SoWhat? Skrevet 1. februar 2021 #61 Del Skrevet 1. februar 2021 Sylveon skrev (9 minutter siden): ??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 1. februar 2021 #62 Del Skrevet 1. februar 2021 Ukjent. skrev (På 29.1.2021 den 10.46): https://www.dagsavisen.no/debatt/hold-ut-gir-inntrykk-av-at-noe-snart-er-over-1.1827006 Takk for at noen tør å kritisere. Dette innlegget traff meg rett i hjertet. Du skal for Guds skyld ikke stille ET eneste spørsmål. Dette var bra. Noe av det beste jeg har lest på lenge! Takk for at du delte det ❤️ godt å se liknende tanker man selv har, på trykk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 1. februar 2021 #63 Del Skrevet 1. februar 2021 Ukjent. skrev (18 minutter siden): Her inne er jo folk anonyme, og folk her inne har jo ingen stemme i det offentlige rom. De som burde stilt spørsmål er jo jurister, journalister, leger, psykiatere, økonomer. Men den store diskusjonen om kost/nytte uteblir. Diskusjonen rundt om tiltakene gir mer skade enn det gagner, diskusjoner om hvordan dette påvirker de unge på lang sikt. Spørsmål om vurderingene myndighetene gjør kan forsvares. Pr idag er under 100 innlagt på sykehus i hele landet. Likevel lever 1/3 av Norges befolkning under ekstremt inngripende tiltak, og de resterende 2/3 har også redusert livskvalitet. Er tiltakene virkelig proporsjonale? Noen ytterst få spør, men de blir bare avfeid og det blir ingen virkelig debatt. For ikke å snakke om at nå er det jo høringsforslag om portforbud.... SoWhat? skrev (11 minutter siden): ??? Du sier at du ikke skriver det, og jeg har uthevet der du skriver det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #64 Del Skrevet 1. februar 2021 Måneskinn skrev (Akkurat nå): Dette var bra. Noe av det beste jeg har lest på lenge! Takk for at du delte det ❤️ godt å se liknende tanker man selv har, på trykk Det er sant. Jeg har aldri følt meg så liten og ubetydelig som jeg har gjort det siste året. Følelsen av maktesløshet over å ikke kunne gjøre noe med at myndighetene raserer livene til barn og unge er virkelig overveldende. Og følelsen av at alle er enig i tanker som er komplett motsatt av sine egne er vondt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 1. februar 2021 #65 Del Skrevet 1. februar 2021 Ukjent. skrev (1 minutt siden): Det er sant. Jeg har aldri følt meg så liten og ubetydelig som jeg har gjort det siste året. Følelsen av maktesløshet over å ikke kunne gjøre noe med at myndighetene raserer livene til barn og unge er virkelig overveldende. Og følelsen av at alle er enig i tanker som er komplett motsatt av sine egne er vondt. Og ikke bare de barn og unge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 1. februar 2021 Forfatter #66 Del Skrevet 1. februar 2021 buksa di skrev (Akkurat nå): Og ikke bare de barn og unge. Nei, absolutt ikke bare dem, men det er dem jeg lider mest med. De er fremtiden vår og bærer en enorm byrde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 1. februar 2021 #67 Del Skrevet 1. februar 2021 SoWhat? skrev (31 minutter siden): Jeg skjønner godt at folk reagerer på det. Jeg vet ikke hva som ville skjedd om de stengte alle pol. Hadde vært helt greit for meg, men det kan fort bli brukt mot meg fordi jeg uansett har tilgjengelig. Men jeg hadde ment det uansett. Er vel bare det at pol ikke er så viktig i det store og hele i en situasjon som denne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 1. februar 2021 #68 Del Skrevet 1. februar 2021 Ukjent. skrev (16 minutter siden): Det er sant. Jeg har aldri følt meg så liten og ubetydelig som jeg har gjort det siste året. Følelsen av maktesløshet over å ikke kunne gjøre noe med at myndighetene raserer livene til barn og unge er virkelig overveldende. Og følelsen av at alle er enig i tanker som er komplett motsatt av sine egne er vondt. I like måte. Kjenner følelsen veldig godt, og enda mer nå for tiden... Det føles virkelig ikke bra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. februar 2021 #69 Del Skrevet 1. februar 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Jeg syns sentrene skulle vært åpne for folk som har skader, og som fks har det som motivasjon til å holde seg unna rus. Har skrevet det tidligere i tråden. En kunne kanskje brukt mere skjønn, men jeg vet ikke om det ville fungert. Det hadde vært ønskelig i alle fall. Klassedelingen i verdige grunner til å trene på helsestudio og uverdige - hvorfor? Hva med oss som er overvektige og som trenger trening innendørs med vekter - skal vi få lov? Hvordan har du tenkt å administrere dette - skal vi ha med oss legeerklæring? Hva med de som ikke er i rusbehandling, men som av seg selv har funnet ut at de trenger å komme seg ut for å trene fremfor å sitte hjemme og drikke - hvordan skal de vise seg høyverdig nok til å komme inn på treningssenteret? Hva med å bare åpne treningssenteret, stille høye krav til vask og avstand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kunstnerfluen Skrevet 1. februar 2021 #70 Del Skrevet 1. februar 2021 Hold ut dere med depresjon og selvmordstanker. Er det vi gjør hver dag, vi holder ut enten med Covid eller ei. Systemet har alltid sviktet det er bare først nå det kommer fram til dagens lys. Det ironiske er at jeg som sliter med selvmordstanker og depresjon til vanlig, virker som den mest optimistiske av familie og venner, rundt situasjonen vi sitter i. Trur det er viktig å prøve å ta en dag om gangen, finne noe som gir deg mening om det så er å lese en bok , se på tv eller gå tur med hunden. Håper bare at vi snart kan puste ut og senke skuldrene. Holder på å glemme hvordan det var før. Er skremmende å merke på kroppen hvor lett vi mennesker kan tilpasse oss i vanskelige situasjoner, hvor lett ting kan bli til hverdagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 1. februar 2021 #71 Del Skrevet 1. februar 2021 Blondie65 skrev (3 minutter siden): Klassedelingen i verdige grunner til å trene på helsestudio og uverdige - hvorfor? Hva med oss som er overvektige og som trenger trening innendørs med vekter - skal vi få lov? Hvordan har du tenkt å administrere dette - skal vi ha med oss legeerklæring? Hva med de som ikke er i rusbehandling, men som av seg selv har funnet ut at de trenger å komme seg ut for å trene fremfor å sitte hjemme og drikke - hvordan skal de vise seg høyverdig nok til å komme inn på treningssenteret? Hva med å bare åpne treningssenteret, stille høye krav til vask og avstand? Er veldig enig med deg i alle innleggene dine. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. februar 2021 #72 Del Skrevet 1. februar 2021 Sylveon skrev (2 minutter siden): Mange med psykisk sykdom har fått de trygge og stabile rammene revet fra seg. Det gjør at veien til blant annet alkohol er lettere, for å drikke bort sorgene når man uansett blir sittende inne hele dagen. Nå skal man treffe minst mulig, og holde seg mest mulig hjemme. DPS har tidligere hatt tilbud om turgrupper. Det er ikke noe de gjør fordi at det er morsomt, men det er fordi 1) frisk luft er godt for helsen 2) folk trenger noe å gå til, møte opp og føle en forpliktelse til noe 3) å møtte andre mennesker er positivt og godt for den psykiske helsen. Å gå på turer selv vs å møte på time på treningsstudio. Å gå turer selv kan være noe som mange finner tøff og tungt å komme i gang med, mens med møte på time så føler man en forpliktelse om at man må komme. Det er noe godt, med at noen trenger en. Nå som folk skal sitte mest mulig hjemme, og treffe minst mulig folk så vil det være flere som er disponert for psykisk sykdom så det kan godt være flere som drikker fordi at de kjenner på håpløsheten, ensomheten, frustrasjonen og sinne. Dessuten så er det utrolig mange minusgrader mange steder. Å gå/løpe lange turer er tungt for mange i dette været. Det er en tid på året som er veldig tøft. I tillegg, så kan man stille spørsmålstegn ved regjeringen sine prioriteringer. Man skal få lov til å sitte og kjøpe seg alkohol, men å trene på treningsstudio er FY FY FY? Jeg syns det er bemerkelsesverdig at du drar opp, ja, men jeg har EN venninne som IKKE klager. Du er klar over at det er flere mennesker enn dere i dette landet? Så fint at det går bra med henne, men du forstår vel at det betyr ikke at det går bra med alle? Økning i anmeldelser om familievold og relasjonsvoldtekter i 2020 Vanskeligere å bekjempe vold mot kvinner i et nedstengt samfunn Jeg forstår at mange sliter ja. Men hva vil dere, kan du si meg det? La oss si at alle som sliter nå fikk behovene sine dekket. Det betyr at alt åpnet opp. Mener du da at de med alvorlige sykdommer og eldre skal isolere seg for å være trygge? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 1. februar 2021 #73 Del Skrevet 1. februar 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Jeg forstår at mange sliter ja. Men hva vil dere, kan du si meg det? La oss si at alle som sliter nå fikk behovene sine dekket. Det betyr at alt åpnet opp. Mener du da at de med alvorlige sykdommer og eldre skal isolere seg for å være trygge? Jeg vil at man viser en forståelse for at dette er en vanskelig situasjon og at man tillater folk å klage. Det er LOV til å si at dette er vanskelig. Det er LOV å si at dette er tøff. Det er LOV å si at dette er ensomt. Det er LOV å stille spørsmål om hvorfor regjeringen kjører på med Vinmonopolet, mens barn skal få skolegangen redusert, fritidsaktiviteter stengt og at treningsstudioene skal holde stengt. Videre så ønsker jeg at man skal RESPEKTERE at folk har forskjellige psyke og at noen knekker fortere enn andre. Det må være lov til å prate om at dette er tøft uten at man skal bli møtt med dømmende øyne (som f.eks den holdningen du har hatt i denne tråden) og bli bedt om å ta seg sammen. Psykisk sykdom er beinhardt. Jeg vil rett og slett at du og andre mennesker skal vise EMPATI! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. februar 2021 #74 Del Skrevet 1. februar 2021 Sylveon skrev (1 minutt siden): Jeg vil at man viser en forståelse for at dette er en vanskelig situasjon og at man tillater folk å klage. Det er LOV til å si at dette er vanskelig. Det er LOV å si at dette er tøff. Det er LOV å si at dette er ensomt. Det er LOV å stille spørsmål om hvorfor regjeringen kjører på med Vinmonopolet, mens barn skal få skolegangen redusert, fritidsaktiviteter stengt og at treningsstudioene skal holde stengt. Videre så ønsker jeg at man skal RESPEKTERE at folk har forskjellige psyke og at noen knekker fortere enn andre. Det må være lov til å prate om at dette er tøft uten at man skal bli møtt med dømmende øyne (som f.eks den holdningen du har hatt i denne tråden) og bli bedt om å ta seg sammen. Psykisk sykdom er beinhardt. Jeg vil rett og slett at du og andre mennesker skal vise EMPATI! Og jeg vil at noen skal tenke seg om mer før de klager. Jeg har ikke empati med alle. Det er det ingen som har. Så...ja. Der står vi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 1. februar 2021 #75 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) SoWhat? skrev (2 minutter siden): Og jeg vil at noen skal tenke seg om mer før de klager. Jeg har ikke empati med alle. Det er det ingen som har. Så...ja. Der står vi. Og jeg mener at det er disse holdningene som er ekstremt ødeleggende i den situasjonen verden er i nå. Det er rett og slett så ufint å sette seg på sin høye hest og se ned på andre på den måten. Endret 1. februar 2021 av Sylveon 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. februar 2021 #76 Del Skrevet 1. februar 2021 Sylveon skrev (5 minutter siden): Og jeg mener at det er disse holdningene som er ekstremt ødeleggende i den situasjonen verden er i nå. Det er rett og slett så ufint å sette seg på sin høye hest og se ned på andre på den måten. Jeg ser ikke ned på andre. Jeg kan bli oppgitt og også irritert på andre. Det er ikke det samme som å se ned på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 1. februar 2021 #77 Del Skrevet 1. februar 2021 SoWhat? skrev (4 minutter siden): Jeg ser ikke ned på andre. Jeg kan bli oppgitt og også irritert på andre. Det er ikke det samme som å se ned på. Jeg syns det skal være LOV til å si at dette er en tøff og vanskelig situasjon, at man savner ting i hverdagen. Det må faktisk være LOV til å si det, uansett hva man savner så er det ting som er VIKTIG for en. Jeg ønsker at du og andre skal kunne ha litt empati med befolkningen om at dette er en TØFF situasjon, det er mye som skjer nå og det er vanskelig. Å møte folk med dømmende blikk, arrogante holdninger og bli sur.. Ja, det vil jeg ikke kalle for noe annet at man ser ned på dem som har det vanskelig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buksa di Skrevet 1. februar 2021 #78 Del Skrevet 1. februar 2021 Blondie65 skrev (Akkurat nå): ... og hva er den saklige og gode begrunnelsen til at organisert trening der man kan sørge for smittesporing (registrere seg ved ankomst og avgang), renhold og avstand er stengt ned? Det er helt "pling i bollen" når f.eks. SATS for lov å holde åpent her lokalt, mens Vikinghallen (et eksempel - vet ikke om det var akkurat disse) ikke får lov. SATS er en kommersiell aktør mens Vikinghallen drives av et idrettslag. Ellers er de konkurrenter med helt sammenlignbare tilbud (vekttrening, gruppetimer, spinning). Mye som er stengt for tiden som fint kunne ha vært åpent med smittevern, dessverre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 1. februar 2021 #79 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) SoWhat? skrev (8 minutter siden): Treningssentrene vil bli åpnet igjen. De har vært stengt i Oslo siden slutten av november, så vi får se. Sats og andre aktører må jo føle at det faktisk er god butikk å drive dem. Går det for lenge, så kan det være at de velger å stenge. Endret 1. februar 2021 av Sylveon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. februar 2021 #80 Del Skrevet 1. februar 2021 Sylveon skrev (6 minutter siden): Jeg syns det skal være LOV til å si at dette er en tøff og vanskelig situasjon, at man savner ting i hverdagen. Det må faktisk være LOV til å si det, uansett hva man savner så er det ting som er VIKTIG for en. Jeg ønsker at du og andre skal kunne ha litt empati med befolkningen om at dette er en TØFF situasjon, det er mye som skjer nå og det er vanskelig. Å møte folk med dømmende blikk, arrogante holdninger og bli sur.. Ja, det vil jeg ikke kalle for noe annet at man ser ned på dem som har det vanskelig. Det skal være lov til å si det. Men hvis det er bagateller ift hvordan andre har det, så må folk legge til noe formildende. Jeg er lei meg fordi jeg ikke får ha middagsgjester, MEN jeg kan ikke klage på det. Det er måten folk sier det på. Absolutt. Så ei som spurte hvordan folk hadde det nå, på SoMe, og folk svarte kort og enkelt "jævli", "ikke bra" osv Det er HELT OK! Men når de legger ut i det, og igjen og igjen. DET er klaging og da blir jeg provosert. Folk MÅ kunne se ut over seg selv. Jeg har aldri sett ned på folk. Jeg er ikke typen til det. Tro meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg