Gå til innhold

Idioter og uføre, utblåsning!


TinaChristina

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke fakta. Du må lære deg å lese grunnlagene du tror du skjønner.

Anonymkode: 4a31c...01d

Et tips kan være å sjekke summen disse skal ha svindlet for, det er langt mer enn maks uføretrygd for tre personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er fakta stygt?

Mange har jo betalt skatt av arbeidsinntekten sin i flere år før de ble syke, på lik linje som du og jeg sikkert gjør. Og når de blir syke og ikke kan jobbe mer, så er de sikret en viss inntekt fordi vi bor i en velferdsstat. 
 

Hva mener du en som ikke lenger er arbeidsdyktig skal gjøre da? Bo på gaten? Tigge? 
 

Og er det i dine øyne feil å si at de som mottar penger fra staten under fødselspermisjon heller ikke betaler skatt? 

Anonymkode: bc108...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For en stygg ting å si! 

Anonymkode: bc108...66d

Men likefullt fakta. Stygt er det heller ikke, forklar gjerne hvordan jeg kan si det på en snillere måte? Og gjerne hvorfor jeg skulle det?

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokoloko skrev (21 timer siden):

Jeg er selv i full jobb, og har heller ikke tid til å pusse opp eller overskudd til å gå på fjelltur... bare så det er sagt...

Vet du det har ikke jeg heller,selv om jeg dessverre er ufør. Tid er det jeg har minst av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Et tips kan være å sjekke summen disse skal ha svindlet for, det er langt mer enn maks uføretrygd for tre personer.

Jepp, jeg var tenkt å komme til dette, men ville la folk prøve å skjønne selv. De har nok gode forklaringer på dette.

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

 

 

Det er bra du har gått fra å påstå at du vet noe, til å bli korrigert til det bedre. 

At folk betaler tusenvis av kroner for medisiner gjør de nok gjerne når gevinsten kan være flere millioner. Det sier seg nesten selv.

Anonymkode: 4a31c...01d

Dette har du null bevis for. Gevinst på flere millioner? Man får litt over halvparten av hva man tjente før. Man taper pensjonspoeng, og vil ha problemer med å få lån. 
Maksgrensen er 400000, og da skal man ha tjent veldig bra før. En ressurssterk person som har klart seg såpass bra, ønsker vel ikke å bare gå hjemme for å leve på et mye mindre beløp. Ingen her gjør jo det heller? Mennesker flest ønsker som regel å oppleve mestring, og å føle seg nyttige.  Hvem er disse menneskene du nevner da? 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange har jo betalt skatt av arbeidsinntekten sin i flere år før de ble syke, på lik linje som du og jeg sikkert gjør. Og når de blir syke og ikke kan jobbe mer, så er de sikret en viss inntekt fordi vi bor i en velferdsstat. 
 

Hva mener du en som ikke lenger er arbeidsdyktig skal gjøre da? Bo på gaten? Tigge? 
 

Og er det i dine øyne feil å si at de som mottar penger fra staten under fødselspermisjon heller ikke betaler skatt? 

Anonymkode: bc108...66d

Ja, men svært få betaler inn mer enn de tar ut. Det er bare slik det er, og det er ikke noe stygt ved å si det. De fleste av oss er underskuddprosjekter for den norske stat, og det må bi kunne forholde oss til i diskusjonen. 

De fleste som er lønnet av staten bodrar enda mer negativt til statsfinansene isolert sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange har jo betalt skatt av arbeidsinntekten sin i flere år før de ble syke, på lik linje som du og jeg sikkert gjør. Og når de blir syke og ikke kan jobbe mer, så er de sikret en viss inntekt fordi vi bor i en velferdsstat. 
 

Hva mener du en som ikke lenger er arbeidsdyktig skal gjøre da? Bo på gaten? Tigge? 
 

Og er det i dine øyne feil å si at de som mottar penger fra staten under fødselspermisjon heller ikke betaler skatt? 

Anonymkode: bc108...66d

Men hva har syke med dette å gjøre? De fortjener da hver krone de får i uføretrygd?

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Ja, men svært få betaler inn mer enn de tar ut. Det er bare slik det er, og det er ikke noe stygt ved å si det. De fleste av oss er underskuddprosjekter for den norske stat, og det må bi kunne forholde oss til i diskusjonen. 

De fleste som er lønnet av staten bodrar enda mer negativt til statsfinansene isolert sett.

Bør pensjonister også jobbe i stedet for å motta pensjon, om de klarer å gå på kafé? Du har jo selv mottatt dagpenger i hele 1.5 år. Gjorde du ikke noe sosialt i løpet av denne tiden? For da kunne du vel brukt den tiden på å finne deg jobb i stedet? Høres ut som snylting spør du meg. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bør pensjonister også jobbe i stedet for å motta pensjon, om de klarer å gå på kafé? Du har jo selv mottatt dagpenger i hele 1.5 år. Gjorde du ikke noe sosialt i løpet av denne tiden? For da kunne du vel brukt den tiden på å finne deg jobb i stedet? Høres ut som snylting spør du meg. 

Anonymkode: f326f...a19

Har jeg noe sted skrevet at de som mottar støtte på rettmessig grunnlag ikke skal gjøre det?

Jeg reagerer lite på beskyldninger om snylting, da jeg som de fleste ikke reagerer så veldig på slikt som ikke medfører riktighet.

Endret av PetterKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette har du null bevis for. Gevinst på flere millioner? Man får litt over halvparten av hva man tjente før. Man taper pensjonspoeng, og vil ha problemer med å få lån. 
Maksgrensen er 400000, og da skal man ha tjent veldig bra før. En ressurssterk person som har klart seg såpass bra, ønsker vel ikke å bare gå hjemme for å leve på et mye mindre beløp. Ingen her gjør jo det heller? Mennesker flest ønsker som regel å oppleve mestring, og å føle seg nyttige.  Hvem er disse menneskene du nevner da? 

Anonymkode: f326f...a19

Ja., om en person blir uføretrygdet som f.eks 40-åring, med en trygd på 350000 i året vil denne ha 9450000 i trygd frem til pensjonsalder. Etter det går denne over på pensjon. Det er nok verdt noen tusen i medisin.

Maks trygd fra NAV er 400000, ja. Så kan man ha et utall andre ordninger og forsikringer.

Så må jeg spørre hvorfor denne ressurssterke personen bare skal gå hjemme? Hva tvinger h*n til det? Hvorfor klarer ikke denne resurssterke personen å oppnå mestring i egen regi?

Hvem disse menneskene er, kan jo ikke jeg vite? Da måtte jeg jo inngående kjent alle som får uføretrygd hos NAV? Og i tillegg visst hvem av de som evn snylter trygd?

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du fortsetter å feilinformere om at det er 3 som blir tatt for trygdesvindel, da du ikke har noe belegg for å påstå at dette er svindel av uføretrygd.

Anonymkode: 4a31c...01d

Jo det gjelder jo nettopp uføretrygd. Det er flest på dagpenger som svindler. Men nei det er jo ikke sikkert at de har svindlet til seg uføretrygd i seg selv. Kanskje de har vært uærlige om å ikke ha hatt samboer for eksempel og fått for mye utbetalt, da er jo tallet enda lavere i såfall. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bør pensjonister også jobbe i stedet for å motta pensjon, om de klarer å gå på kafé? Du har jo selv mottatt dagpenger i hele 1.5 år. Gjorde du ikke noe sosialt i løpet av denne tiden? For da kunne du vel brukt den tiden på å finne deg jobb i stedet? Høres ut som snylting spør du meg. 

Anonymkode: f326f...a19

Du har veldig lav terskel for hva du oppfatter som snylting. Skal det ikke mer enn dette til, bør folk jammen passe seg. Med tanke på at NAV henger over deg som arbeidsledig og passer på med jobbesøkerplikt og lignende.

Du mistenker folk for lett. 

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva har syke med dette å gjøre? De fortjener da hver krone de får i uføretrygd?

Anonymkode: 4a31c...01d

Jeg er den du siterer her. Mulig du misforstod innlegget mitt, som forøvrig var et svar til et innlegg lengre oppe på siden.

Jeg er fullstendig enig med deg i at uføretrygdede fortjener hver krone de får. Satsene burde vært høyere, slik at man kunne levd et anstendig liv selv om helsa svikter. 

Anonymkode: bc108...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det gjelder jo nettopp uføretrygd. Det er flest på dagpenger som svindler. Men nei det er jo ikke sikkert at de har svindlet til seg uføretrygd i seg selv. Kanskje de har vært uærlige om å ikke ha hatt samboer for eksempel og fått for mye utbetalt, da er jo tallet enda lavere i såfall. 

Anonymkode: f326f...a19

Eller kanskje de har jobbet uten å gi det opp, slik som de som det vises til på dagpenger og AAP har gjort før de ble tatt.

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er den du siterer her. Mulig du misforstod innlegget mitt, som forøvrig var et svar til et innlegg lengre oppe på siden.

Jeg er fullstendig enig med deg i at uføretrygdede fortjener hver krone de får. Satsene burde vært høyere, slik at man kunne levd et anstendig liv selv om helsa svikter. 

Anonymkode: bc108...66d

Det kommer an på hvilke satser du sikter til.

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har veldig lav terskel for hva du oppfatter som snylting. Skal det ikke mer enn dette til, bør folk jammen passe seg. Med tanke på at NAV henger over deg som arbeidsledig og passer på med jobbesøkerplikt og lignende.

Du mistenker folk for lett. 

Anonymkode: 4a31c...01d

Det er jo akkurat dette folk her inne skriver om uføre 😅 Og at NAV er enkle å lure osv... 

Anonymkode: f326f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det gjelder jo nettopp uføretrygd. Det er flest på dagpenger som svindler. Men nei det er jo ikke sikkert at de har svindlet til seg uføretrygd i seg selv. Kanskje de har vært uærlige om å ikke ha hatt samboer for eksempel og fått for mye utbetalt, da er jo tallet enda lavere i såfall. 

Anonymkode: f326f...a19

Det kan være flest på dagpenger som svindler, det er nok langt mer enn det som står i statistikken.

Det su ikke forstår er imidlertid at den statistikken kun viser til avslørte tilfeller. Men hvordan skal man avsløre de som mottar uføretrygd på urettmessig grunblag når det ikke finnes noen regelmessig kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller kanskje de har jobbet uten å gi det opp, slik som de som det vises til på dagpenger og AAP har gjort før de ble tatt.

Anonymkode: 4a31c...01d

Ja, ergo kan det være enda færre som har svindlet til seg uføretrygd. Kanskje det ikke er noen i det hele tatt?

Anonymkode: f326f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har veldig lav terskel for hva du oppfatter som snylting. Skal det ikke mer enn dette til, bør folk jammen passe seg. Med tanke på at NAV henger over deg som arbeidsledig og passer på med jobbesøkerplikt og lignende.

Du mistenker folk for lett. 

Anonymkode: 4a31c...01d

NAV var veldig slappe ovenfor meg, det eneste de forøangte var deltakelse i et par tiltak, noe som er veldig slappe greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...