Gå til innhold

Vektforandringer


Fremhevede innlegg

Skrevet

tidlig på videregående gikk jeg opp nesten 20 kilo på et år...(!) men hadde et utgangspunkt som lignet på en flaggstang, så gjorde egentlig ikke så mye..!

vekta varierer, går alltid ned et par kilo om sommeren, er mye mer i aktivitet da, og hvis jeg ikke har det så bra (ex. når et forhold tar slutt) har kiloene også tendens til å forsvinne..ihvertfall for en liten stund ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned 11 kg for et par år siden, da ble jeg operert og lå på sykehus i seks uker. To år før det gikk jeg ned 5 kg ved samme type operasjon, men minus tiden på sykehus etterpå.

Nå i sommer har jeg gått opp fem kg. pga røykeslutt, var kjempeglad jeg! Håper kiloene blir værende, jeg gikk relativt greit opp igjen de gangene jeg gikk ned, men håper det ikke er tilfelle nå. Har fått mer kinnben (noe jeg alltid har misunt de som har markerte kinnben) og det er merkelig at jeg ikke trenger røyken hver dag :)

Skrevet

Jeg gikk opp nesten 20 kg etter at jeg flyttet inn med kjæresten min. Hva kan jeg si? La på meg "marriage weight", selv uten å være gift. :-)

Nå er jeg på god vei, har tatt av ca. 1/3 av det jeg vil, (11 kg, er nå på 74) og er kjempemotivert for resten. Myyye takket være KG. (Smask til alle.) :klappe:

Skrevet

Jeg har skikkelig jojo vekt.

Når jeg var ung lå jeg stabilt mellom 55-60 kg, så fikk jeg meg kjæreste og jeg gikk opp 10 kg. Så lå jeg der en god stund. Fikk problemer med magen og gikk ned 10 kg på 4uker.

Så fikk jeg meg samboer og gikk opp igjen de 10 kiloene.

Så tok jeg p-sprøyta og gikk opp 10 kg på 4 uker.

Så skulle jeg gifte meg, og gikk vel ned 10 kg på 2 måneder.

Etter det har jeg vel gått opp 15 kg, på 1 år.

Driver nå og slanker meg, men denne gangen gjør jeg det riktig. jeg spiser sundt, jeg spiser 4-5 måltider hver dag og jeg spiser nok og jeg trener. Jeg går jo saktere ned i vekt, men satser da på og bli der og.

Har som mål og gå ned 20 kg.

Skrevet (endret)

Gikk opp ca 5 kilo da jeg begynte på p-piller, og enda et par til da jeg fikk samboer og økt snop/brusinntak i den sammenheng. Mistet de 5 fra p-pillene da jeg sluttet med p-piller, og savner dem egentlig ikke (selv om jeg pr. i dag egentlig defineres som undervektig, så trives jeg med vekta mi jeg)

Veier meg ikke akkurat ofte, men holder meg nok ganske stabil.

Endret av Malama
Skrevet

Vet ikke helt jeg, men at det har gått oppover kan jeg jo slå fast.

Aner ikke hva jeg veide i min ungdom faktisk. Aldri vært noe tema.

Men det jeg veit er at jeg gikk opp endel da jeg begynte på p-piller og hadde kjærlighetssorg på likt. Flyttet ut og jobbet på sykehjem som serverte hjemmebakte kaker HVER ettermiddag, ink smak til oss som jobba.

Og så har det vel kommet noen samboerkilo.

Men nå er 12 av de borte og jeg har like mange igjen, man da tror jeg at jeg er under det jeg var på videregående kanskje... Får se :)

Gjest synseren
Skrevet (endret)
Jeg gikk en gang ned 7 kg på en måned i forbindelse med at jeg ble dumpet. Ikke klokt, men jeg fikk ikke i meg mat overhodet. Ellers er vekta mi jevn, +/-2kg uansett hva jeg gjør.

Heldig du som klarer å holde vekta jevn. Men du jobber sikkert for det også. ;)

Endret av synseren
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Gikk ned 5-6 kg etter jeg slutta å trene for ett år siden. Kombinasjon av muskeltap og at jeg spiser mindre (hadde større matbehov mens jeg trente, logisk nok).

Skrevet

Jeg klarteaa gaa ned fra 73 til 60 kilo for noen aar siden. Paa mitt tyngste veide jeg 77. Naa ligger vekten paa 54-65-66 kilo, klarer ikke komme under 64 av en eller annen grunn! Er 174 cm hoy, saa er ikke overvektig...men har ganske spinkel benbygning og ikke saa mye muskler, saa vil gjerne kvitte meg med litt overfloedig fett. Driver naa med rebounding (trampoline) og prover aa spise mat med lav GI...haaper det gaar rette veien naa!

Skrevet
Heldig du som klarer å holde vekta jevn. Men du jobber sikkert for det også. ;)

Jeg gjør ingenting spesielt for vekta. Spiser det jeg vil og når jeg vil (inkludert snop og vin), men trener endel pga. rastløsheten min. Men jeg har alltid vært tynn, så det ligger vel i genene.

Skrevet

La på meg 20 kg da jeg gikk gravid. Svangerskapet utløste hypothyreose (lavt stoffskifte), så jeg gikk bare ned igjen halvparten :tristbla:

Har aldri gått dramatisk ned i vekt, men kunne godt tenke meg det nå :ler: .

Skrevet

Jeg har gått opp ti kilo på et halvt år jeg. Jeg sitter bare inne og spiser sjokolade og legger på meg. Trøstespiser fordi jeg har det så vondt inne i meg på en måte. Også blir jeg lei meg etterpå fordi jeg bare legger på meg. Føler meg som en stor ballong jeg. :frustrert:

Gjest Jiha(d)
Skrevet

Da jeg hadde kyssesyke gikk jeg ned 10 kg. Men det gikk fort opp igjen ja... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...