Gå til innhold

Vektforandringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vekta di variert mye over kort tid? I så fall hvor mye?

Og hvorfor? Var det en spesiell grunn til vekttapet/økingen?

Jeg gikk opp 7-8 kilo på et år. Det skjedde egentlig uten at jeg merket det selv. Ingen spesiell grunn, det bare skjedde liksom. Da var jeg 19-20 år. Ellers har vekta vært ganske stabil tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk en gang ned 7 kg på en måned i forbindelse med at jeg ble dumpet. Ikke klokt, men jeg fikk ikke i meg mat overhodet. Ellers er vekta mi jevn, +/-2kg uansett hva jeg gjør.

Skrevet

Jeg gikk ned 25-26 kg og tre buksestørrelser på 9.5 måneder ifjor (sept-juni). Grassat mye synes jeg. Årsak: Jeg veide 25-26 kg for mye. Jeg la om kostholdet (all maten lages fra bunnen) og begynte å trene (mye). Har beholdt matvanene og treningen etter at jeg kom i mål.

Skrevet
Jeg gikk en gang ned 7 kg på en måned i forbindelse med at jeg ble dumpet. Ikke klokt, men jeg fikk ikke i meg mat overhodet. Ellers er vekta mi jevn, +/-2kg uansett hva jeg gjør.

Samme her, bare at jeg gikk ned 9 kg.

Skrevet

Jeg har veid 10 kg mer enn jeg gjør nå, og 10 kg mindre enn jeg gjør nå, uten noen konkret grunn jeg kan sette fingeren på.

Nå derimot, varierer jeg kun med +/- et par kg.

Skrevet

Jeg gikk ned 6 kilo da jeg kuttet ut godis og brus. Nå veier jeg omtrent det samme hele tida.

Skrevet

Jeg gikk opp 15 kg og over en BH-størrelse på under to uker da jeg begynte på

p-piller. Jeg gikk ikke ned igjen da jeg sluttet, desverre... Det samme skjedde da jeg prøvde merke nr to pg tre.

Og resultatet? 45 kg til overs som jeg ikke blir kvitt uansett hva jeg gjør, og pupper som er i veien for ALT! :frustrert:

Skrevet

Har hatt en vektdifferanse på 20 kg tenker jeg, på det laveste og høyeste. Dette skyldes spiseforstyrrelser i hovedsak.

Skrevet

Jeg gikk opp 20 kilo på et år da jeg begynte å spise regelmessig og ikke trente. De sitter der enda og jeg prøver å kvitte meg med noen av de.

Skrevet

Jeg gikk ned 22 kilo da jeg kom hjem fra utdanning i utlandet... Har ikke lagt på meg stort etter det...

Skrevet

Gikk opp en del kilo da jeg gjorde ferdig hovedoppgaven og slutta og røyke samtidig... Gikk ned igjen disse kiloene og en god del til da jeg jobba kveld og trente hver dag (fordi jeg liker å trene, men tok nok litt av...)

Etter et utenlandsopphold la jeg på meg et par kilo igjen, men det var kanskje like greit.

Nå er vekta veldig stabil. Tror ikke den varierer med mer en ett kilo eller to. Men siden ikke en bøling med ville hester kan få meg opp på en vekt.

Skrevet

Jeg har gått opp og ned ca. 10 kilo pga spiseforstyrrelser. For et år siden var jeg nede på det laveste.

Skrevet

Gikk opp 5 kg da jeg sluttet å røyke...

(var verre å få de av enn selve røykekutten)

Skrevet

Gikk ned nesten 10 kg. på to uker pga. mageproblemer(aner enda ikke hva det er så vekta ligger stabilt på det jeg gikk ned til), men skal til gastroscopi nå i agust eller beg.september.

Skrevet (endret)

Jeg går ned 5-6 kg hver vår, p.g.a eksamensstress. :roll: Går generelt lett ned noen kg hvis jeg stresser mye. Kiloene kommer imidlertid tilbake etterhvert, kroppen min har funnet en trivselsvekt den forsøker å tviholde på. Nå i det siste har jeg lagt på meg noen kg, sannsynligvis fordi jeg har begynt med en ny medisin, og blir det mer enn 3 kg kommer jeg til å sette igang øyeblikkelige tiltak for å bli kvitt dem.

Endret av Cassiopeia
Gjest Spacegirl
Skrevet

I løpet av det siste året har jeg gått ned ca. 25 kilo. Dette pga at jeg har blitt mye mer aktiv. Har også prøvd å endre på kostholdet, men det har jeg tydeligvis ikke viljestyrke til :forvirret: . Er fullstendig og totalt avhengig av sjokolade, men heldigvis har det økte aktivitetsnivået hatt så god effekt at jeg har gått ned selv med et ganske usunt kosthold. Jeg håper å gå ned ca 10 kilo til, men det tror jeg at jeg skal klare :) .

Jeg var alltid slank da jeg var yngre, men plutselig gikk jeg opp 35 kilo over to år. Det var to grunner til det. For det første har jeg slitt med bulimi i mange år. For to år siden sluttet jeg å kaste opp, men jeg klarte ikke å slutte med overspisingen. I tillegg begynte jeg på medisiner som hadde vektøkning som bivirkning (Zyprexa). Heldigvis sluttet jeg med disse ganske raskt.

:)

Gjest Sukkerert
Skrevet

Har veldig stabil vekt normalt sett.

Da jeg gikk ut av 10. veide jeg 59 kg. Er 166 høy. I 1. klasse begynte jeg å slanke meg og tok av 7 kg. Holdt vekta ca ett år før jeg gav blaffen og la de på meg igjen. Siden har jeg veid ca 58-61 kg. Er 21 år.

Skrevet

Ja, jeg gikk opp 10 kg. over 2 år, fordi ex-samboeren min dumpet meg.....det gikk hardt inn på meg og jeg orket ikke å trene eller gjøre noe aktivt...mistet energien.

Ingen klær passet, måtte kjøpe nye :forvirret: men nå er jeg heldigvis på vei ned til 58 kg igjen- det går sakte men sikkert.

Det tar laang tid men det er verdt det å holde ut :)

Skrevet

Jeg går opp og ned i perioder.. Ha en tendens til å trøstespise.. blir da ca 5 kg.. :tristbla:

Men dersom jeg går lengre perioder med sunn mat, forsvinner de igjen heldigvis.. Kanskje med litt ekstra hjelp fra tredemølla.. :roll:

Skrevet

Gikk opp 15 kg på 4 måneder. Tror det var blandingen av: start av antideprisiva, p-sprøyte og "hybellivet" (flyttet ut fra mine foreldre, og jeg spiste bare to måltider om dagen, som bestod av en pose kina og en pose potetgull). Alt dette startet jeg med med to ukers mellomrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...