AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Del Skrevet 28. januar 2021 Hva er poenget med å trene kun bein en dag, overkropp en annen dag? Når jeg først trener vil jeg være mest effektiv, og trene hele kroppen. Men hiit trening er kanskje mer for generelle fettbrenning og ikke forming av muskler.. Eller? Vet ikke helt hva som er best for meg, veier 64, har gått ned 10 kilo på 8mnd vil ned mer men også bygge litt muskler. Trener litt hjemme ca 20 min 5 dager i uka, bruker litt vekter og strikk. + 45 min yoga hver dag nesten Anonymkode: 56d77...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 28. januar 2021 #2 Del Skrevet 28. januar 2021 Når man deler opp i 2-split (overkropp og bein) er det gjerne fordi man trener relativt tungt. Skulle man trent hele kroppen ville det både tatt lang tid - som er utmattende - i tillegg til at man ikke får like mye ut av treningen. Musklene i beina er store og krever mye ressurser fra kroppen når man trener dem. Etter knebøy, markløft og hipthrust er jeg utslitt, og ville sikkert prestert elendig om jeg skulle trent hele overkroppen óg. Angående hva som er mest effektivt for deg må du se på hvilke mål du har, muligheter og hva du ønsker å legge i det. For meg var fire treninger i uka med høy intensitet det beste. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 28. januar 2021 #3 Del Skrevet 28. januar 2021 Enig med Katten over. Tung trening krever hvile. Baseøvelser dekker store muskelgrupper og kroppen trenger oftest et par døgn for å være klar for ny økt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Del Skrevet 28. januar 2021 Fordi jeg liker det best, og trener ganske tungt. Dessuten er leg day de beste dagene i uka Anonymkode: 9d0a1...1e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Del Skrevet 28. januar 2021 Ok, men gjelder dette bare ved styrketrening med tunge vekter? Og når blir det evt for tungt? Trener ca 20 min, 5 dager i uka Knebøy med fire kilo, utfall 1 kilo, glutebridge med strikk og 4 kilo, og to til jeg ikke vet hva heter. + 30 push ups i ringer og litt arm øvelser med fire kilo. Er ellers veldig sittestillende. Liker den lille økta på dagen. Gjør også yoga daglig, men det er mer for å redusere stress. Sliter meg ikke helt ut, så har mer å gå på. Trener liksom litt innenfor en viss komfort sone. Men tenker det er bedre enn ingenting. Anonymkode: 56d77...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 28. januar 2021 #6 Del Skrevet 28. januar 2021 Igjen kommer det an på hva målet ditt er. Vil du utvikle musklene må de trenes. Jeg opererte med 5x5, og om jeg hadde fin teknikk i alle settene så økte jeg neste uke. Det finnes utallige treningsprogram som kan gi deg mer spesifikke treningsopplegg etter dine mål og din status pr nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Del Skrevet 28. januar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Ok, men gjelder dette bare ved styrketrening med tunge vekter? Og når blir det evt for tungt? Trener ca 20 min, 5 dager i uka Knebøy med fire kilo, utfall 1 kilo, glutebridge med strikk og 4 kilo, og to til jeg ikke vet hva heter. + 30 push ups i ringer og litt arm øvelser med fire kilo. Er ellers veldig sittestillende. Liker den lille økta på dagen. Gjør også yoga daglig, men det er mer for å redusere stress. Sliter meg ikke helt ut, så har mer å gå på. Trener liksom litt innenfor en viss komfort sone. Men tenker det er bedre enn ingenting. Anonymkode: 56d77...062 Om ditt treningsopplegg funker for deg så fortsett med det. Virker som målet ditt er å få brukt hele kroppen og redusere stress og det klarer du jo. De som trener med leg day gjør det som regel for å få så store eller så sterke ben som mulig. Da kan de kanskje bruke 1 time på å kun trene ben. Om man har andre ting å gjøre den dagen så får man ofte ikke tid eller man orker ikke trene resten av kroppen samme dag. Man kan absolutt bygge muskler selv om man trener hele kroppen samme dag. Anonymkode: e9eb8...754 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå