Gå til innhold

Hvem bør man stemme på ved valget (som sikkert blir utsatt.....) for å sikre:

spenol

Anbefalte innlegg

At det ryddes opp på best mulig vis etter denne galskapen regjeringen har satt i system?

Jeg synes det er ordentlig kjipt å se at landet og folket splittes nå, alle som lider ekstremt på grunn av restriksjonene, vente litt, bare litt til....

Det hele er et ekstremt dårlig sirkusnummer. Jeg blir fysisk uvel. Det verste er at det er lite jeg får gjort.

Håper på David og Goliat snart!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10

Jeg tror de aller fleste har hodet i behold å skjønner hvorfor de setter inn disse tiltakene. Hadde de ikke satt inn tiltakene, hadde vi nok gjort det selv bare kostnaden blir langt større. 

Regjeringen har gjort en god jobb og vi skal være glade for at ting ikke er verre. Selvfølgelig er det noen småting som kunne ha blitt gjort bedre, men det ville det vært uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Ikke noen av partiene som sitter på stortinget i dag iallfall. Samtlige har bidratt til å støtte galskapen ved sin passivitet. Skjønner ikke hvorfor de sitter der en gang, de har jo bare overlatt all makt til regjeringen og gjort seg selv fullstendig irrelevante. Når det er sagt, har Senterpartiet noen fornuftige tanker om beredskap. Men mot til å stille spørsmål ved dagens koronapolitikk, har de derimot ikke.

Det eneste partiet jeg vet om som har tatt aktivt standpunkt mot dagens strategi er Liberalistene. Nå kan det jo diskuteres hvor mye oppslutning et parti som ønsker å fjerne velferdsstaten vil kunne få. På den annen side, det blir neppe mye velferdsstat igjen hvis man fortsetter som i dag.

Det burde åpne en mulighet for noen som ønsker å starte et særinteresseparti med hovedvekt på revurdering av koronapolitikk og opprettholdelse og forsterkning av demokrati, menneskerettigheter og rettsprinsipper. Ja, tragisk nok har dette blitt et tema for spesielt interesserte i disse dager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lite vi får gjort. Opposisjonen hadde nok ikke gjort ting mye annerledes. Tviler egentlig på at jeg kommer til å stemme i det hele tatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, glem det. Slett gjerne dette innlegget helt (beklager...).

Endret av DanielDuppsko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (1 time siden):

Tja. Ikke noen av partiene som sitter på stortinget i dag iallfall. Samtlige har bidratt til å støtte galskapen ved sin passivitet. Skjønner ikke hvorfor de sitter der en gang, de har jo bare overlatt all makt til regjeringen og gjort seg selv fullstendig irrelevante. Når det er sagt, har Senterpartiet noen fornuftige tanker om beredskap. Men mot til å stille spørsmål ved dagens koronapolitikk, har de derimot ikke.

Det eneste partiet jeg vet om som har tatt aktivt standpunkt mot dagens strategi er Liberalistene. Nå kan det jo diskuteres hvor mye oppslutning et parti som ønsker å fjerne velferdsstaten vil kunne få. På den annen side, det blir neppe mye velferdsstat igjen hvis man fortsetter som i dag.

Det burde åpne en mulighet for noen som ønsker å starte et særinteresseparti med hovedvekt på revurdering av koronapolitikk og opprettholdelse og forsterkning av demokrati, menneskerettigheter og rettsprinsipper. Ja, tragisk nok har dette blitt et tema for spesielt interesserte i disse dager.

Jeg kan bare signere denne. Hadde tenkt til å skrive omtrent det samme. Fristene å stemme liberalistene bare for å få slutt på denne galskapen. Men alt det andre de står for er litt far out. 

Opposisjonen har i det minste skjønt at man ikke bare kan stenge og frata folk jobben, og så be folk om å klare seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spenol skrev (2 timer siden):

At det ryddes opp på best mulig vis etter denne galskapen regjeringen har satt i system?

Jeg synes det er ordentlig kjipt å se at landet og folket splittes nå, alle som lider ekstremt på grunn av restriksjonene, vente litt, bare litt til....

Det hele er et ekstremt dårlig sirkusnummer. Jeg blir fysisk uvel. Det verste er at det er lite jeg får gjort.

Håper på David og Goliat snart!!

det er ikke grunnlag for å si at landet og folket splittes. Selv i den verste uken vi har vært gjennom, viser Opinions koronamonitor at 7 av 10 har tillit til regjeringen:

https://opinion.no/2021/01/tillit-til-myndighetene-tross-kaotiske-tider/

"Denne uken sier syv av ti nordmenn (69 %) at de har tillit til informasjon som gis av regjeringen. 16 prosent har ikke tillit, mens 15 prosent svarer verken eller.

Tilliten ligger 2 prosentpoeng under gjennomsnittet for pandemien, men har samtidig styrket seg noe siden forrige ukes krangel med Stortinget om skjenking og innføringen av nye tiltak denne uken.

- Tilliten til informasjon fra regjeringen er og blir stabil. Selv svært kaotisk dager har ikke endret på det, sier seniorrådgiver Nora Clausen i Opinion."

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...