Nav-garanti først, men de gir også ut lån til et «ekte» depositum. Hjelper en jeg jobber med å finne bolig på det private markedet og Nav var tydelig på at vi skulle prøve med Nav-garanti først, men fikk ganske raskt lån ettersom det var håpløst å finne noen som ville leie ut til noen med Nav-garanti.

Er du ikke litt selvmotsigende her? Grunnen til at man ikke bør leie ut til noen med NAV-garanti er vel fordi det er slaskete mennesker som har den garantien? Bør man ikke da i så tilfelle ikke heller leie ut til de som har depositumslån fra NAV?

Anonymkode: 7ce24...cf0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feil person til å svare, men etter å ha vært nesten 9 år i ett skrekkelig forhold var jeg helt psykisk nedbrutt og var hos NAV i 4 år(og psykiatritjenesten forøvrig). Jeg hadde leilighet via NAV siden jeg ikke kunne jobbe.

Det er nok ikke bare de som bråker og ødelegger ting rundt seg som er hos NAV, men du gjør nok lurt i å etterforske personen litt selv også.

Anonymkode: 3436f...592

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Wilma89 said:

Ikke lei ut til noen med Nav-garanti. Nav prøver seg med Nav-garanti først, men de gir også ut lån til et «ekte» depositum. Hjelper en jeg jobber med å finne bolig på det private markedet og Nav var tydelig på at vi skulle prøve med Nav-garanti først, men fikk ganske raskt lån ettersom det var håpløst å finne noen som ville leie ut til noen med Nav-garanti.

Dette! Jeg opplevde det når jeg sa nei til nav garanti, da kom vanlig depositum basert på depositumslån fra nav på plass umiddelbart. Bare synd skadene fra leieboer var over dobbel så store som depositumet.

Anonymkode: fb86e...28c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 18.21):

Jeg driver med utleie, leier aldri ut til noen med Nav garanti. Den er ikke verdt papiret det er skrevet på

Anonymkode: 4a5b7...f80

Jeg har gjort det, og gjør det ikke igjen.

Garantien er ikke verdt noe. 

Anonymkode: 7d4f9...11d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du ikke litt selvmotsigende her? Grunnen til at man ikke bør leie ut til noen med NAV-garanti er vel fordi det er slaskete mennesker som har den garantien? Bør man ikke da i så tilfelle ikke heller leie ut til de som har depositumslån fra NAV?

Anonymkode: 7ce24...cf0

Det er jo selvfølgelig en risiko å ta, men det er også svært mange som får hjelp fra nav som er helt supre mennesker, men som har havnet i en vanskelig situasjon. Du får jo uansett vite at personen har med nav å gjøre, da personen må få kontrakten godkjent av nav før den kan skrives under på. 

Skrevet

Jeg leide ut til ei hyggelig dame med NAV-garanti og som fikk husleien dekket av NAV. Eksemplarisk leieboer som aldri festet, om hun en sjelden gang hadde problemer med å betale husleien fikk jeg alltid beskjed i god til og hun betalte alltid så fort hun kunne. Så leide jeg ut til to ungdommer som jeg måtte kaste ut pga. festing, så leide jeg ut til ei som sa hun var sykepleier, men det viste seg at hun var sykemeldt pga. et voldelig forhold. Litt inn i leieforholdet kom han på besøk til henne, hun slapp han inn (!!) og han raserte leiligheten. Kort tid etter bodde han der.. Til slutt leide jeg ut til ei alenemor som plutselig sluttet å betale.. Hun skyldte meg tre husleier, som jeg selvsagt ikke fikk tilbake. Da sluttet jeg å leie ut..

Kort fortalt, jeg leide ut i 9 år og hadde 5 forskjellige leieboere. 2 veldig hyggelige og ordentlige leieboere og 3 som ikke var det. NAV-dama var en av de hyggelige..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...