Sen ve ben Skrevet 27. januar 2021 #1 Del Skrevet 27. januar 2021 Jeg lurer på om noen her inne har tatt koronavaksinen? Hvordan gikk det? Har dere hatt noe bivirkninger? Jeg skal ta den, når min tid kommer. Men er redd for bivirkninger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålin Skrevet 27. januar 2021 #2 Del Skrevet 27. januar 2021 Sen ve ben skrev (2 timer siden): Jeg lurer på om noen her inne har tatt koronavaksinen? Hvordan gikk det? Har dere hatt noe bivirkninger? Jeg skal ta den, når min tid kommer. Men er redd for bivirkninger Jeg vil også gjerne høre hvordan det går med de som har tatt vaksine. Er selv skeptisk og avventende. Hadde vært fint å høre direkte fra noen som har vært gjennom det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 27. januar 2021 #3 Del Skrevet 27. januar 2021 Jeg har tatt den. Ingen bivirkninger i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 27. januar 2021 #4 Del Skrevet 27. januar 2021 Jeg har snakket med flere som har tatt den. Kun 1 med bivirkninger til nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 27. januar 2021 #5 Del Skrevet 27. januar 2021 Har flere venner som har tatt den, håper jeg får vaksinen snart. En fikk forventede bivirkninger i form av feber, hodepine og sykdomsfølelse som gikk over i løpet av et døgn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bunuel Skrevet 27. januar 2021 #6 Del Skrevet 27. januar 2021 Ingen som har tatt den kan svare. For de er jo enten døde eller har så sterke bivirkninger at det er like før 🥴😱😱 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 27. januar 2021 #7 Del Skrevet 27. januar 2021 Blålin skrev (1 time siden): Jeg vil også gjerne høre hvordan det går med de som har tatt vaksine. Er selv skeptisk og avventende. Hadde vært fint å høre direkte fra noen som har vært gjennom det. Samme her, jeg vil gjerne vente til fase 4 av test av vaksine er gjort, dvs den som gjøres nå. Fase 4 er der man ser om det er eventuelle alvorlige langtidsvirkninger og hvor god og langvarig effekt vaksinen faktisk har. Nå gis det uansett signaler på at de under 45 muligens ikke skal vaksineres i det hele tatt, så det er for meg enda en grunn til å avvente situasjonen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 27. januar 2021 #8 Del Skrevet 27. januar 2021 Har et par venninner som har fått vaksine nå, 3 av de merket ingenting, og de 2 andre følte seg litt uggen etter runde nummer to. De bor i US og jeg er litt usikker på hvilken av vaksinene de har fått men de er nå iallfall ferdig vaksinert. De er mellom 30 og 45. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 27. januar 2021 #9 Del Skrevet 27. januar 2021 Nei, er 1,2 millioner før meg i køen, så må nok vente en stund enda. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 27. januar 2021 #10 Del Skrevet 27. januar 2021 Har ikke fått tilbud enda, men om så tror jeg at jeg ville tatt den. Var litt skeptisk i høst, men jo mer jeg leser om mRNA teknologien jo bedre høres det ut. I utgangspunktet foretrekker jeg å vente litt så man ser langtidsvirkninger, men jeg vil jo helst ha enten Moderna eller Pfizer. Men av en eller annen grunn har Norge bestilt flest vaksiner fra AstraZeneca. Som da enda ikke er godkjent, har hatt flere problemer underveis, har leveringsproblemer, og det virker som det er mistanke om at de rett og slett svindler oss og EU her, og heller selger vaksinene til andre land som betaler mer? (Dette i følge de vanlige mediene, og ikke konspirasjonsteori-miljøet). Hvis det stemmer at de er så uærlige er det vanskelig å stole på dem generelt. Uansett. Jeg kjenner bare to som har tatt den enda. 93 åring, kun øm i skulderen etterpå. 30 åring,vhelsepersonell, grisedårlig i 2-3 dager og gruer seg til neste dose. Men altså null stress fra dag 4. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 27. januar 2021 #11 Del Skrevet 27. januar 2021 Jeg har ikke tatt den, men har flere kollegaer som har fått første dose. De har ikke merket noe særlig, litt hodepine bare. Det vanlige er vel å bli dårlig etter dose 2, den har de ikke begynt på ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 27. januar 2021 #12 Del Skrevet 27. januar 2021 tussi84 skrev (4 timer siden): Nei, er 1,2 millioner før meg i køen, så må nok vente en stund enda. 3.215.000 foran meg I køen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 27. januar 2021 #13 Del Skrevet 27. januar 2021 *Mocca* skrev (4 timer siden): Nå gis det uansett signaler på at de under 45 muligens ikke skal vaksineres i det hele tatt, så det er for meg enda en grunn til å avvente situasjonen. Det var nytt for meg. Hvor har du lest eller hørt om det? Trodde at myndighetene vil vaksinere minst 70%, og da trenger man å vaksinere en del av dem under 45 år også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisaleah Skrevet 27. januar 2021 #14 Del Skrevet 27. januar 2021 Har tatt 1. dose, ingen bivirkninger. Det har gått fint for alle mine kollegaer og. Skal ta dose 2 om en uke, da er det visst forventer at man kan føle seg influensasyk i et døgn i etterkant, så er forberedt på at det kan skje. Vi har tatt Pfizer sin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 27. januar 2021 #15 Del Skrevet 27. januar 2021 Det er vel kanskje ikke så mange her inne som har tatt den enda? Jeg er nr. 3,3 mill i køen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 27. januar 2021 #16 Del Skrevet 27. januar 2021 Fått den og skal ta dose neste uke. Kjente ingenting etter første dose. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 27. januar 2021 #17 Del Skrevet 27. januar 2021 (endret) Krantz95 skrev (1 time siden): Det var nytt for meg. Hvor har du lest eller hørt om det? Trodde at myndighetene vil vaksinere minst 70%, og da trenger man å vaksinere en del av dem under 45 år også. Det har stått flere steder i lang tid. Mulig det blir endret på etter hvert som de får flere doser, aner ikke. Skal selv ikke ta den. Men kjenner et par riktig gamle som venter med lengsel og smerte på å få time for de er så skremt av media, men ting går tregt.. Googlet bare raskt og fant denne https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/hvem-kan-fa-koronavaksine/ Endret 27. januar 2021 av Justlooking Tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 27. januar 2021 #18 Del Skrevet 27. januar 2021 Krantz95 skrev (1 time siden): Det var nytt for meg. Hvor har du lest eller hørt om det? Trodde at myndighetene vil vaksinere minst 70%, og da trenger man å vaksinere en del av dem under 45 år også. Akkurat nå finner jeg ikke igjen hele artikkelen, uten at det er pluss sak i diverse aviser, men Rana Blad, Romerikes blad har pluss artikler om det idag. Husker ikke om jeg fant den i Dagbladet, VG eller via tv2 tidligere idag selv. Uttalelse fra Aavitsland, med at man tenker at man sannsynligvis ikke skal vaksinere de under 45, nettopp fordi det er veldig sjelden de blir alvorlige syke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 27. januar 2021 #19 Del Skrevet 27. januar 2021 *Mocca* skrev (7 minutter siden): Akkurat nå finner jeg ikke igjen hele artikkelen, uten at det er pluss sak i diverse aviser, men Rana Blad, Romerikes blad har pluss artikler om det idag. Husker ikke om jeg fant den i Dagbladet, VG eller via tv2 tidligere idag selv. Uttalelse fra Aavitsland, med at man tenker at man sannsynligvis ikke skal vaksinere de under 45, nettopp fordi det er veldig sjelden de blir alvorlige syke. Takk for svar. Fant uttalelsen fra Aavitsland på Facebook nå: "Det er ennå ikke bestemt hvorvidt nordmenn under 45 år skal vaksineres. - Sykdommen er jo mye mindre farlig jo yngre du er, sier Preben Aavitsland, overlege ved Folkehelseinstituttet." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 27. januar 2021 #20 Del Skrevet 27. januar 2021 Jeg har fått en dose. Samme kveld verket jeg i arma, mer enn etter influensavaksine. Hadde også litt frysninger. Neste dag våknet jeg med en merkelig lukt i nesen 🤔 5-6 dager etterpå fikk jeg hodepine og følte meg litt uggen. Gikk fort over da, og jeg vet jo ikke om det siste skyldes vaksina, selv om hodepine er uvanlig for meg å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg