AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #561 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Beklager, det holder ikke. I saker med bla fibromyalgi kreves det flere sykdommer for å underbygge manglende arbeidsevne. Det er mange som påstår at de kun har fibro og fikk ufør for det, det er løgn. Er mange år siden det var så enkelt. Nav ser også på alle sykemeldinger som har vert og begrunnelsen for sykemeldingene bør ha sammenheng med det man søker uføre for. Legen må dokumentere at du har forsøkt alle typer behandling opptil flere ganger, til tross for at det ikke finnes dokumentert behandling for fibro. At du har forsøkt ulike jobber i ulik grad også før du havnet på aap. Det er ett helhetlig bilde av livet som skal med. Ikke bare de siste tre årene på aap. Lykke til med å fake alle som ønsker det. Anonymkode: 0ce51...029 Det holder i massevis. En trenger bare å vise over tid at en ikke kan stå i jobb pga en eller annen lidelse som forhindrer dette. Det er ikke jeg som påstår dette, men siterer leger som har sett tusenvis av tilfeller ang dette. Hva de mener har nok mer å si enn hva du tror. Fibro kan sikkert også være en av disse lidelsene, hvor omfattende den er har jeg ingen oversikt over. Om en står i det og fortsetter å påstå at en ikke kan stå i jobb pga at man ikke klarer, vil man ugjenkallelig få uføretrygd til slutt. Snittiden det tar for å oppnå dette er ca 7,5 år. Poenget er at om brukeren sier denne ikke klarer å jobbe, er det fint lite noen kan gjøre med det om det er det brukeren ønsker å oppnå. Anonymkode: 4a31c...01d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #562 Del Skrevet 3. februar 2021 Uatskillelig skrev (14 minutter siden): Poenget var at noen mener at folk snylter med å fake til seg psykiske lidelser. Jeg stiller dermed spørsmål til hvorvidt folk ønsker å få masse dokumentasjon på lidelser om de faktisk ikke har disse lidelsene. Det kan jo slå tilbake på dem selv, i ulike situasjoner, å ha papirer på psykisk sykdom. Om de ønsker å snylte og er sikret livet ut med inntekt, er nok dette noe som mange ikke bryr seg noe om. Om de gjør det, er det jo bare å velge en annen vanskelig dokumenterbar lidelse. Anonymkode: 4a31c...01d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 3. februar 2021 #563 Del Skrevet 3. februar 2021 Uatskillelig skrev (1 time siden): Poenget var at noen mener at folk snylter med å fake til seg psykiske lidelser. Jeg stiller dermed spørsmål til hvorvidt folk ønsker å få masse dokumentasjon på lidelser om de faktisk ikke har disse lidelsene. Det kan jo slå tilbake på dem selv, i ulike situasjoner, å ha papirer på psykisk sykdom. Spiller det noen rolle da når de likevel har tenkt å gå på uføretrygd resten av livet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #564 Del Skrevet 3. februar 2021 Dere kan ta det med ro. Vi uføre dør ofte tidligere enn folk flest. Av selvmord, rus eller ensomhet osv... Mange av oss lever egentlig ikke så lenge på skattepengene deres og forsvinner en etter en oftere enn dere som er i stand til å jobbe og ha familie. Dere kan bare fryde dere over at dere ikke trenger å fø på oss avskum så lenge om gangen. Anonymkode: 85469...076 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #565 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det holder i massevis. En trenger bare å vise over tid at en ikke kan stå i jobb pga en eller annen lidelse som forhindrer dette. Det er ikke jeg som påstår dette, men siterer leger som har sett tusenvis av tilfeller ang dette. Hva de mener har nok mer å si enn hva du tror. Fibro kan sikkert også være en av disse lidelsene, hvor omfattende den er har jeg ingen oversikt over. Om en står i det og fortsetter å påstå at en ikke kan stå i jobb pga at man ikke klarer, vil man ugjenkallelig få uføretrygd til slutt. Snittiden det tar for å oppnå dette er ca 7,5 år. Poenget er at om brukeren sier denne ikke klarer å jobbe, er det fint lite noen kan gjøre med det om det er det brukeren ønsker å oppnå. Anonymkode: 4a31c...01d Siden du er så skråsikker på dette så finnes det kun ett svar her, at du er en av de som har snyltet seg til trygd. For hva andre sier er bare hva de velger å dele, det er aldri hele sannheten. Anonymkode: 0ce51...029 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #566 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 16.12): Det er mange som er ufør i Norge, så mange som 1 av 10 mottar uføretrygd (helt eller delvis) ifølge ssb. Det er dessverre ikke bærekraftig. Jeg synes jo også det er interessant at de fleste ikke har noe videreutdannelse, at blant uføre, finner man de med lavest utdannelse. Og til tross for uførereformen i 2015, er det altså ikke flere uføretrygdede som jobber mer nå. Så den reformen fungerte dårlig. Vi får jo bare se hva neste reform bringer. Anonymkode: 672d2...43b Det er jo villet politikk. Det jobber folk i Nav som ikke vil la alvorlig syke mennesker stå uten inntekt, men de har endret på aap-reglene både med å forkorte tida man kan motta aap betraktelig, og stønaden er mye lavere enn den pleide å være i tillegg. At uføre stort sett er lavt utdannet kan også begrunnes med sykdom og studier går dårlig overens. Anonymkode: bd524...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #567 Del Skrevet 3. februar 2021 Denne historien er typisk av typen som gjør at uføre blir stilt i et dårlig lys innimellom. Hun produserer en haug unger, blir sliten og blir ufør. Er det god grunn til å bli ufør? Skal man ikke ta konsekvensene av valg man tar? https://www.klikk.no/foreldre/barn/mange-ar-som-smabarnsmor-6983045 Anonymkode: 9ad58...8bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #568 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Siden du er så skråsikker på dette så finnes det kun ett svar her, at du er en av de som har snyltet seg til trygd. For hva andre sier er bare hva de velger å dele, det er aldri hele sannheten. Anonymkode: 0ce51...029 Du er veldig flink å anta, det skal du ha. Jeg kan da berolige deg med at det er jeg ikke. Men jeg har sett og møtt mye rart på min vei. Anonymkode: 4a31c...01d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #569 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dere kan ta det med ro. Vi uføre dør ofte tidligere enn folk flest. Av selvmord, rus eller ensomhet osv... Mange av oss lever egentlig ikke så lenge på skattepengene deres og forsvinner en etter en oftere enn dere som er i stand til å jobbe og ha familie. Dere kan bare fryde dere over at dere ikke trenger å fø på oss avskum så lenge om gangen. Anonymkode: 85469...076 Ingen har påstått slike uhyrligheter. Anonymkode: 4a31c...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #570 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er jo villet politikk. Det jobber folk i Nav som ikke vil la alvorlig syke mennesker stå uten inntekt, men de har endret på aap-reglene både med å forkorte tida man kan motta aap betraktelig, og stønaden er mye lavere enn den pleide å være i tillegg. At uføre stort sett er lavt utdannet kan også begrunnes med sykdom og studier går dårlig overens. Anonymkode: bd524...706 All politikk er villet. Anonymkode: 4a31c...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #571 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo villet politikk. Det jobber folk i Nav som ikke vil la alvorlig syke mennesker stå uten inntekt, men de har endret på aap-reglene både med å forkorte tida man kan motta aap betraktelig, og stønaden er mye lavere enn den pleide å være i tillegg. At uføre stort sett er lavt utdannet kan også begrunnes med sykdom og studier går dårlig overens. Anonymkode: bd524...706 Jeg tror det er mer bak manglende utdannelse enn at sykdom og studier ikke går overens. Lavt utdannet vil jo gjerne bety dårlige jobber med lav inntekt. Og dermed større insentiv til å søke seg over på trygd. Dette er jo i de tilfellene der sykdom kanskje ikke er hovedmotivasjonen. De som er syke, er syke og skal selvfølgelig ha uføretrygd. I forhold til å gjøre det enklere å kombinere jobb og uføretrygd, så er det nok også en del som mener de «ikke tjener nok på å jobbe». Det begrunnes i at det trygden avkortes for inntekt. Mulig det også er reelt. Anonymkode: 672d2...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #572 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du er veldig flink å anta, det skal du ha. Jeg kan da berolige deg med at det er jeg ikke. Men jeg har sett og møtt mye rart på min vei. Anonymkode: 4a31c...01d Og du tror ikke jeg har det? Det å ha sett, hørt og opplevd mye rart og bruke det som om du vet alt,- du vet ikke alt. Anonymkode: 0ce51...029 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #573 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror det er mer bak manglende utdannelse enn at sykdom og studier ikke går overens. Lavt utdannet vil jo gjerne bety dårlige jobber med lav inntekt. Og dermed større insentiv til å søke seg over på trygd. Dette er jo i de tilfellene der sykdom kanskje ikke er hovedmotivasjonen. De som er syke, er syke og skal selvfølgelig ha uføretrygd. I forhold til å gjøre det enklere å kombinere jobb og uføretrygd, så er det nok også en del som mener de «ikke tjener nok på å jobbe». Det begrunnes i at det trygden avkortes for inntekt. Mulig det også er reelt. Anonymkode: 672d2...43b Gode poeng, dette. De som "ikke tjener nok på å jobbe" står også i kontrast til alle som påstår de vil bidra og jobbe. Anonymkode: 4a31c...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #574 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Og du tror ikke jeg har det? Det å ha sett, hørt og opplevd mye rart og bruke det som om du vet alt,- du vet ikke alt. Anonymkode: 0ce51...029 Hva du har er ikke så relevant for meg. Uansett har vi nok opplevd mye forskjellig Anonymkode: 4a31c...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 5. februar 2021 #575 Del Skrevet 5. februar 2021 (endret) Vi får slutte å redde for tidlig født barn som får så mange komplikasjoner at de rekker å bli myndige og uføre. All utviklingshemming bør bli fanget opp tidlig i svangerskapet, så vi kan eleminere folk som ikke kan bidra i arbeidslivet. De mange eldre må vi også kutte ned på og ikke prioritere , slik at de ikke rekker å få uføre før de går av med pensjon. Jeg er ironisk. Bare ignorer disse gruppene og gjør ny beregning av uføre. Det er mulig tallet blir annerledes da. Endret 5. februar 2021 av Pipaluk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 5. februar 2021 #576 Del Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 3.2.2021 den 15.21): Denne historien er typisk av typen som gjør at uføre blir stilt i et dårlig lys innimellom. Hun produserer en haug unger, blir sliten og blir ufør. Er det god grunn til å bli ufør? Skal man ikke ta konsekvensene av valg man tar? https://www.klikk.no/foreldre/barn/mange-ar-som-smabarnsmor-6983045 Anonymkode: 9ad58...8bb Enig med deg. Dette høres rart ut. Sykdom eller ikke fem barn er det de færreste som klarer uten god avlastning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 5. februar 2021 #577 Del Skrevet 5. februar 2021 Pipaluk skrev (Akkurat nå): Enig med deg. Dette høres rart ut. Sykdom eller ikke fem barn er det de færreste som klarer uten god avlastning Feil uføretråd dette, men det gir et mer nyansert bilde av hvordan dette systemet fungerer. Vi er en velferdsstat og det får konsekvenser på mange måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #578 Del Skrevet 1. april 2021 Pipaluk skrev (På 5.2.2021 den 5.11): Feil uføretråd dette, men det gir et mer nyansert bilde av hvordan dette systemet fungerer. Vi er en velferdsstat og det får konsekvenser på mange måter. Det har du helt rett i. Anonymkode: dcfbd...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå