Gå til innhold

Hadde du godtatt restriksjonene i ti år til?

tonyv

Anbefalte innlegg

Nei.

Man ser allerede at tiltakene koster like mye som de gir, men omkostningene går primært ut over folk i andre, mindre priviligerte land (vanvittig økning i ekstremt fattige, kraftig økning i barneekteskap, kraftig økning i barn som dør av feilernæring osv). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jon Are
Bunuel skrev (9 minutter siden):

Godtar jeg at det snør om vinteren? Nei, men jeg har ikke noe valg.

Klart du har valg. Du må aldri stole blint på de som styrer landet.  Det er  farlig. Vi  er selvstendige vesener som har fått evnen til å tenke selv. Å steng ened i 10 år betyr fattigdom, mer rikdom til de aller rikeste , korrupsjon og elendighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (Akkurat nå):

Overhodet ikke. 

Kynisk sett er pandemien naturens måte å regulere menneskebestanden på. Hvis vi ikke greier å stoppe dette med vaksine el, er det bare å innse at naturen har vunnet over oss, på knockout.

Stemmer. Vi har vært heldig denne gangen, viruset kunne vært av en sånn art at barn og unge falt som fluer. Nå ødelegger vi samfunnet vårt ved å forsøke noe som er helt naturstridig: å holde de aller eldste og svakeste i live så lenge som mulig. Før 2020 var det faktisk helt naturlig at denne gruppen døde. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (Akkurat nå):

Klart du har valg. Du må aldri stole blint på de som styrer landet.  Det er  farlig. Vi  er selvstendige vesener som har fått evnen til å tenke selv. Å steng ened i 10 år betyr fattigdom, mer rikdom til de aller rikeste , korrupsjon og elendighet. 

Man har jo alltid et valg, nesten. Jeg stoler blindt på de med mer kunnskap enn meg så lenge de viser seg tilliten verdig. Under denne pandemien har jeg ikke sett noen grunn for å ikke stole på de som styrer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunuel skrev (1 minutt siden):

Man har jo alltid et valg, nesten. Jeg stoler blindt på de med mer kunnskap enn meg så lenge de viser seg tilliten verdig. Under denne pandemien har jeg ikke sett noen grunn for å ikke stole på de som styrer.

Da er du allerede blitt blind eller fått tunnelsyn i beste fall 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Da er du allerede blitt blind eller fått tunnelsyn i beste fall 

Hvorfor skal jeg ikke stole på FHI, helsedirektoratet, leger og regjering i denne situasjonen? Hvem bør jeg heller lytte til? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunuel skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal jeg ikke stole på FHI, helsedirektoratet, leger og regjering i denne situasjonen? Hvem bør jeg heller lytte til? 

Fhi er jo en gedigen flaskehals som gjør at det kommer til å ta mye lengre tid en nødvendig. ... regjeringa har jo gått i mot Hir flere ganger, de tillater importsmitter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (2 minutter siden):

Fhi er jo en gedigen flaskehals som gjør at det kommer til å ta mye lengre tid en nødvendig. ... regjeringa har jo gått i mot Hir flere ganger, de tillater importsmitter

Så da skal vi la deg og andre tiltaksmotstandere fra kg styre løpet. Kan dere legge frem de overlegne planene deres for regjeringen så er det mulig de ser selv hvor feil de har handlet gjennom hele pandemien.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvilke restriksjoner det er snakk om. Stengte skoler og fritidsaktiviteter er ikke aktuelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PunkCouture skrev (3 minutter siden):

Bedre å gjøre en SKIKKELIG innsats med en gang, enn å la det ligge å murre, klart for en ny bølge. 

Ha ha hvordan tror du d går? Har jo prøvd i 10 mnd’er snart d blir jo bare verre og verre og smitten går ned og ned 

borte blir den aldri uansett 

Endret av Bente1234
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (17 minutter siden):

Det kommer helt an på hvilke restriksjoner det er snakk om. Stengte skoler og fritidsaktiviteter er ikke aktuelt.

Hvis britisk variant er så smittsom som man tror og den har fått fotfeste, så kommer vi dit innen noen måneder. Da blir det portforbud og stengte skoler/fritidsaktiviteter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Hvis britisk variant er så smittsom som man tror og den har fått fotfeste, så kommer vi dit innen noen måneder. Da blir det portforbud og stengte skoler/fritidsaktiviteter

Ikke i 10 år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Daraya said:

Nei. Jeg godtar det frem til sommeren, da går infeksjoner ned akkurat som i fjor. Vaksine har kommet, de fleste skal jo ha fått inntil da. Hvis det er flere mutasjoner og vaksine ikke beskytter må vi rett og slett akseptere at viruset har overtak en stund.

Jeg er ikke villig å ofre barna og deres fremtid. Når jeg må velge mellom landets fremtid og fortid velger jeg fremtid.

Jeg er en av dem som ikke kommer til å vaksinere meg og det samme gjelder familien. Jeg tror vi kommer til å ende opp med ca 50/50, hvor kun halvparten av landet vaksinerer seg.

Personlig kan jeg fint leve med restriksjoner i ti år til, men det blir urettferdig for barn, ungdom og unge voksne som vil gå glipp av vanvittig mye. Samfunnet vil heller ikke klare seg med så mange konkurser dette ville medført. 

Jeg er enig med deg, på et eller annet tidspunkt må vi innse at dette viruset er noe vi må leve med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 minutter siden):

Ikke i 10 år.

Nå har man snart holdt på snart i et år, så jo - jeg tror dessverre at villigheten til å gjøre det er stor, til tross for alle katastrofale effekter det vil ha. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (2 minutter siden):

Jeg er en av dem som ikke kommer til å vaksinere meg og det samme gjelder familien. Jeg tror vi kommer til å ende opp med ca 50/50, hvor kun halvparten av landet vaksinerer seg.

Personlig kan jeg fint leve med restriksjoner i ti år til, men det blir urettferdig for barn, ungdom og unge voksne som vil gå glipp av vanvittig mye. Samfunnet vil heller ikke klare seg med så mange konkurser dette ville medført. 

Jeg er enig med deg, på et eller annet tidspunkt må vi innse at dette viruset er noe vi må leve med.

Så du er mot tiltak og mot vaksine? 

Ser du hva som skjer i verden? Sykehus som går tom for oksygen. Sykehus er full og pårørende står i kø for å kjøpe oksygen for å pleie sine familiemedlemmer hjemme. Forventer du at ansatte i kritiske stillinger skal gå på jobb som vanlig og samtidig se at det ikke er tiltak?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...