Hurrahei Skrevet 29. januar 2021 #1 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Sto fast i snøstorm: - Vil du ha et vaksineskudd? https://www.google.no/search? Endret 29. januar 2021 av Hurrahei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 29. januar 2021 #2 Del Skrevet 29. januar 2021 Etter 2020 kommer jeg aldri mer til å si at «dette kunne aldri skjedd i Norge». Om noe som helst. Hjemmeskole, ulovlig med besøk, ulovlig å samles, ulovlig å trene, ulovlig å gå på kor, ulovlig å gå på butikken uten å dekke ansiktet, kvinner tvinges til å føde på bakken utenfor sykehuset i ti minusgrader... Det finnes ikke lenger grenser for hva som kan skje om et år eller ti. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 29. januar 2021 #3 Del Skrevet 29. januar 2021 velociraptor skrev (24 minutter siden): Etter 2020 kommer jeg aldri mer til å si at «dette kunne aldri skjedd i Norge». Om noe som helst. Hjemmeskole, ulovlig med besøk, ulovlig å samles, ulovlig å trene, ulovlig å gå på kor, ulovlig å gå på butikken uten å dekke ansiktet, kvinner tvinges til å føde på bakken utenfor sykehuset i ti minusgrader... Det finnes ikke lenger grenser for hva som kan skje om et år eller ti. Dette. Og det verste er alle de som hyler etter enda strengere tiltak. Som synes det er ok at en fødende kvinne blir avvist i døren, for tenk om det kom smitte inn på sykehuset. Korona er blitt den nye religionen, og absolutt alt er greit i koronaens navn. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 29. januar 2021 #4 Del Skrevet 29. januar 2021 Kan du vær så snill endre tekststørrelsen? Det er ikke mulig å lese på telefonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 29. januar 2021 #5 Del Skrevet 29. januar 2021 Det bekymrer meg at leseferdighetene ikke følger meningsbehovet lenger i Norge. Dette kunne helt klart skjedd i Norge av akkurat samme årsak. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 29. januar 2021 #6 Del Skrevet 29. januar 2021 Nina Karin Monsen (filosof) har en åpen profil på Facebook. Ble sittende å lese i evigheter i går. Hun har mye på hjertet når det gjelder det meste angående Korona. Hun skriver bl.a at i alle tider så har det alltid vært de svakeste som har gått bort først. Men at nå skal de reddes for enhver pris. På bekostning av andre. Jeg skjønner hva hun mener. Men jeg syns likevel det er så umenneskelig. Er glad for at jeg ikke sitter med dette ansvaret, med å måtte veie for og imot. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #7 Del Skrevet 29. januar 2021 Hannah80 skrev (14 minutter siden): Nina Karin Monsen (filosof) har en åpen profil på Facebook. Ble sittende å lese i evigheter i går. Hun har mye på hjertet når det gjelder det meste angående Korona. Hun skriver bl.a at i alle tider så har det alltid vært de svakeste som har gått bort først. Men at nå skal de reddes for enhver pris. På bekostning av andre. Jeg skjønner hva hun mener. Men jeg syns likevel det er så umenneskelig. Er glad for at jeg ikke sitter med dette ansvaret, med å måtte veie for og imot. Den dama har hatt mye på hjertet før. "De svakeste" er ikke de svakeste lenger. Før døde man av lungebetennelse, under fødsler og av ting man lett kurerer for i dag. Vi KAN redde liv nå, og da gjør vi det, framfor å la de dø. Det er at folk har ulik filosofi og moralske syn. Men dette var svakt selv til Monsen å være. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 29. januar 2021 #8 Del Skrevet 29. januar 2021 SoWhat? skrev (4 minutter siden): Den dama har hatt mye på hjertet før. "De svakeste" er ikke de svakeste lenger. Før døde man av lungebetennelse, under fødsler og av ting man lett kurerer for i dag. Vi KAN redde liv nå, og da gjør vi det, framfor å la de dø. Det er at folk har ulik filosofi og moralske syn. Men dette var svakt selv til Monsen å være. Hun har en mening om alt ja😂 Men uansett så er jeg helt for de tiltakene vi har nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #9 Del Skrevet 29. januar 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Hun har en mening om alt ja😂 Men uansett så er jeg helt for de tiltakene vi har nå. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurrahei Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 29. januar 2021 Druid skrev (3 timer siden): Det bekymrer meg at leseferdighetene ikke følger meningsbehovet lenger i Norge. Dette kunne helt klart skjedd i Norge av akkurat samme årsak. Her hadde leger/helsepersonell sittet i bilen sin, og latt vaksinen gå ut på dato. I Norge måtte vi hatt vedtak og uker med søknader, for å få lov til å spontant dele ut vaksiner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluedot Skrevet 29. januar 2021 #11 Del Skrevet 29. januar 2021 Hm, på en måte nå ser jeg at jeg skal være glad for at faren min lærte meg i ung alder at i selv et trygt og godt Norge så en må en være forberedt på usikre tider. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ansvar Skrevet 29. januar 2021 #12 Del Skrevet 29. januar 2021 Også kommer folk inn her for å si at "andre land er værre", som om det har noe med hva TS snakker om. TS har ikke snakket om at Norge er verre en andre land, han snakker utelukkende om Norge! Herrelighet, nivået av og til her inne er til å gremmes skikkelig av. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 30. januar 2021 #13 Del Skrevet 30. januar 2021 Ryddet for brukerdebatt og brudd på rommets retningslinjer, og svar til dette. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 30. januar 2021 #14 Del Skrevet 30. januar 2021 Hurrahei skrev (19 timer siden): Her hadde leger/helsepersonell sittet i bilen sin, og latt vaksinen gå ut på dato. I Norge måtte vi hatt vedtak og uker med søknader, for å få lov til å spontant dele ut vaksiner. Tror du det? Tror ikke jeg. Er selv helsepersonell, og de som styrer vaksineringen her har panikk for at vaksinedoser skal gå til spille. Så tror man ville fått klapp på skuldra for å gjøre noe tilsvarende her, så sant dette kunne gjøres trygt. Man må ha adrenalinsprøyter tilgjengelig, og mulighet til å observere folk en halvtime i etterkant. Og så må man registrere navn og fødselsdata. Er ikke verre, Lurer på hvilken vaksine dette er, og om den var blandet ut. Pfizer-vaksinen kan ikke transporteres i bil etter at den er blandet ut, visstnok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 30. januar 2021 #15 Del Skrevet 30. januar 2021 Hurrahei skrev (På 29.1.2021 den 16.17): Her hadde leger/helsepersonell sittet i bilen sin, og latt vaksinen gå ut på dato. I Norge måtte vi hatt vedtak og uker med søknader, for å få lov til å spontant dele ut vaksiner. https://www.nrk.no/nordland/koronavaksine-i-bodo_-vaksinerte-30-ved-teknisk-etat-selv-om-de-ikke-er-i-prioritert-gruppe-1.15352386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 30. januar 2021 #16 Del Skrevet 30. januar 2021 Ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg