zemer Skrevet 28. januar 2021 #1 Del Skrevet 28. januar 2021 Da avstanden rundt bordet har vært ca 2 meter. Er dette nye regler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 28. januar 2021 #2 Del Skrevet 28. januar 2021 Hva spør du om egentlig? Uklart. Kollegaen din som har påvist korona skal selvsagt holde seg hjemme. Kontakt smittevernsmyndigheter (politiet) hvis vedkommende ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 28. januar 2021 Nicathv skrev (Akkurat nå): Hva spør du om egentlig? Uklart. Kollegaen din som har påvist korona skal selvsagt holde seg hjemme. Kontakt smittevernsmyndigheter (politiet) hvis vedkommende ikke gjør det. Vedkommende er i isolasjon. Vi andre vedkommende jobber med jeg lurer på. De som har vært mindre enn 2m fra vedkommende under lunsj er i karantene, mens vi som er over 2 m er på jobb som vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 28. januar 2021 #4 Del Skrevet 28. januar 2021 5 minutter siden, zemer said: Vedkommende er i isolasjon. Vi andre vedkommende jobber med jeg lurer på. De som har vært mindre enn 2m fra vedkommende under lunsj er i karantene, mens vi som er over 2 m er på jobb som vanlig. 💣 💥 Jeg vet at det har blitt praktisert tilsvarende på en skole. Det gikk fint der, men hvordan det blir med det nye viruset må jeg si jeg ikke vet, men tror kanskje ikke det går like fint der det er tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 29. januar 2021 #5 Del Skrevet 29. januar 2021 Det har vel hele tiden vært slik at for å regnes som nærkontakt må man ha vært nærmere enn 2 meter i mer enn 15 min😜 men det er vel litt glidende overganger kanskje 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KvinneguidenBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Del Skrevet 29. januar 2021 zemer skrev (9 timer siden): Da avstanden rundt bordet har vært ca 2 meter. Er dette nye regler? Nei, nærkontakt har alltid vært innenfor 2 meter i minst 15 minutter. Eller fysisk berøring. Regner med at dere har hatt nyspritede hender, spriter av bord, kaffekanner mv, slik at smittefare for dere er svært lav? Ellers ville jeg jo testet meg uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 29. januar 2021 #7 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Ikke nye regler, men en snever tolkning av de gamle som ikke tar hensyn til virkeligheten. Smittefaren blir ca halvvert når man øker avstanden fra en til to meter, så å sitte 2 meter unna en person i 30 minutter er like farlig som å sitte 1 meter unna i 15 minutter. Alle som jobber der bør teste seg. Endret 29. januar 2021 av Fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 29. januar 2021 #8 Del Skrevet 29. januar 2021 zemer skrev (16 timer siden): Vedkommende er i isolasjon. Vi andre vedkommende jobber med jeg lurer på. De som har vært mindre enn 2m fra vedkommende under lunsj er i karantene, mens vi som er over 2 m er på jobb som vanlig. Tror det går helt fint. Vet om en som har fått korona og ingen andre på jobben fikk det. Dette var før nedstengning i mars og ingen holdt avstand den gang. De aller nærmeste ble testet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 29. januar 2021 KvinneguidenBruker skrev (12 timer siden): Nei, nærkontakt har alltid vært innenfor 2 meter i minst 15 minutter. Eller fysisk berøring. Regner med at dere har hatt nyspritede hender, spriter av bord, kaffekanner mv, slik at smittefare for dere er svært lav? Ellers ville jeg jo testet meg uansett. Spriter av alt ja. Jobber på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2021 #10 Del Skrevet 29. januar 2021 Avstand på mindre enn to meter i mer enn 15 minutter fikk vi beskjed om da vi hadde korona på jobb. Jeg var definert som nærkontakt, altså hadde jeg oppholdt meg (to ganger) ca en meter unna i over 15 minutter. Det var bare en til som ble smittet, jeg fikk det ikke. Tror disse reglene har vært, om ikke fra start, så ihvertfall lenge! Det går nok fint! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. januar 2021 #11 Del Skrevet 30. januar 2021 Det er mindre enn to meter i mer enn 15 min ja, så dersom det ikke gjelder deg skal du heller ikke i karantene. Hadde man ikke hatt denne avgrensningen, så hadde jo halve Norge vært i karantene til enhver tid, det hadde selvsagt ikke gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg