Lønnesirup01 Skrevet 29. januar 2021 #21 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har sett på SoHo eller også kanskje chelsea? ts Anonymkode: 4b48f...28b Ja, Soho, Chelsea, Tribeca, Greenwich er alle bra steder å bo. Jeg tenker det kommer mer an på leiligheten du finner. Du bør ikke begrense deg på område, men heller søke rundt. Husk at leie i NYC er ganske strengt, og skal du leie et år er det godt mulig du må betale et halvt års leie i depositum. 1
Gjest Humbro Skrevet 1. februar 2021 #22 Skrevet 1. februar 2021 Hadde uten tvil bodd i Brooklyn, i nærheten av Dumbo. Trendy, og DEN utsikten til New York.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #23 Skrevet 1. februar 2021 Hva er budsjettet? Og hva er minimumskrav i forhold til plass? Jeg stortrivdes i Meatpacking, det kostet ca 30 000 i måneden for en ettroms uten utsikt. Anonymkode: bbe94...167
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #24 Skrevet 1. februar 2021 Humbro skrev (6 minutter siden): Hadde uten tvil bodd i Brooklyn, i nærheten av Dumbo. Trendy, og DEN utsikten til New York. Ja, der er det fint. Anonymkode: 3705f...a59
Pappi Skrevet 1. februar 2021 #25 Skrevet 1. februar 2021 Hvis du vet hva du skal gjøre der (kurs, skole etc) så kan det være en ide å bo ikke så alt for langt unna.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #26 Skrevet 1. februar 2021 Glemte å inkludere; det er strenge krav for å leie. De krever referanser (de ønsket fra USA, men aksepterte at jeg hadde fra anerkjent amerikansk selskap), og krav til at du kan dokumentere en viss årslønn. Depositum er ca 3-6 ganger månedslønnen, så hadde bundet opp 500 000 der et halvt år, men her tror jeg du kan få noen til å stille garanti gitt at de er amerikanere. Mener noen nevnte at kravet for å stille slik garanti var at du tjente 80 ganger månedsleien årlig. Så er en del slikt du må være forberedt på før du velger område og prisklasse Anonymkode: bbe94...167
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #27 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva er budsjettet? Og hva er minimumskrav i forhold til plass? Jeg stortrivdes i Meatpacking, det kostet ca 30 000 i måneden for en ettroms uten utsikt. Anonymkode: bbe94...167 Ettroms/studio holder. Hvordan er Meatpacking i forhold til t-banen, går den dit? ts Anonymkode: 4b48f...28b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #28 Skrevet 2. februar 2021 Pappi skrev (18 timer siden): Hvis du vet hva du skal gjøre der (kurs, skole etc) så kan det være en ide å bo ikke så alt for langt unna. Ja, samtidig er det jo relativt korte avstander på Manhattan. ts Anonymkode: 4b48f...28b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #29 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Glemte å inkludere; det er strenge krav for å leie. De krever referanser (de ønsket fra USA, men aksepterte at jeg hadde fra anerkjent amerikansk selskap), og krav til at du kan dokumentere en viss årslønn. Depositum er ca 3-6 ganger månedslønnen, så hadde bundet opp 500 000 der et halvt år, men her tror jeg du kan få noen til å stille garanti gitt at de er amerikanere. Mener noen nevnte at kravet for å stille slik garanti var at du tjente 80 ganger månedsleien årlig. Så er en del slikt du må være forberedt på før du velger område og prisklasse Anonymkode: bbe94...167 Ja, blir nok fort min far som må stå på kontrakten. ts Anonymkode: 4b48f...28b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #30 Skrevet 2. februar 2021 Jeg har bodd på Manhattan en god stund, og jeg kan fortelle dere alle at det er MYE som har skjedd her ifbm corona. Overalt er det lagt ned butikker og restauranter, og det er ikke som noen av dere husker det er hverken Downtown, Brooklyn eller andre steder. Jeg bor ved parken på UWS, her er det hakket hyggeligere enn på motsatt side. Veldig mange folk har flyttet herfra og enten hjem til der de kommer fra eller Upstate NY. Det er virkelig ille, og er nok lenge til man kjenner igjen gamle NYC (om enn noengang). Vi har gått med masker siden mars, så å si alt var stengt i månedsvis, akkurat nå er butikker åpne igjen (med restriksjoner) og restauranter har kun lov å ha outdoor dining. Om jeg var ung og likevel skulle bodd her snart, ville jeg definitivt holdt meg til Manhattan for andre stede er mer eller mindre øde for tiden. Bare en liten oppdatering herfra, så du ikke får sjokk (søk opp artikler fra NY Times o.l. så ser du selv hvordan ståa er) Anonymkode: 9e0e1...51c 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #31 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ettroms/studio holder. Hvordan er Meatpacking i forhold til t-banen, går den dit? ts Anonymkode: 4b48f...28b Aner ikke. Alle i min omgangskrets brukte utelukkende Uber. Anonymkode: bbe94...167
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #32 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har bodd på Manhattan en god stund, og jeg kan fortelle dere alle at det er MYE som har skjedd her ifbm corona. Overalt er det lagt ned butikker og restauranter, og det er ikke som noen av dere husker det er hverken Downtown, Brooklyn eller andre steder. Jeg bor ved parken på UWS, her er det hakket hyggeligere enn på motsatt side. Veldig mange folk har flyttet herfra og enten hjem til der de kommer fra eller Upstate NY. Det er virkelig ille, og er nok lenge til man kjenner igjen gamle NYC (om enn noengang). Vi har gått med masker siden mars, så å si alt var stengt i månedsvis, akkurat nå er butikker åpne igjen (med restriksjoner) og restauranter har kun lov å ha outdoor dining. Om jeg var ung og likevel skulle bodd her snart, ville jeg definitivt holdt meg til Manhattan for andre stede er mer eller mindre øde for tiden. Bare en liten oppdatering herfra, så du ikke får sjokk (søk opp artikler fra NY Times o.l. så ser du selv hvordan ståa er) Anonymkode: 9e0e1...51c Tragisk, men ikke overraskende. Virker som folk ikke bare flykter fra Manhattan, men også delstaten California. Det finnes mange videoer på YouTube om temaet. Anonymkode: 3705f...a59
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #33 Skrevet 2. februar 2021 Ja folk blir lei av den langvarige isolasjonen der man er stuck inne, gjerne på liten plass. En av grunnene til at folk bor her er fordi man er mye ute og bruker byen (både de med og uten familie) og når alt det forsvinner og går konkurs så er det liten grunn til å bli værende. Mange av de rikeste har leid seg hus i Hamptons og bodd der siden mars (bl.a. mine naboer), så de bruker leiligheten her som lagringsplass inntil videre. Lyspunktet oppi det hele er at corona-vaksinasjonen går i et veldig tempo, man snakker nå om at hele USAs befolkning kanskje er vaksinert ila sommeren. Anonymkode: 9e0e1...51c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #34 Skrevet 2. februar 2021 Nei nå gikk det raskt her, mente ikke hele befolkningen men 60-70% 😅 Anonymkode: 9e0e1...51c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #35 Skrevet 2. februar 2021 On 1/28/2021 at 7:40 PM, AnonymBruker said: Jeg skal få bo et år i New York etter VGS, hvis jeg får gode karakterer. Jeg gleder meg så sykt! Men hvor bør man bo som er litt ungt og kult? Anonymkode: 4b48f...28b Helt umulig å svare på noe sånt uten å vite hvor mye du kan betale pr måned. Anonymkode: 2633d...2ca
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #36 Skrevet 2. februar 2021 On 1/28/2021 at 9:30 PM, AnonymBruker said: Upper east side. Til nød upper west side. Er du konge flytter du til queens. I brooklyn har jeg hørt man kan finne leiligheter til 99 dollar. Anonymkode: 3b87b...ad5 99$ pr dag da. Om man er heldig. Anonymkode: 2633d...2ca
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #37 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 15.15): Jeg har bodd på Manhattan en god stund, og jeg kan fortelle dere alle at det er MYE som har skjedd her ifbm corona. Overalt er det lagt ned butikker og restauranter, og det er ikke som noen av dere husker det er hverken Downtown, Brooklyn eller andre steder. Jeg bor ved parken på UWS, her er det hakket hyggeligere enn på motsatt side. Veldig mange folk har flyttet herfra og enten hjem til der de kommer fra eller Upstate NY. Det er virkelig ille, og er nok lenge til man kjenner igjen gamle NYC (om enn noengang). Vi har gått med masker siden mars, så å si alt var stengt i månedsvis, akkurat nå er butikker åpne igjen (med restriksjoner) og restauranter har kun lov å ha outdoor dining. Om jeg var ung og likevel skulle bodd her snart, ville jeg definitivt holdt meg til Manhattan for andre stede er mer eller mindre øde for tiden. Bare en liten oppdatering herfra, så du ikke får sjokk (søk opp artikler fra NY Times o.l. så ser du selv hvordan ståa er) Anonymkode: 9e0e1...51c Jeg har et og et halvt år igjen før jeg er ferdig på VGs, mye kan skje på den tiden, men takk for oppdatering. ts Anonymkode: 4b48f...28b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #38 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 22.17): Helt umulig å svare på noe sånt uten å vite hvor mye du kan betale pr måned. Anonymkode: 2633d...2ca Jeg kan velge område selv, det er ikke jeg som betaler (heldig, jeg vet🤩) ts Anonymkode: 4b48f...28b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #39 Skrevet 4. februar 2021 Jeg hadde valgt Manhattan, nært Contra Park. Penthouse slik at en har litt utsikt. Anonymkode: 96711...5b3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #40 Skrevet 6. februar 2021 Det er nok best om du begynner å studere. Hva skal du gjøre hver dag i ett helt år? Ta noen kurs? Jobbe? Hvordan skal du få deg venner rundt samme alder/modelhetsnivå? Har foreldrene dine ubegrenset med penger å gi deg? Hva ønsker du å få ut av å være der? Jeg er godt over gjennomsnittet glad i å være alene, men å loffe rundt i en enorm og fremmed by er nok ikke helt slik du ser for deg. Jeg tror det kan være minst like givende å få tilsvarende penger dette hadde kostet og reist rundt i USA eller verden. Anonymkode: b4176...05a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå