Lana01 Skrevet 26. januar 2021 #21 Del Skrevet 26. januar 2021 brainstorm skrev (2 minutter siden): Forhåpentligvis hjelper det at de har vaksinert mange også. Her hjemme går det fortsatt sakte, men heldigvis har vi også synkende smittetall. Foreløbig ser tallene bra ut her, men det kan fort snu hvis den Britiske varianten får tak, og i verset fall spres vilt. Ja får håpe på en fortgang med vaksineringen og at folk flest blir med på dugnaden, Det er håpet vårt for , at vi sakte men sikkert kan begynne å leve tilnærmet normalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 26. januar 2021 #22 Del Skrevet 26. januar 2021 Just now, Lana01 said: Foreløbig ser tallene bra ut her, men det kan fort snu hvis den Britiske varianten får tak, og i verset fall spres vilt. Ja får håpe på en fortgang med vaksineringen og at folk flest blir med på dugnaden, Det er håpet vårt for , at vi sakte men sikkert kan begynne å leve tilnærmet normalt. Jeg ble litt redd av en formulering jeg hørte på nyhetene. Ikke i seg selv det at vaksinen kan bli forsinket med 1-2 måneder, vi må forvente noen problemer underveis. Men de sa at det er ikke sikkert alle kan få før sommeren, så da må de vente til høsten. Jeg håper ikke det betyr at man stopper i fellesferien, men man vet aldri med Norge. Det skjer jo tilsynelatende lite i helgene også. Faktisk ble det sagt at vi kan merke mindre til forsinkelsen i Norge, siden vi er så trege i utgangspunktet. Det ble ikke sagt ordrett sånn, men ikke langt unna. 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. januar 2021 #23 Del Skrevet 26. januar 2021 (endret) Krantz95 skrev (35 minutter siden): Antallet døde i de fleste land er blåst opp. "Number of deaths of people who had had a positive test result for COVID-19 and died within 28 days of the first positive test." Uansett hva man dør av i UK, så har man dødd av korona hvis man har testet positivt på korona siste 28 dager før man dør. Det samme gjelder i mange europeiske land. Og i noen land er det enda værre. I Belgia blir alle som dør på sykehjem regnet som koronadøde. Det er noe som ikke stemmer med hele koranakrisen.... https://coronavirus.data.gov.uk/details/deaths Her kan du lese om overdødeligheten utifra en 5 års periode UK excess deaths since start of pandemic surpass 100,000, data suggest https://www.ft.com/content/5f7b58fb-97ad-4fef-bbc9-b71d328c6700 The jump in mortality rates suggests that since the pandemic began, the UK’s total excess deaths — the number above the previous five-year average — has risen to well over 100,000, according to a Financial Times model that brings official figures, which have a two-week lag, up to date. Endret 26. januar 2021 av Lana01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. januar 2021 #24 Del Skrevet 26. januar 2021 brainstorm skrev (11 minutter siden): Jeg ble litt redd av en formulering jeg hørte på nyhetene. Ikke i seg selv det at vaksinen kan bli forsinket med 1-2 måneder, vi må forvente noen problemer underveis. Men de sa at det er ikke sikkert alle kan få før sommeren, så da må de vente til høsten. Jeg håper ikke det betyr at man stopper i fellesferien, men man vet aldri med Norge. Det skjer jo tilsynelatende lite i helgene også. Faktisk ble det sagt at vi kan merke mindre til forsinkelsen i Norge, siden vi er så trege i utgangspunktet. Det ble ikke sagt ordrett sånn, men ikke langt unna. 🙂 Ja er veldig lei nå, så håper det blir fortgang, og at vi evnt får kjøpt opp flere vaksiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg