Gå til innhold

Saschi prøver lykken på nr 2


Saschi

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen 😊

Jeg har lurket rundt her inne i over 1 år og lest alle dagbøkene om prøveperiode, føler jeg invaderer privat livet deres noen ganger (Beklager) 😅

Jeg har bestemt meg for å starte en dagbok siden jeg skal begynne reisen mot baby 2021/2022 forhåpentligvis 😬

La meg introdusere meg selv:

Jeg ble nettopp 28 (i januar) og samboeren blir 29 i Mars. Vi prøvde å få barn i nesten 3,5 år før vi dro på utredning hos Aleris i september ifjor på en fruktbarhetssjekk for å se om det var en grunn til at vi ikke ble gravid. Fikk beskjed om at hans sædkvalitet er litt over normalen. Jeg har ikke mensen hver måned. Kan gå 4 – 5 måneder mellom hver gang jeg har mensen. De mente at jeg var nesten steril siden jeg ikke hadde mensen hver måned og nesten ingen egg og burde vurdere eggdonasjon. Det var ikke noen oppfølging og vi fikk ikke gode svar på spørsmålene våres

Var inne hos Medicus i Desember ifjor etter at samboeren min mente at vi burde få en second opinion. Tok ny fruktbarhetstest hos Medicus som viste en god del egg i begge eggledere og at jeg har en veldig mild versjon av Pcos. Ble derfor satt på Letrozol, sånn at jeg har mensen hver måned for å sette i gang «maskineriet». 

Vi skal forhåpentligvis starte IVF behandlingen i begynnelsen av April, så krysser fingrene for at alt går etter planen og at jeg kan få kalle meg selv mamma en gang i framtiden.   

Jeg har en familie som ikke støtter valget mitt om å få barn gjennom IVF (mener jeg kan bruke pengene på andre ting og heller være barnløs), men samboeren sin familie er den største støtten for det om de ikke helt forstår hva det er 🤗 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PP1 - PP 23: En del kjemisk graviditeter

PP 24: Gravid i naturlig syklus - MA 8+6 💔

1 forsøk: IVF, April 2021 (Menopur og fyremadel) - 18 egg ut - 9 befruktet - 1 dyrket til blastocyst

1 FER: Blastocyst i naturlig syklus - Juni 2021 - Negativ 

2 forsøk: ICSI, Juni 2021 (Fostimon og Fyremadel) - 17 egg ut - 8 befruktet - avbrutt

3 forsøk: ICSI, Oktober 2021 (Pergoveris og Fyremadel) - 20 egg ut - 12 befruktet - 2 dyrket til blastocyst 

1 FER: Blastocyst i naturlig syklus - November 2021 - Positiv digital 24 November - TR 4 Desember 2021

2 FER: Blastocyst i naturlig syklus - Februar 2022 -  avbrutt, overlevde ikke tiningen. 

Mars 2022: Naturlig gravid, termin 7 November ❤️ Prinsen kom 7 November 🫅

Søskenfosøk

1 Forsøk: ICSI, Juni 2023 (Pergoveris og Fyremadel) - 3 egg - 1 befruktet - avbrutt

2 Forsøk: ICSI, September 2023 (Pergoveris og Fyremadel) - 23 egg ut - 13 befruktet - 1 dyrket til blastocyst

1 FER: Blastocyst i naturlig syklus - Oktober 2023 - Positiv digital 4 November - Mistenkt MA 7+1 - MA bekreft 8+1 (tvillinger)  

3 Forsøk: ICSI, April 2024 (Pergoveris og Fyremadel) - 41 egg ut (mange små) - 17 befruktet - 5 dyrket til blastocyst

1 FER: Blastocyst i styrt syklus - April/Mai

Endret av Saschi
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Gratulerer med egen dagbok! :smilyblomst: Det er veldig fint å ha for å skrive ned tanker og følelser. Og en dag kan være veldig fin å se tilbake på for hvordan din vei til å bli mamma vil gå. For det vil det helt sikkert! :klemmer:

Blir litt provosert over familien din som ikke støtter IVF-hjelpen - hva i alle dager! Ikke noe andre har noe med for det første, men så rart å ikke forstå at man ønsker barn! Og kan i alle fall ikke sette noe pris på det, så hver krone vil jo bli verdt det. Ikke tenk på dem, men støtt deg til svigerfamilien.

Jeg tror det var lurt med en second opinion. Hørtes voldsomt ut å si at du nesten er steril i første omgang der. Finnes jo behandlinger... Nå som du er på letrozol så er det jo gode muligheter for at du blir gravid før april. Skal krysse for det! Men hvis ikke så er det jo utrolig fint å vite at hjelpen er nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! 😁👋

Så trist å lese din historie, og spesielt at du har en familie som ikke støtter valget ditt. Støtt deg på svigerfamilien din, og bruk prøverdagboken til å lufte tankene dine 😊 Her finner du mange i samme situasjon, og ønsket til oss alle er at vi skal oppnå drømmen om en baby en vakker dag 💕

Jeg er 33 år, er inne i min tredje prøveperiode nå. Er faktisk på 8 DPO nå, og håper mensen ikke dukker opp de neste dagene 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (22 timer siden):

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif

Gratulerer med egen dagbok! :smilyblomst: Det er veldig fint å ha for å skrive ned tanker og følelser. Og en dag kan være veldig fin å se tilbake på for hvordan din vei til å bli mamma vil gå. For det vil det helt sikkert! :klemmer:

Blir litt provosert over familien din som ikke støtter IVF-hjelpen - hva i alle dager! Ikke noe andre har noe med for det første, men så rart å ikke forstå at man ønsker barn! Og kan i alle fall ikke sette noe pris på det, så hver krone vil jo bli verdt det. Ikke tenk på dem, men støtt deg til svigerfamilien.

Jeg tror det var lurt med en second opinion. Hørtes voldsomt ut å si at du nesten er steril i første omgang der. Finnes jo behandlinger... Nå som du er på letrozol så er det jo gode muligheter for at du blir gravid før april. Skal krysse for det! Men hvis ikke så er det jo utrolig fint å vite at hjelpen er nær.

Takk for svar!
Familien min er litt spesiell kan du si men jeg har en helt fantastisk svigerfamilie som støtter meg og mitt valg. Gleder meg til å hive den positive testen i ansiktet på familien min men det får vente frem til videre 🙈

Reagerte på det samme men ble avvist når vi stilte spørsmål med ting og om det var mulighet eller alternativ som vi kunne gjør... Jeg har valgt å legge Aleris bak meg og fokusere på framtiden 😄

Jeg håper og på en positiv test før April for p vær ærlig 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (21 timer siden):

Velkommen hit! 😁👋

Så trist å lese din historie, og spesielt at du har en familie som ikke støtter valget ditt. Støtt deg på svigerfamilien din, og bruk prøverdagboken til å lufte tankene dine 😊 Her finner du mange i samme situasjon, og ønsket til oss alle er at vi skal oppnå drømmen om en baby en vakker dag 💕

Jeg er 33 år, er inne i min tredje prøveperiode nå. Er faktisk på 8 DPO nå, og håper mensen ikke dukker opp de neste dagene 🤞 

Tusen takk! Du er faktisk en av de få dagbøkene jeg stalker daglig 🙈 Må alltid inn å sjekke om det har kommet en ny oppdatering, tror det har noe med at den er så «ung», sånn at jeg kan følge med på reisen din til baby ❤️ Jeg heier på deg 🎊Krysser fingrene for at mensen ikke kommer! 2021/2022 blir våres år ❤️

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (2 timer siden):

Tusen takk! Du er faktisk en av de få dagbøkene jeg stalker daglig 🙈 Må alltid inn å sjekke om det har kommet en ny oppdatering, tror det har noe med at den er så «ung», sånn at jeg kan følge med på reisen din til baby ❤️ Jeg heier på deg 🎊Krysser fingrene for at mensen ikke kommer! 2021/2022 blir våres år ❤️

Ååå, så koselig med en følger! 😁

Lite nytt å melde herfra altså, blir noen spennende dager framover! Håper 2021 blir vårt år! 🤰😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXB1987 skrev (1 time siden):

Ååå, så koselig med en følger! 😁

Lite nytt å melde herfra altså, blir noen spennende dager framover! Håper 2021 blir vårt år! 🤰😊

Det håper jeg og :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fint at du også har dagbok! Skal følge spent med på reisen din ❤️ Vondt å lese mer om bakgrunnshistorien din, både at dere ikke fikk god oppfølging i starten, og ikke minst at familien din ikke støtter deg i avgjørelsen om IVF. Dog fint å høre at du har en fantastisk svigerfamilie å støtte deg på- det er gull verdt!  

Har du en grei syklus nå som du får Letrozol? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (41 minutter siden):

Åh, så fint at du også har dagbok! Skal følge spent med på reisen din ❤️ Vondt å lese mer om bakgrunnshistorien din, både at dere ikke fikk god oppfølging i starten, og ikke minst at familien din ikke støtter deg i avgjørelsen om IVF. Dog fint å høre at du har en fantastisk svigerfamilie å støtte deg på- det er gull verdt!  

Har du en grei syklus nå som du får Letrozol? :) 

Har en veldig vinglet men bruker den mer for å starte maskineriet, men har hatt regelmessig mensen så det er positivt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 1 million (føles sånn) CD 23 DPO 6

 

Jeg hadde ikke tenkt å oppdatere her så fort men har et ønske om å gjør det. I dag så traff vi en milepæl, 2 år med prøving. Ca 23 - 24 PP, kjenner at jeg ikke har den samme drivkraften lenger, kjenner det skal bli godt å prøve IVF men samtidig så er jeg ikke klar😔 Det svirrer en million ting i hodet mitt, hva om noe går galt, MA, SA eller EXU. Tenker og om jeg skal ringe klinikken og si at jeg vil starte i Mars og bare hoppe i det men samtidig så vil jeg gi meg selv den ekstra måneden for å gjør meg klar for kampen jeg skal gjennom. Føler det er meg mot kroppen min❤️ Det er bare DPO 6, men jeg kjenner murring og kjenner at noe skjer der nede men har ennå noen dager før jeg kan sjekke 🙈Har et lite håp om medisinene fungerer og at vi klarte det denne gangen 🌸

 

Jeg klarer ikke å smile når jeg ser familier eller gravide. Jeg orker ikke å se på dem, kjenner på en enorm misunnelse over at de er gravide og ikke jeg Har ikke fortalt det til noen uten om svigers at vi prøver, ikke engang bestevennen min 🙃

Har begynt med Life Care gravid fordi jeg ble så forvirret av hva vitamintilskudd jeg skulle ta. Har tatt folsyre og Jod fram til idag, men jeg føler Dr Google sier så mye, så gikk for den pakken som ble anbefalt av apoteket 😊

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist at du har gått gjennom dette over så lang tid. Men jeg håper virkelig det går veien for dere nå, nå er du jo "i systemet" og får hjelp 😊 

Jeg har heller ikke sagt til noen at vi prøver. Får jo spørsmål hveeer eneste gang jeg snakker med venninner, noe jeg for øvrig synes er en uting.. Har ikke planer om å si noe til noen heller, før vi har blitt gravide og vet det går bra. 

Det er ikke mange dagene igjen før du kan begynne å teste nå! Krysser fingre for deg! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff slike 'milepæler' er ikke noe særlig. Tungt når de datoene kommer... 2 år er lenge med håp og drømmer uten å komme videre. MEN nå har jeg troen på at det snart er din tur!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EXB1987 skrev (6 timer siden):

Huff, så trist at du har gått gjennom dette over så lang tid. Men jeg håper virkelig det går veien for dere nå, nå er du jo "i systemet" og får hjelp 😊 

Jeg har heller ikke sagt til noen at vi prøver. Får jo spørsmål hveeer eneste gang jeg snakker med venninner, noe jeg for øvrig synes er en uting.. Har ikke planer om å si noe til noen heller, før vi har blitt gravide og vet det går bra. 

Det er ikke mange dagene igjen før du kan begynne å teste nå! Krysser fingre for deg! 🤞

Ja, kjenner på det samme. Får alltid den «dere har vært sammen i snart 5 år, er det ikke på tide å tenke på barn?» Venner rundt meg får barn i hytt og pine uten å prøve engang, da kjenner jeg det godt 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Uff slike 'milepæler' er ikke noe særlig. Tungt når de datoene kommer... 2 år er lenge med håp og drømmer uten å komme videre. MEN nå har jeg troen på at det snart er din tur!! :hug:

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (1 time siden):

Æsj, så tungt :( 

Stor klem! ❤️❤️ 

Stor klem til deg og, snart er det våres tur ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære @Saschi! Nå har jeg lest dagboken din, og ser du har vært igjennom en god del :klem:Veldig glad for å lese at du nå får god oppfølging! Forstår jeg deg riktig at dersom dere ikke lykkes til april tenker dere å forsøke IVF privat, altså hos Medicus? Er selv i gang med å få henvisning til IVF, men det er offentlig. Begynner å vurdere å ta kontakt med en privat klinikk, så interessant å høre om andres erfaringer. 

Og herlighet, du er jo i DPO-land :hoppendeglad:Gleder meg til å følge med videre! Det hadde vært så stas om du fikk en positiv test og slapp IVF! Heia, heia :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snølilje Takk for hyggelig tilbakemelding ❤️Vi har valgt å gå privat i April, hos Medicus, Stavanger. Har naturlig syklus fram til det (pga jobb). Grunnen til at vi valgte privat med engang er fordi Haugesund har en ventetid på rundt 48 uker og det er bare den første timen og så må vi vente på time til behandling. Vi kjøpte en pakke med 3 forsøk (vurderer å kjøpe et forsøk utenom) hos Medicus. Går det ikke hos Medicus, kommer vi til å prøve det offentlige 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 24 CD 26 DPO 9

Har hatt en lang dag i dag med murring og smerte på den høyre siden. Denne smerten føles annerledes, som om det skjer noe der nede. TR er rett rundt hjørnet og jeg får ALLTID smerter før mensen men de er ikke kommet ennå, det er noe som ikke stemmer denne gangen, tør jeg håpe at det skjer denne gangen? Jeg kjenner at jeg vil teste men er livredd for å se en blendahvit test og det er bare DPO 9. Skal prøve å vente til DPO 11/12 (hvis jeg klarer 🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med litt annerledes signaler fra kroppen! Håper så på å se bilde av en positiv test her en av de neste dagene 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...