Gå til innhold

Idioter og uføre, utblåsning!


TinaChristina

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ellers takk for belæringen av å skrive innlegg. Ironisk nok så har du selv hatt mange feilskjær i tråden her, og prøver å heve deg over andre med usunn retorikk. 

Hvis du ikke har noe konkret å svare folk med så la vær. Det er ikke din tråd selv om du tror du eier den. Hvis jeg ønsker å eksemplifisere med personlige opplysninger og erfaringer så kan ingen nekte meg det. I hvert fall ikke du. 

Anonymkode: 1fa0f...e11

Du må gjerne vise til et slikt feilskjær.

Personlige opplysninger er greit, å bruke dem slik du gjør forstår de fleste at blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ellers takk for belæringen av å skrive innlegg. Ironisk nok så har du selv hatt mange feilskjær i tråden her, og prøver å heve deg over andre med usunn retorikk. 

Hvis du ikke har noe konkret å svare folk med så la vær. Det er ikke din tråd selv om du tror du eier den. Hvis jeg ønsker å eksemplifisere med personlige opplysninger og erfaringer så kan ingen nekte meg det. I hvert fall ikke du. 

Anonymkode: 1fa0f...e11

At han bruker ord som «stråmenn» og finner opp egne statistikkopplysninger sier jo egentlig alt... 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Du må gjerne vise til et slikt feilskjær.

Personlige opplysninger er greit, å bruke dem slik du gjør forstår de fleste at blir feil.

Hvordan brukte jeg mine personopplysninger feil? Opplys meg.

Anonymkode: 1fa0f...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At han bruker ord som «stråmenn» og finner opp egne statistikkopplysninger sier jo egentlig alt... 

Anonymkode: f326f...a19

Har jeg funnet opp egne statistikkopplysninģer? Vis til hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan brukte jeg mine personopplysninger feil? Opplys meg.

Anonymkode: 1fa0f...e11

Du bruket dem til å sette opp stråmenn i en debatt der din person ikke har blitt nevnt. Selv om du ikke nødvendigvis ville byttet ut din posisjon i arbeidslivet med å være uføretrygdet betyr det ikke at det ikke hadde vært greit for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Som ufør lever man et veldig begrenset liv. Se for deg et liv på sofaen dag etter dag, kronisk sykdom og ingen fremtidsutsikter. Konstant dårlig råd og det er igrunn greit å ikke ha venner fordi man ikke har råd til å sosialisere uansett. Bekymring over regninger. Finne kjærligheten gir man opp. Vanskelig som ufør og vil heller ikke vise en mann hvor dårlig råd man har, det er flaut. Sånn føler iallfall jeg det. Ikke kan jeg få barn pga sykdom heller, så er sterilisert. 

Anonymkode: b03a1...fae

Ja jeg vet da det. Skriver jo hva mange feilaktig tror. 

Anonymkode: f326f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Du bruket dem til å sette opp stråmenn i en debatt der din person ikke har blitt nevnt. Selv om du ikke nødvendigvis ville byttet ut din posisjon i arbeidslivet med å være uføretrygdet betyr det ikke at det ikke hadde vært greit for andre. 

«Sette opp stråmenn»😂😂 Akkurat ja. Sakligheten her er ikke akkurat høy nei😅

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som ufør lever man et veldig begrenset liv. Se for deg et liv på sofaen dag etter dag, kronisk sykdom og ingen fremtidsutsikter. Konstant dårlig råd og det er igrunn greit å ikke ha venner fordi man ikke har råd til å sosialisere uansett. Bekymring over regninger. Finne kjærligheten gir man opp. Vanskelig som ufør og vil heller ikke vise en mann hvor dårlig råd man har, det er flaut. Sånn føler iallfall jeg det. Ikke kan jeg få barn pga sykdom heller, så er sterilisert. 

Anonymkode: b03a1...fae

Blant uføre er dette velsig forskjellig. Noen har langt mer overskudd enn andre.

Blant de som har fått uføretrygd på urettmessig grunnlag grunblag så er mange av disse problemstillingene, for enkelte alle av disse, fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Du bruket dem til å sette opp stråmenn i en debatt der din person ikke har blitt nevnt. Selv om du ikke nødvendigvis ville byttet ut din posisjon i arbeidslivet med å være uføretrygdet betyr det ikke at det ikke hadde vært greit for andre. 

Tror ikke du vet hva stråmenn er. Og jeg tror du har tatt debatten ut av kontekst med tanke på HI. At du ikke vet og ser dette skal ikke gå utover meg. 

Jeg skriver at alt over 6 G strykes, og deretter beregnes inntekt. For min del tjener jeg 48% nå. Er det stråmann? Nei.
Jeg skriver at jeg har en ikke-biomedisinsk sykdom som gjør at jeg blir stigmatisert av samfunnet. Er det stråmann? Nei.
Jeg skriver at om hvis én tror jeg ønsker denne uføretrygden kontra arbeidslivet, så tar hen feil. Er det stråmann? Nei. 

Seriøst. Skjerp deg. 

Anonymkode: 1fa0f...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Sette opp stråmenn»😂😂 Akkurat ja. Sakligheten her er ikke akkurat høy nei😅

Anonymkode: f326f...a19

Det å sette opp stråmenn er ikke saklig, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2021 at 3:52 PM, Enmanelskeråhate said:

Men det er jo bare skatt på ‘’liksom’’ pengene er tatt av fellesskapet skjønner du ikke det? Først gir vi deg 20k av våre skattepenger så tar vi igjen feks 4k i skatt av deg ? Du skjønner vel da at du fortsatt ikke har bidratt med noe som helst annet enn at du koster 16k og ikke 20k? Seriøst?

"Vi gir deg av våre skattepenger"?! Seriøst?

For det første er skatt en samfunnskontrakt - på et tidspunkt ble man enige om at vi samler sammen penger for å passe på at samfunnet går rundt. En del av denne avtalen var at vi tar vare på våre gamle og syke. 

Dernest har svært mange uføre jobbet og skattet før de ble syke.

Om du skal telle skattekroner og -øre, så se litt på hvilke summer som brukes på helsetjenester/utdannelse osv her i landet. Dette er goder som ALLE nyter godt av i varierende grad.

Om jeg skulle tenke som deg, så kunne jeg - for å sette det på spissen - vært bitter fordi "mine" skattekroner ble brukt på mennesker som får kreft av å røyke. Eller rike mennesker som skatter så lite som overhodet mulig ved å flytte pengene sine hit og dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Det å sette opp stråmenn er ikke saklig, nei. 

For at det i det hele tatt skal være en stråmannsargumentasjon så må det være et direkte motsvar til en part. Det hadde ikke jeg. Jeg snakket på generelt grunnlag. 

Lær deg hva stråmannargumentering er før du tilegner dette på andre. 

Anonymkode: 1fa0f...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare for å sammenligne. Jeg gikk ned 52%, altså mottar i dag 48% i trygd i forhold til lønn. Beregningsgrunnlaget er maks 6G, alt over dette strykes. For min del ble over 200.000,- strøket før 66% av beregningsgrunnlaget ble utregnet. 

Selv har jeg en ikke-biomedisinsk sykdom, altså tilhører en sykdomsgruppe som mottar mye hets og stigmatiseringer fra samfunnet fordi det pr nå ikke finnes en reell biomarkør. 

Hvis noen her, omså bare èn her i tråden, tror at jeg i 30-årene med masterutdannelse fysisk ØNSKET å bli uføretrygdet med under 50% av inntekten min uten å få jobbe med det jeg har utdannet med som, kan og er god på, eller om noen mener at jeg burde være kreativ og/eller ta meg sammen istedenfor trygd, så kan dere gå å ta dere en muggen bolle!

Anonymkode: 1fa0f...e11

Her er hva du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For at det i det hele tatt skal være en stråmannsargumentasjon så må det være et direkte motsvar til en part. Det hadde ikke jeg. Jeg snakket på generelt grunnlag. 

Lær deg hva stråmannargumentering er før du tilegner dette på andre. 

Anonymkode: 1fa0f...e11

Nei, det må ikke være direkte motsvar. Det holder at man motargumenter argumenter som ikke har blitt fremmet, uavhengig av hvem som ikke har fremmet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Her er hva du skrev.

Ja, og problemet er? Jeg skrev: HVIS NOEN HER, OMSÅ BARE ÉN........ Jeg skrev ikke at du eller hen eller hun mente dette. Jeg skrev at om noen tror det, så tar dem feil. Så blir det opp til deg hva du selv tror! 

Anonymkode: 1fa0f...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omy skrev (2 minutter siden):

"Vi gir deg av våre skattepenger"?! Seriøst?

For det første er skatt en samfunnskontrakt - på et tidspunkt ble man enige om at vi samler sammen penger for å passe på at samfunnet går rundt. En del av denne avtalen var at vi tar vare på våre gamle og syke. 

Dernest har svært mange uføre jobbet og skattet før de ble syke.

Om du skal telle skattekroner og -øre, så se litt på hvilke summer som brukes på helsetjenester/utdannelse osv her i landet. Dette er goder som ALLE nyter godt av i varierende grad.

Om jeg skulle tenke som deg, så kunne jeg - for å sette det på spissen - vært bitter fordi "mine" skattekroner ble brukt på mennesker som får kreft av å røyke. Eller rike mennesker som skatter så lite som overhodet mulig ved å flytte pengene sine hit og dit.

Alle har rett til å ha en mening om hva skattepengene skal brukes på. Om du vil være imot gratis helsetjenester til røykere er det faktisk fritt frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, og problemet er? Jeg skrev: HVIS NOEN HER, OMSÅ BARE ÉN........ Jeg skrev ikke at du eller hen eller hun mente dette. Jeg skrev at om noen tror det, så tar dem feil. Så blir det opp til deg hva du selv tror! 

Anonymkode: 1fa0f...e11

Altså drar du inn stråmenn basert på egen person. Det fremstår bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For at det i det hele tatt skal være en stråmannsargumentasjon så må det være et direkte motsvar til en part. Det hadde ikke jeg. Jeg snakket på generelt grunnlag. 

Lær deg hva stråmannargumentering er før du tilegner dette på andre. 

Anonymkode: 1fa0f...e11

Stråmann meg her, og stråmann meg der😂  Jeg fikk meg i hvert fall en god latter av denne diskusjonen😂 

 

Tror ærlig talt talt ikke det er noe poeng i å diskutere med denne personen😅 Å argumentere på denne måten virker ikke helt normalt mentalt oppegående. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Altså drar du inn stråmenn basert på egen person. Det fremstår bare dumt.

Nei, dette er virkelig ikke en stråmann.

Men det er hysterisk at du følte deg så truffet at du ikke klarte eller klarer å gi slipp på dette. 

Så kanskje du ER en som tror dette? 

Anonymkode: 1fa0f...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, dette er virkelig ikke en stråmann.

Men det er hysterisk at du følte deg så truffet at du ikke klarte eller klarer å gi slipp på dette. 

Så kanskje du ER en som tror dette? 

Anonymkode: 1fa0f...e11

Jo, det er en stråmann.

Nok en gang: Hvorfor skulle jeg føle meg truffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...