Gå til innhold

“Mensen”, men følelsen av å være gravid?

Liridonageta

Anbefalte innlegg

Hei, dere! 

Mensen startet for 6 dager siden, men blødningen var veldig rar ettersom dag 4 ble den brun. Dag 5 var det litt blod og slimete da jeg tørket meg. I dag har jeg ekstremt hodepine, tok Paracet men ingenting hjalp. Har vært veldig trøtt og sliten, og øm i korsryggen og murringer. 

Tok en el-test, men den var ikke positiv. Har dette skjedd noen før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ut som en helt alminnelig og temmelig snill mens, men dersom den er veldig annerledes enn hva du pleier å ha og det varer også neste syklus, kan du jo kanskje bestille en time hos lege.

Anonymkode: 413e1...e02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en graviditetstest for å være på den sikre siden? Den burde være positiv nå dersom du er gravid

Anonymkode: a8596...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at mensen plutselig kan bli rar ja. Endre seg litt i lengde, farge osv. Det viktigste i et slikt tilfelle er å ta en g-test når mensen er over, for å være sikker på status der. Er den negativ var det nok bare en mens man ikke trenger å dvele så mye ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Min erfaring er at mensen plutselig kan bli rar ja. Endre seg litt i lengde, farge osv. Det viktigste i et slikt tilfelle er å ta en g-test når mensen er over, for å være sikker på status der. Er den negativ var det nok bare en mens man ikke trenger å dvele så mye ved.

Men burde ikke EL- test vært positiv da? 🥴 får kjøpe meg G-test imorgen og se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liridonageta skrev (3 minutter siden):

Nei, en EL-test tilsvarer aldri en graviditetstest. 

Anonymkode: d732e...3d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, en EL-test tilsvarer aldri en graviditetstest. 

Anonymkode: 

Endret av Liridonageta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en normal mens for mitt vedkommende. Blør du mye mer vanligvis?

For meg er den testen 100% negativ. Jeg ser ingen skyggestrek, og så mange dager etter mensen eller «mensen» så burde den vært tydelig positiv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Highhopes skrev (2 timer siden):

Høres ut som en normal mens for mitt vedkommende. Blør du mye mer vanligvis?

For meg er den testen 100% negativ. Jeg ser ingen skyggestrek, og så mange dager etter mensen eller «mensen» så burde den vært tydelig positiv.

Endret av Liridonageta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liridonageta skrev (19 minutter siden):

Hei! 
nei, jeg blør ingenting. Blødde helt vanlig i 3 dager, deretter brunt og litt blod i papiret etterfulgt av slim. 

den er klarere foran meg, men kan nok hende det kun er jeg som ser det. Har jo ekstremt oppblåst mage, og såre bryst. Øm i hele korsryggen. Kjenner kroppen min godt nok til å si at det er noe som foregår, er ulikt meg. Så det blir mest sannsynlig en legetime imorgen ☺️

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liridonageta skrev (11 timer siden):

Nei, den burde ikke bli det så tidlig. En EL-test slår ut på høy hcg ja, men så tidlig i en evnt. graviditet så er det slettes ikke sikkert den slår ut. Det er i alle fall ikke noe hovedregel, så er kun g-test som kan avdekke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...