AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 hei, datet litt av og på siste årene og har merket at overraskende mange kvinner er emosjonelt ustabil, altså at hva de føler for deg kan omtrent variere fra dag til dag. Godt eksempel er en kvinne jeg har datet i noen mnd. Noen dager virker jeg som en "perfekt" match for henne, mens andre perioder han hun fremstått mye mer nøytral. Utrolig slitsomt og tenker at det ikke er verdt det i lengden! Men hvorfor er såpass mange av dere kvinner slik? Tipper det har med hormoner å gjøre og noe ubalanse der, pluss miljøet man har vokst opp i kanskje? Er en artikkel her som handler om temaet: https://www.kk.no/livstil/personlighetsforstyrrelsen-flest-kvinner-har/67874516 Anonymkode: 8e15c...5e8 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 Hørest heller ut som dere ikke var en helt god match? Anonymkode: 4012c...e47 12
Gjest theTitanic Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): hei, datet litt av og på siste årene og har merket at overraskende mange kvinner er emosjonelt ustabil, altså at hva de føler for deg kan omtrent variere fra dag til dag. Godt eksempel er en kvinne jeg har datet i noen mnd. Noen dager virker jeg som en "perfekt" match for henne, mens andre perioder han hun fremstått mye mer nøytral. Utrolig slitsomt og tenker at det ikke er verdt det i lengden! Men hvorfor er såpass mange av dere kvinner slik? Tipper det har med hormoner å gjøre og noe ubalanse der, pluss miljøet man har vokst opp i kanskje? Er en artikkel her som handler om temaet: https://www.kk.no/livstil/personlighetsforstyrrelsen-flest-kvinner-har/67874516 Anonymkode: 8e15c...5e8 Da får du finne deg en mann. Mange av oss kvinner er påvirket av hormoner som svinger med dager i måneden. En dag i måneden er mitt liv i ruiner. Og om en uke fra nå så vil jeg være svært blid og energisk. Det kalles pms, ikke personlighetsforstyrrelse.
Silva Pluvialis Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Følelsesmessige svingninger er normalt. Det betyr ikke at man har en personlighetsforstyrrelse. Da skal det være ganske ekstremt. 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Mulig du selv også et i overkant vár/sensitiv/usikker? Folk som er sånn driver oftere og overanalyserer alt mulig daten sier og gjør. Anonymkode: c2fe8...52e 18
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #6 Skrevet 26. januar 2021 Hormoner hos mange kvinner bølger som en berg og dalbane. Hos noen lite, hos noen mye, hos noen kvinner ekstremt. Anonymkode: 5c90b...daf 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #7 Skrevet 26. januar 2021 theTitanic skrev (20 minutter siden): Da får du finne deg en mann. Mange av oss kvinner er påvirket av hormoner som svinger med dager i måneden. En dag i måneden er mitt liv i ruiner. Og om en uke fra nå så vil jeg være svært blid og energisk. Det kalles pms, ikke personlighetsforstyrrelse. Amen! Anonymkode: 55a7c...1d5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #8 Skrevet 26. januar 2021 Selv om man er glad i noen, så er det jo helt normalt at man er litt nøytral i hverdagslivet, og at man ikke overøser partneren sin med komplimenter og hvor glad man er i vedkommende. Det er bedre å vise at man er glad i hverandre med handling, for eksempel en god klem, kyss, holde rundt hverandre i sofaen osv. Og så er det helt normalt at det er dager man ikke orker det. At man har gode og dårlige dager er ikke å være ustabil. Anonymkode: 4afbb...704 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #9 Skrevet 26. januar 2021 Menn vil aldri forstå pms. Den kan være så ille at man får selvmordstanker. Det er ikke menn det er synd på når det gjelder dette. De slipper unna nesten alt av hormonplager. Unntatt å miste håret og potensen blir litt dårligere. That's it. Kvinner må slite med mye mer. Anonymkode: 3ee36...7cd 9
Pingvinen Skrevet 26. januar 2021 #10 Skrevet 26. januar 2021 Min erfaring når jeg datet var at mange menn kan være temmelig så ustabile de og 12
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #11 Skrevet 26. januar 2021 Kjemi i hjernen styrer hvordan vi oppfører oss mye mer enn vi liker å tru. De biologiske emosjonelle svingningene hos kvinner er større enn hos menn. Men det varierer selvsagt fra person til person. Det kan hende du har vært uheldig. (Men min erfaring er nøyaktig den samme som din.) Anonymkode: 4d635...53a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #12 Skrevet 26. januar 2021 Rart det der, egentlig. For 8 av 10 damer hadde tenkt, huff, liker han meg på ordentlig? Menn tenker, hun opptrer så ulikt, hun er nok psyk. Anonymkode: d28db...479 12
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 Er ikke nesten alle mennesker sånn da, både menn og kvinner, spesielt oss som er mer følelsesstyrte. Anonymkode: 628d5...ad0 4
Gjest Syngemann Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 (endret) Hvor mye hun føler for deg og emosjonell ustabilitet er ikke det samme i min verden. En kan være svært forskjellig emosjonellt fra time til time, fra dag til dag, uten at det endrer hva en innerst inne føler for partneren. Endret 27. januar 2021 av Syngemann
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): hei, datet litt av og på siste årene og har merket at overraskende mange kvinner er emosjonelt ustabil, altså at hva de føler for deg kan omtrent variere fra dag til dag. Godt eksempel er en kvinne jeg har datet i noen mnd. Noen dager virker jeg som en "perfekt" match for henne, mens andre perioder han hun fremstått mye mer nøytral. Utrolig slitsomt og tenker at det ikke er verdt det i lengden! Men hvorfor er såpass mange av dere kvinner slik? Tipper det har med hormoner å gjøre og noe ubalanse der, pluss miljøet man har vokst opp i kanskje? Er en artikkel her som handler om temaet: https://www.kk.no/livstil/personlighetsforstyrrelsen-flest-kvinner-har/67874516 Anonymkode: 8e15c...5e8 Jeg har også datet, og oppførte meg slik du beskriver. Men det var fordi han ikke gjorde opp for seg økonomisk, fordi han hadde intime sykdommer han ikke gikk til legen med. Jeg ville gjerne like han, men samtidig passet vi ikke godt nok sammen. Så da ble jeg litt hot and cold. ( men jeg liker han jo / jammen han lar meg betale alt / har smittet meg med hudsykdommer og vil ikke gå til lege. ) Hatske holdninger mot kvinner generelt er også noe vi merker og ikke liker så godt, spesielt om du begynner å sende henne linker om hvor giftige kvinner kan være. Anonymkode: 4012c...e47 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 Har inntrykk av at mange damer tror at alt kan skyldes på pms... Hilsen dame som ikke visste hva pms var, før hun kom i 40 åra. Anonymkode: 86bf4...0da 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har også datet, og oppførte meg slik du beskriver. Men det var fordi han ikke gjorde opp for seg økonomisk, fordi han hadde intime sykdommer han ikke gikk til legen med. Jeg ville gjerne like han, men samtidig passet vi ikke godt nok sammen. Så da ble jeg litt hot and cold. ( men jeg liker han jo / jammen han lar meg betale alt / har smittet meg med hudsykdommer og vil ikke gå til lege. ) Hatske holdninger mot kvinner generelt er også noe vi merker og ikke liker så godt, spesielt om du begynner å sende henne linker om hvor giftige kvinner kan være. Anonymkode: 4012c...e47 Er du fortsatt sammen med ham? Det med sykdommen ville jeg definitivt tatt som ultimatum. Det andre kan diskuteres men DET DER - nei. Min kjæreste lar meg også stort sett betale alt.. Når han for en gangs skyld spanderer helgens vinflaske så kunngjør han det som om det skulle være noe veldig gjevt. Han spiser middag og andre måltidet hos meg flere ganger i uken - alt står jeg for. Han ber meg også handle inn ting som godteri og brus, ting jeg ikke tar meg råd til ellers 🙉 Dette hadde ikke vært noen sak om jeg hadde hatt god råd men jeg har økonomiske problemer, så vi må EGENTLIG dele på utgiftene. Tør ikke si noe fordi jeg er redd for at det blir anstrengt etterpå - som om han da tenker at jeg skal ha for hver minste brødskive liksom men mener det ikke sånn. Nei. Det blir for vanskelig. Noen dager synes jeg han er perfekt, andre dager vil jeg bare bli kvitt ham. Men det er ikke pga det økonomiske, så det har igrunnen helt off-topic 😄 Anonymkode: 5c5cc...09e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har inntrykk av at mange damer tror at alt kan skyldes på pms... Hilsen dame som ikke visste hva pms var, før hun kom i 40 åra. Anonymkode: 86bf4...0da Har heller aldri vært plaget av det selv, men innser at min kropp ikke er noen fasit og har ingen grunn til å betvile andres opplevelser. Anonymkode: 15a4c...788 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): hei, datet litt av og på siste årene og har merket at overraskende mange kvinner er emosjonelt ustabil, altså at hva de føler for deg kan omtrent variere fra dag til dag. Godt eksempel er en kvinne jeg har datet i noen mnd. Noen dager virker jeg som en "perfekt" match for henne, mens andre perioder han hun fremstått mye mer nøytral. Utrolig slitsomt og tenker at det ikke er verdt det i lengden! Men hvorfor er såpass mange av dere kvinner slik? Tipper det har med hormoner å gjøre og noe ubalanse der, pluss miljøet man har vokst opp i kanskje? Er en artikkel her som handler om temaet: https://www.kk.no/livstil/personlighetsforstyrrelsen-flest-kvinner-har/67874516 Anonymkode: 8e15c...5e8 Fordi folk har vel perioder der de er slitne, sånn er livet. Ingen forhold er en dans på roser hele tiden. Vi sliter med hormoner og sånt, det er naturlig og forståelig. Synes selv menn kan være ganske ustabile i hva de føler for meg. Elsker meg ene dagen for så å ignorere meg neste... Anonymkode: 2187d...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Menn vil aldri forstå pms. Den kan være så ille at man får selvmordstanker. Det er ikke menn det er synd på når det gjelder dette. De slipper unna nesten alt av hormonplager. Unntatt å miste håret og potensen blir litt dårligere. That's it. Kvinner må slite med mye mer. Anonymkode: 3ee36...7cd Neimen herregud... Dette er jo ikke normalt. Jeg er kvinne, har søstre, døtre, venninner, kolleger... De fleste oppfører seg da helt normalt uavhengig av syklus. Ja, noen har plager, men slett ikke alle. Noen har kanskje litt vondt, noen kan bli litt melankolsk dersom man har tid til å sette seg ned og føle på det, men mange går jo gjennom livet uten å merke veldig mye til dette. Menn styres jo enda mer av hormoner enn oss. Testosteronet får dem jo på ville veier! Anonymkode: 41d74...ff5 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå