Gå til innhold

kvinner og ustabilitet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er du fortsatt sammen med ham? Det med sykdommen ville jeg definitivt tatt som ultimatum. Det andre kan diskuteres men DET DER - nei. 

Min kjæreste lar meg også stort sett betale alt.. Når han for en gangs skyld spanderer helgens vinflaske så kunngjør han det som om det skulle være noe veldig gjevt. Han spiser middag og andre måltidet hos meg flere ganger i uken - alt står jeg for. Han ber meg også handle inn ting som godteri og brus, ting jeg ikke tar meg råd til ellers 🙉 Dette hadde ikke vært noen sak om jeg hadde hatt god råd men jeg har økonomiske problemer, så vi må EGENTLIG dele på utgiftene. Tør ikke si noe fordi jeg er redd for at det blir anstrengt etterpå - som om han da tenker at jeg skal ha for hver minste brødskive liksom men mener det ikke sånn. Nei. Det blir for vanskelig. 

Noen dager synes jeg han er perfekt, andre dager vil jeg bare bli kvitt ham. Men det er ikke pga det økonomiske, så det har igrunnen helt off-topic 😄

Anonymkode: 5c5cc...09e

Jeg synes du skal si noe! Det er interessant å se fordi reaksjonen forteller masse om hans karakter og intensjon.

Og nei jeg dater han ikke mer nå. Var forresten skikkelig dritt å tenke på pengene jeg kunne satt til sparing til barna i stedet for å spandere på en voksen mann. Igjen satt jeg bare med hudsyksom.

Anonymkode: 4012c...e47

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neimen herregud... Dette er jo ikke normalt. Jeg er kvinne, har søstre, døtre, venninner, kolleger... De fleste oppfører seg da helt normalt uavhengig av syklus. Ja, noen har plager, men slett ikke alle. Noen har kanskje litt vondt, noen kan bli litt melankolsk dersom man har tid til å sette seg ned og føle på det, men mange går jo gjennom livet uten å merke veldig mye til dette.

Menn styres jo enda mer av hormoner enn oss. Testosteronet får dem jo på ville veier!

Anonymkode: 41d74...ff5

«noen kan bli litt melankolsk dersom man har tid til å sette seg ned»

Du burde ikke uttale deg om medisinske fenomener du har null peiling på. Jeg går dypt i kjelleren hver mnd, det er på ingen måte noe jeg har kontroll over. Og jeg trenger ikke «tenke over det om jeg har tid». For dette mørket kommer uansett om jeg har tid (og det har jeg slett ikke i full jobb etc).

Når det er sagt: jeg har aldri noensinne brukt pms som unnskyldning for å behandle folk dårlig. 

Anonymkode: c2fe8...52e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Rart det der, egentlig. For 8 av 10 damer hadde tenkt, huff, liker han meg på ordentlig? Menn tenker, hun opptrer så ulikt, hun er nok psyk. 

Anonymkode: d28db...479

Spot on! I menns hoder er det aldri dem det er noe galt med.

Anonymkode: 43024...955

• Liker 5
Skrevet

Ts lenker til et innlegg om personlighetsforstyrrelser og dere diskuterer pms?

ts: Høres ut som det er du som har et problem, ikke hun. Du prøver å sette diagnoser. Du generaliserer. Du er respektløs overfor henne og kvinner generelt. 

Anonymkode: 856f2...f8e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

«noen kan bli litt melankolsk dersom man har tid til å sette seg ned»

Du burde ikke uttale deg om medisinske fenomener du har null peiling på. Jeg går dypt i kjelleren hver mnd, det er på ingen måte noe jeg har kontroll over. Og jeg trenger ikke «tenke over det om jeg har tid». For dette mørket kommer uansett om jeg har tid (og det har jeg slett ikke i full jobb etc).

Når det er sagt: jeg har aldri noensinne brukt pms som unnskyldning for å behandle folk dårlig. 

Men det er DEG! Det gjelder ikke 97 % av norske kvinner.

Anonymkode: 41d74...ff5

Gjest TheCatLady
Skrevet

Det virker egentlig mer som hun er usikker. Noe mange er i begynnelsen av en relasjon. Veldig merkelig å trekke inn en personlighetsforstyrrelse når du knapt nok kjenner de du har datet. 

Jeg tenker at det ikke er noe galt i å holde litt igjen i begynnelsen. Mange synes også at det å innlede en ny relasjon til en ny person er skummelt og da kan man kanskje oppføre seg "rart". 

Kanskje man heller skal prøve å forstå andre og kommunisere med dem enn å sette diagnoser og mene at helt naturlige reaksjoner er ustabilitet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 17.04):

hei, datet litt av og på siste årene og har merket at overraskende mange kvinner er emosjonelt ustabil, altså at hva de føler for deg kan omtrent variere fra dag til dag. Godt eksempel er en kvinne jeg har datet i noen mnd. Noen dager virker jeg som en "perfekt" match for henne, mens andre perioder han hun fremstått mye mer nøytral. Utrolig slitsomt og tenker at det ikke er verdt det i lengden!

Men hvorfor er såpass mange av dere kvinner slik? Tipper det har med hormoner å gjøre og noe ubalanse der, pluss miljøet man har vokst opp i kanskje? 

Er en artikkel her som handler om temaet:

https://www.kk.no/livstil/personlighetsforstyrrelsen-flest-kvinner-har/67874516

Anonymkode: 8e15c...5e8

Kanskje det er du som er problemet, du er jo tross alt fellesnevneren her. 

Anonymkode: 0a6e0...7af

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje det er du som er problemet, du er jo tross alt fellesnevneren her. 

Anonymkode: 0a6e0...7af

Neppe, det han forteller om kan de fleste menn si tror jeg om damer de har hatt et forhold til. Er enig i at "dårlige" dager kan alle ha, men det TS forteller om er ofte den usikkerheten som faktisk er der, og hvordan kvinner viser det på. Menn er nok mye mer direkte og viser det på andre måter som og trekke seg tilbake, flørte med andre, skaffe seg back up, og om de går lei så bare ghoster og fader de ut den andre. Noe faktisk også kvinner gjør.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 17.04):

hei, datet litt av og på siste årene og har merket at overraskende mange kvinner er emosjonelt ustabil, altså at hva de føler for deg kan omtrent variere fra dag til dag. Godt eksempel er en kvinne jeg har datet i noen mnd. Noen dager virker jeg som en "perfekt" match for henne, mens andre perioder han hun fremstått mye mer nøytral. Utrolig slitsomt og tenker at det ikke er verdt det i lengden!

Men hvorfor er såpass mange av dere kvinner slik? Tipper det har med hormoner å gjøre og noe ubalanse der, pluss miljøet man har vokst opp i kanskje? 

Er en artikkel her som handler om temaet:

https://www.kk.no/livstil/personlighetsforstyrrelsen-flest-kvinner-har/67874516

Anonymkode: 8e15c...5e8

TS : du ser et mønster her i de fleste kvinnene du har datet.  Som kvinne ,ganske ny på datingfronten - godt voksen etter langt ekteskap tenker jeg : voksne damer ( antar du ikke er 25), er mer obs hva nye partnere gjelder. Tenker du opplever " skiftet" av godfølelsen ETTER dere har vært i seng. Der er kvinner og menn forskjellige utifra videre forventninger om tidslinje og forholdet videre. Det er DA du må steppe opp ,for å få det stabilt 😉 Fellesnevneren er forøvrig deg. Et fåtall kvinner er ustabile,dersom de føler seg trygge og elsket. Vi hater " la oss se hvor dette bærer" ,etter dere har strøket vår nakne kropp. ❤ Sier dette i beste mening. 

Anonymkode: 2f126...b8c

• Liker 2
Skrevet

Damer er mer ustabile enn menn.

På grunn av hormoner og mensen så fungerer de dårligere i arbeidslivet. Arbeidsplasser med bare damer = konflikter

Damer er også ustabil arbeidskraft og ender oftere på uføretrygd

Damer har også høyere sykefravær

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er motsatt, at menn er varme, så kalde, så varme... Plutselig er det blomster, så er det timer før de svarer på en enkelt melding. 

Traff heldigvis en dønn stabil mann til slutt, så nå har vi et dønn stabilt forhold :)

Anonymkode: 5e3e9...dad

• Liker 3
Skrevet
Folkabernard skrev (3 minutter siden):

På grunn av hormoner og mensen så fungerer de dårligere i arbeidslivet. Arbeidsplasser med bare damer = konflikter

God morgen til deg, Folkabernard 🙂 Ny dag. Nye muligheter ❤

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

God morgen til deg, Folkabernard 🙂 Ny dag. Nye muligheter ❤

God morgen til deg også 🙂

Alt jeg har skrevet finnes det kilder på. Blir spennende om noen nekter på sannheten

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (16 timer siden):

Neppe, det han forteller om kan de fleste menn si tror jeg om damer de har hatt et forhold til. Er enig i at "dårlige" dager kan alle ha, men det TS forteller om er ofte den usikkerheten som faktisk er der, og hvordan kvinner viser det på. Menn er nok mye mer direkte og viser det på andre måter som og trekke seg tilbake, flørte med andre, skaffe seg back up, og om de går lei så bare ghoster og fader de ut den andre. Noe faktisk også kvinner gjør.

Du skriver at menn er mye mer direkte, før du ramser opp eksempler som overhodet ikke kan kalles direkte? 

• Liker 1
Skrevet
Folkabernard skrev (8 minutter siden):

Menn i lavstatusjobber/arbeiderjobber (som deg, antar jeg) har faktisk høyere sykefravær enn kvinner i akademiske yrker/yrker som krever mastergrad.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn i lavstatusjobber/arbeiderjobber (som deg, antar jeg) har faktisk høyere sykefravær enn kvinner i akademiske yrker/yrker som krever mastergrad.

Det stemmer

• Liker 1
Skrevet

Tipper du har samme problem som veldig mange andre menn. Menn som typisk beskylder kvinner for å være "gal" fordi de ikke klarer gi de tingene andre mennesker trenger i relasjoner der resultatet er at folk blir sint på dem. Kvinner trenger typisk tilstedeværelse, oppmerksomhet, forutsigbarhet, pålitelighet og rett og slett grunner til å stole på og føle seg trygg på en mann. Det er det veldig mange menn som ikke klarer gi eller ikke forstår at blir etterspurt av kvinner, I stedet har han gjerne fullt fokus på egne drømmer, frihet og selvfølgelig: sin bindingsangst. Der resultatet er at kvinner blir utrygge, vanskelige og needy der mannen ikke forstår at han har bedt om bråk pga han er egoistisk og selvsentrert.

Anonymkode: 8ffbd...c9c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper du har samme problem som veldig mange andre menn. Menn som typisk beskylder kvinner for å være "gal" fordi de ikke klarer gi de tingene andre mennesker trenger i relasjoner der resultatet er at folk blir sint på dem. Kvinner trenger typisk tilstedeværelse, oppmerksomhet, forutsigbarhet, pålitelighet og rett og slett grunner til å stole på og føle seg trygg på en mann. Det er det veldig mange menn som ikke klarer gi eller ikke forstår at blir etterspurt av kvinner, I stedet har han gjerne fullt fokus på egne drømmer, frihet og selvfølgelig: sin bindingsangst. Der resultatet er at kvinner blir utrygge, vanskelige og needy der mannen ikke forstår at han har bedt om bråk pga han er egoistisk og selvsentrert.

Anonymkode: 8ffbd...c9c

Menn og damer er helt forskjellige. Bare hør når menn prater alene uten damer og omvendt. Damer og menn kommer fra forskjellige planeter

Menn er enkle og dumme

Damer er smarte og ustabile

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke hatt omgang med kvinner før? De er noen ustabile vesener som greier å lage drama ut av ingenting i større og mindre grad. Helt umulig å forstå seg på for menn som er mer stabile og tenker mer logisk. Så skal du ha omgang med de, må du bare ta det med på regningen. 

woman_o_914998.jpg?w=640

Anonymkode: 0a4dc...fe8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

woman_o_914998.jpg?w=640

Anonymkode: 0a4dc...fe8

Denne er så spot on 😆

Anonymkode: 3ee36...7cd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...