AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Hva er grunnen til at noen nesten aldri tar ordet i samlinger? Har en kollega som er sånn. Hun sier aldri et ord i fellessamlinger, men svarer dersom jeg spør henne om noe og sier hei og sånn. Så hun er ikke uhøflig. Og typen har en sånn taus kompis som aldri snakker. Kjæresten min ser ikke problemet, de henger ut for å se kamper og spille og sånn ikke for å "løse personlige problemer" sier typen. Jeg lurer alltid på hva som rører seg i hodet på tause folk. Blir så usikker på dem. Dersom vi diskuterer en sak og alle sier hva de mener men den stille ikke sier hva hun mener, da vet man aldri hvor man har dem. Anonymkode: 4902f...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Kan være usikre folk eller introverte folk. Jeg tar aldri ordet i en forsamling med over 5 stk med mindre det er folk jeg kjenner veldig godt. Anonymkode: b7d8d...df1 20
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva er grunnen til at noen nesten aldri tar ordet i samlinger? Har en kollega som er sånn. Hun sier aldri et ord i fellessamlinger, men svarer dersom jeg spør henne om noe og sier hei og sånn. Så hun er ikke uhøflig. Og typen har en sånn taus kompis som aldri snakker. Kjæresten min ser ikke problemet, de henger ut for å se kamper og spille og sånn ikke for å "løse personlige problemer" sier typen. Jeg lurer alltid på hva som rører seg i hodet på tause folk. Blir så usikker på dem. Dersom vi diskuterer en sak og alle sier hva de mener men den stille ikke sier hva hun mener, da vet man aldri hvor man har dem. Anonymkode: 4902f...4dd Jeg har flere eksempler. To av dem har sluttet å snakke i fellessamlinger fordi de er utenlandske og de er lei av at folk korrigerer deres språklige feil eller kommenterer uttale. Så det skjønner jeg veldig godt... Anonymkode: 2378a...7df 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Jeg var slik da jeg var yngre. Det var ikke noe galt med meg, selv om noen så et problem med det, men jeg hadde ikke behovet for å prate så mye. Jeg var mer tenkende enn snakkende. Jeg prater mye mer nå, men jeg er ikke den mest høyrøstede i forsamlinger. Jeg trives best med en mindre gruppe personer. Anonymkode: 52249...0fb 10
Aragorn ll Elessar Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Jeg snakker når jeg har noe å si, ser ikke noen grunn til å snakke bare for å snakke. 28
MortenMinstelønn Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg lurer alltid på hva som rører seg i hodet på tause folk. Blir så usikker på dem. Hvis du selv er veldig utadvendt og snakker mye, og samtidig lurer på dette, hvorfor i all verden spør du ikke denne personen selv? Du skriver selv at hun gjerne prater med deg på tomannshånd. 9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Har ofte ikke så mye å si og ofte interesserer jeg meg ikke så mye for temaet. Snakker med folk jeg kjenner godt i små grupper da vi har felles interesser. Anonymkode: 42d2a...b67 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Jeg er ei sånn som prater lite i det store og det hele, hater smalltalk og å snakke med mange mennesker samtidig/i grupper. Og har jeg ikke noe informasjon eller nogenlunde ide om emnet, ser jeg vertfall ikke vitsen i å bryte inn i temaet, vil heller lytte å få med meg hva de som vet hva de prater om sier. Kvalitet over kvantitet 😄 Men svarer selvfølgelig, og er høflig om jeg blir pratet til da, og prøver å komme med mer enn ja, nei, kanskje svar😅 Anonymkode: a5093...3d7 12
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 Personlighet. Jeg snakker ikke så mye i forsamlinger. Det faller meg ikke naturlig. I tillegg er det ofte sånn at når jeg først har noe jeg føler for å dele, så snakker folk allerede, og det å avbryte er så unaturlig for meg. Jeg tror vi mennesker liker å oppføre oss som om alle var som oss. De som lett tar ordet, forventer ofte at andre også gjør det. De som snakker sjeldnere og slipper til andre, forventer at andre også skal slippe til dem. Med 1 eller få venner til stedet snakker jeg mer alt i alt, enn i forsamlinger. Men jeg er ikke redd for stillhet. Noen ganger er det å foretrekke for meg å snakke mindre, faktisk. Anonymkode: f0c5a...51e 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 På barne/ungdomsskolen kunne jeg si noe eller spørre noen spørsmål og ingen gadd å svare meg, selv om det var tydelig at alle hørte meg. Dette ga meg enormt stor angst og jeg tør ikke å snakke i store folkemengder eller stille spørsmål, fordi jeg er livredd for stillhet. Det er så ydmykende. stiller noen meg spørsmål så svaret jeg, men gjerne med mye skjelving i sammen for jeg er så redd. Anonymkode: 899da...ab5 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 Fordi unødig snakk stjeler folks tid. Har det jeg mener blitt sagt tidligre så ser jeg ikke vitsen med å gjenta det. Anonymkode: 7e6d8...393 7
Vampira Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 Det er ikke alle som føler for å snakke for å snakke. De sier noe når de har noe å si. 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 Jeg er sånn middels. Hvis folk prater og jeg har noe å si om temaet prater jeg. Jeg ser også an om folk er vennlige og misliker diskusjoner der noen alltid bare skal pirke. Merker at oversosiale folk prater for å prate. Det er liksom ikke noe mening i det de sier og da skjønber jeg ikke poenget i praten. Anonymkode: e950a...a6b 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er grunnen til at noen nesten aldri tar ordet i samlinger? Har en kollega som er sånn. Hun sier aldri et ord i fellessamlinger, men svarer dersom jeg spør henne om noe og sier hei og sånn. Så hun er ikke uhøflig. Og typen har en sånn taus kompis som aldri snakker. Kjæresten min ser ikke problemet, de henger ut for å se kamper og spille og sånn ikke for å "løse personlige problemer" sier typen. Jeg lurer alltid på hva som rører seg i hodet på tause folk. Blir så usikker på dem. Dersom vi diskuterer en sak og alle sier hva de mener men den stille ikke sier hva hun mener, da vet man aldri hvor man har dem. Anonymkode: 4902f...4dd Ikke plage tause folk med at du ikke forstår dem. De er bare ikke som deg. Det er ikke alle som har noe å si og det er ikke alle som liker å snakke i forsamlinger da det er mange elementer å forholde seg til. Nå føler jeg som taus at ditt kontrollbehov tar litt mye plass. Du er engstelig fordi du får for lite info. Hvorfor skal din engstelighet være mitt problem? Hvorfor har noen mennesker så stort kontrollbehov? Anonymkode: 39789...341 4
Gjest Løpegærn Skrevet 28. januar 2021 #16 Skrevet 28. januar 2021 Folk er forskjellige, tenker jeg. Selv er jeg veldig utadvendt og snakker mye. Har inntrykk av at noen av de stille folkene synes det er greit at noen andre holder samtalene i gang osv., så lenge man ikke pusher dem.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #17 Skrevet 28. januar 2021 Fordi man ikke orker å komme med meninger i et tema man ikke syns er interessant. Fordi de som snakker mye gjerne avbryter uansett hvem andre som har ordet, eller gjerne later som om de ikke hører og da orker man ikke bruke energi på dem. Anonymkode: e204d...9b8 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #18 Skrevet 28. januar 2021 Sosial angst, selektiv mutisme, sjenerthet, uinteressert, deprimert, søvnmangel og ukonsentrert, sliter på hjemmebane og hodet er fullt av tanker..det kan være så mangt. Det verste er mennesker som blir oppgitte og frekke mot disse. Folk er bare forskjellige!? Jeg er stille pga psykisk sykdom, kan ikke noe for det. Det er skikkelig tøft, og føles ikke akseptabelt i samfunnet! Kan forstå frustrasjon fra andre, men vit at vi tenker NOE, og prøv å inkludere og godta, selv om dere ikke får så mye tilbake. Anonymkode: 671de...3f6 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #19 Skrevet 28. januar 2021 Jeg snakker ikke bare for å snakke. Viss jeg sier noe så vil jeg bli hørt . Møter og sånn hater jeg . For mange som hyler etter oppmerksomhet og ordet. Jeg trives en tul en og småprat er bare vanskelig npr man synes det er dønn kjedelig. Anonymkode: cc1b2...9eb 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sosial angst, selektiv mutisme, sjenerthet, uinteressert, deprimert, søvnmangel og ukonsentrert, sliter på hjemmebane og hodet er fullt av tanker..det kan være så mangt. Det verste er mennesker som blir oppgitte og frekke mot disse. Folk er bare forskjellige!? Jeg er stille pga psykisk sykdom, kan ikke noe for det. Det er skikkelig tøft, og føles ikke akseptabelt i samfunnet! Kan forstå frustrasjon fra andre, men vit at vi tenker NOE, og prøv å inkludere og godta, selv om dere ikke får så mye tilbake. Anonymkode: 671de...3f6 Enig, det er mange ulike grunner og kombinasjoner til at hver enkelt er som de er. Man bør akseptere og respektere hverandre uansett. Ikke gjøre narr av andre hvis de er litt annerledes, eller annerledes enn en selv. Og være snill med folk uansett hvor mye de har for vane å snakke. Om jeg tør si det er nok samfunnet litt dominert av de utadvendte. Det kan selvsagt gå begge veier, men jeg føler meg ofte misforstått av folk som ikke helt skjønner dette med introverthet og andre grunner til at man er litt mer stille enn det som er normalt for dem. Anonymkode: f0c5a...51e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå