Gå til innhold

4 direkte fly fra London lander på Gardemoen denne uka.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Gjest Atheena
Whistler skrev (1 time siden):

Det muterte viruset er allerede her.  Test, kontroll og karantene har effekt.  Hva ble gjort for å hindre mennesker fra de rammede kommunene fra å stå i polkø i Asker og Bærum?  Ikea stanset bussen fra Oslo til Slependen for å hindre noe av det.

Var du i den køen og spurte hvor de var fra? jeg vet media hauset dette opp, men jeg så ingen som ble spurt. Dessuten er Bærum så tett på Oslo at det så og si er samme by. Når man bor helt i grenseområdene der er det mange som bor på Oslosiden som har nærsenterene på Bærumsiden som sitt faste handlesenter. 

Det blir som å si at folk i bydel Nordstand kan få holde åpent, mens dere i Søndre Nordstrand må være stengt. Så politkerne bør tenke på hva slags forskjeller de gjør på folk i denne regionen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (8 minutter siden):

Jeg så flere reportasjer fra Bærum hvor journalisten oppga at noen av de spurte svarte at de var fra Oslo, andre nektet å si noe og ingen ville vise sitt ansikt på kamera. Tror du det var Bærumsfolk?

Sikkert lokale i køen også, men kjeltringer fra Oslo som ikke kan stå for egne valg og ikke vil oppgi de er fra Oslo eller forsvare sitt valg foran kamera var det nok mange av. De vet de gjør noe galt og er for feige å innrømme det offentlig.

Dette ville jeg også gjort, uansett bosted, uansett situasjon. Det har nærmest blitt sånn at man skal henge ut folk, uansett hva som skjer, uansett hva som man opplever. Media er en moralsk pekefinger som henger ut folk nasjonalt. 

Hvis det var noen som hadde sagt Bærum, så hadde folk sagt at ja, men de måtte jo ha gått hjem. Blablabla. Folk måtte jo ikke stå i kø nå. Blablabla. Er ikke viktig. Egoister. Bråkmakere. 

Aldri noen som blir fornøyd uansett. 

Og hvorfor tror du det kun var folk fra Oslo der? Tror du kanskje noen kjørt fra andre kommuner? Nei, kun Oslofolk som er fæle og skal tas. Jeg er så MØKKALEI. 

Endret av Sylveon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Jeg så flere reportasjer fra Bærum hvor journalisten oppga at noen av de spurte svarte at de var fra Oslo, andre nektet å si noe og ingen ville vise sitt ansikt på kamera. Tror du det var Bærumsfolk?

Sikkert lokale i køen også, men kjeltringer fra Oslo som ikke kan stå for egne valg og ikke vil oppgi de er fra Oslo eller forsvare sitt valg foran kamera var det nok mange av. De vet de gjør noe galt og er for feige å innrømme det offentlig.

Det er oss mennesker i ett nøtteskall ... skal bare😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Drizzt skrev (6 minutter siden):

Kjeltringer fra Oslo? Der har vi dette Oslohatet igjen. Det er selvfølgelig veldig lett å mene noe om det som ikke har rammet deg selv. Egoisme på høyt nivå.

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylveon skrev (1 minutt siden):

Dette ville jeg også gjort, uansett bosted, uansett situasjon. Det har nærmest blitt sånn at man skal henge ut folk, uansett hva som skjer, uansett hva som man opplever. En moralsk pekefinger som henger ut folk nasjonalt. 

Jeg syns ikke det er å henge ut folk men det retter en større pekefinger på regjeringa som hesjer rundt med folk og at folk går lei har jeg full forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (3 minutter siden):

Kjeltringer fra Oslo? Der har vi dette Oslohatet igjen. Det er selvfølgelig veldig lett å mene noe om det som ikke har rammet deg selv. Egoisme på høyt nivå. 

Helt enig med deg der. Oslo folk har det drit tøft og jeg skjønner og håper de protesterer snart og at de har fått nok. 
Liker heller ikke at dette utvikler seg mer og mer til misnøye for folk fra enkelte områder som Oslo som har hatt det nedstengt i flere måneder. Det må være skit tøft å ha det sånn så lenge 

Endret av Bente1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Hjelpe meg, snakk om at vi lever i et angiverisamfunn. Norge er et fritt land, de trenger virkelig ikke å fortelle journalister hvor de bor. Jeg hadde aldri stilt opp på TV uansett hva reportasjen hadde handlet om. Det er fremdeles noe som heter personvern (selv om regjeringen driter i det også, ref smitteappen). 

Det som faktisk er en skam er at journalistene bruker tiden sin på å shame privatpersoner, istedet for å grave i det virkelig alvorlige som skjer her: at regjeringen bryter grunnlov og menneskerettigheter for et virus som er marginalt mer dødelig enn influensa. På en dag hvor over en million mennesker mister en haug av rettigheter over natten, er det polkøen journalistene fokuserer på. Skammelig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Bente1234 skrev (2 timer siden):

Raymond er frempå og bra er det. Ber regjering lage flyforbud. Trodde det var flystopp fra London??

Men igjen er vel noen rike kakser må få ut å fly vet du. 

https://www.vg.no/nyheter/i/41LVJR/raymond-johansen-ber-regjeringen-vurdere-nytt-flyforbud

Jeg føler også for Raymond holder det på og gå opp for hvor idiotisk alle disse tiltakene er mens reisene over grensene fortsetter men oss vanlige på gata er innestengt. Kanskje en politiker som snakker vårt språk og som ikke bare verner om de rike. En kan alltids håpe☘️

Kjenner flere som reiser. Det er helt fritt frem for dette utrolig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (Akkurat nå):

Hjelpe meg, snakk om at vi lever i et angiverisamfunn. Norge er et fritt land, de trenger virkelig ikke å fortelle journalister hvor de bor. Jeg hadde aldri stilt opp på TV uansett hva reportasjen hadde handlet om. Det er fremdeles noe som heter personvern (selv om regjeringen driter i det også, ref smitteappen). 

Det som faktisk er en skam er at journalistene bruker tiden sin på å shame privatpersoner, istedet for å grave i det virkelig alvorlige som skjer her: at regjeringen bryter grunnlov og menneskerettigheter for et virus som er marginalt mer dødelig enn influensa. På en dag hvor over en million mennesker mister en haug av rettigheter over natten, er det polkøen journalistene fokuserer på. Skammelig. 

Amen! 👏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👍

Bra stadig flere våkner opp og ser vanviddet i å skulle ha åpne grenser i denne situasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (1 time siden):

......... Hva ble gjort for å hindre mennesker fra de rammede kommunene fra å stå i polkø i Asker og Bærum? ......

Atheena skrev (6 minutter siden):

Var du i den køen og spurte hvor de var fra? jeg vet media hauset dette opp, men jeg så ingen som ble spurt. ..........

Har jeg sagt at de var utenfra?  Jeg spurte om hva som ble gjort for å håndheve restriksjonen på å krysse kommunegrensen.  Nå er jo dette kun av akademisk interesse siden nabokommunene stengte ned og polet ble reåpnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (2 minutter siden):

Kjenner flere som reiser. Det er helt fritt frem for dette utrolig nok. 

Hva med karantene da? Har folk så mye dager å ta av til å sitte 10 dager dit de kommer og 10 dager tilbake hit ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (1 minutt siden):

Har jeg sagt at de var utenfra?  Jeg spurte om hva som ble gjort for å håndheve restriksjonen på å krysse kommunegrensen.  Nå er jo dette kun av akademisk interesse siden nabokommunene stengte ned og polet ble reåpnet.

Det var ikke forbud mot å krysse kommunegrensen, det var en anbefaling. Det er grenser for hvor mange paragrafer i grunnloven de kan bryte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
Bente1234 skrev (3 minutter siden):

Hva med karantene da? Har folk så mye dager å ta av til å sitte 10 dager dit de kommer og 10 dager tilbake hit ??

Det har de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforståelig at man ikke stopper all flytrafikk fra England.  Mesteparten av smitten i Norge er importsmitte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Ukjent. skrev (7 minutter siden):

Poenget var ikke at journalistene ikke spurte. Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal angi folk, men at media sto der og hauset opp saken for å skape splid og at folk utenfor kunne rette en moralsk pekefinger er rett og slett forkastelig. Bare ta en liten titt i denne tråden på pekefingrene som er i full gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atheena skrev (1 minutt siden):

Poenget var ikke at journalistene ikke spurte. Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal angi folk, men at media sto der og hauset opp saken for å skape splid og at folk utenfor kunne rette en moralsk pekefinger er rett og slett forkastelig. Bare ta en liten titt i denne tråden på pekefingrene som er i full gang. 

👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (8 minutter siden):

Det var ikke forbud mot å krysse kommunegrensen, det var en anbefaling. Det er grenser for hvor mange paragrafer i grunnloven de kan bryte. 

Da kan jo du finne en advokat og ta grunnlovsbruddene til retten for en avklaring.  I den tyske delstaten Nordrhein Westfalen tok en reisende karanteneplikten til retten fordi h*n mente det var urimelig å sitte i karantene når h*n krysset grenset fra et land med lavere smittetall enn dit han skulle.  Karanteneplikten ble opphevet, dommen er endelig og ikke omstøtbar.

Endret av Whistler
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Whistler skrev (10 minutter siden):

Bente Høye opplyste om dette lørdag morgen kl. 9.00 fra hytta og et par timer etterpå var journalisten på plass for å hause opp folket og rette pekefingeren på de som sto i kø. 

De aller fleste i Osloregionen holdt seg nok hjemme som de fikk beskjed om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (8 minutter siden):

Da kan jo du finne en advokat og ta grunnlovsbruddene til retten for en avklaring.  I den tyske delstaten Nordrhein Westfalen tok en reisende karanteneplikten til retten fordi h*n mente det var urimelig å sitte i karantene når h*n krysset grenset fra et land med lavere smittetall enn dit han skulle.  Karanteneplikten ble opphevet, dommen er endelig og ikke omstøtbar.

Jeg synes det er merkelig at ikke opposisjonen ber om uavhengig vurdering av tiltakene som gjøres har hjemmel i lov. Man skulle tro folket var beskyttet av de lovene vi har, men alt har jo blitt kastet på båten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...