Gjest kriwin80 Skrevet 28. januar 2021 #281 Del Skrevet 28. januar 2021 Becky skrev (46 minutter siden): Les først samtalen. Vær så snill....😂 15 sider!! Nei takk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 28. januar 2021 #282 Del Skrevet 28. januar 2021 Capt. Obvious skrev (2 timer siden): Les uttalelsene gjengitt i dagens Aftenposten. Og som sagt, det står at vi ikke kan forvente sånn det var med færrest tiltak - ikke at det blir like strengt fremover som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 28. januar 2021 #283 Del Skrevet 28. januar 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 28. januar 2021 #284 Del Skrevet 28. januar 2021 kriwin80 skrev (2 timer siden): 15 sider!! Nei takk... Hvordan kan man da klage på at jeg ikke viser til kilde når du ikke en gang gidder å lese hva samtalen som fikk deg til å sitere meg, når du ikke en gang vet hva den dreier seg om? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kriwin80 Skrevet 28. januar 2021 #285 Del Skrevet 28. januar 2021 Becky skrev (2 timer siden): Hvordan kan man da klage på at jeg ikke viser til kilde når du ikke en gang gidder å lese hva samtalen som fikk deg til å sitere meg, når du ikke en gang vet hva den dreier seg om? Jeg svarte på din "jeg gidder ikke finne tall til deg"- kommentar. Gjør som Elsa: la det gå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 28. januar 2021 #286 Del Skrevet 28. januar 2021 kriwin80 skrev (6 minutter siden): Jeg svarte på din "jeg gidder ikke finne tall til deg"- kommentar. Gjør som Elsa: la det gå! Jeg svarer på det tilbake: Jeg ser ikke poeng å finne tall til deg på at smitten ikke har vært stabil på verdensbasis og i Norge, da jeg trodde dette var allmennkunnskap. Derfor gidder jeg ikke å finne tall til deg. Selv om det kanskje hadde spart meg for tid after all 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kriwin80 Skrevet 28. januar 2021 #287 Del Skrevet 28. januar 2021 Becky skrev (11 minutter siden): Jeg svarer på det tilbake: Jeg ser ikke poeng å finne tall til deg på at smitten ikke har vært stabil på verdensbasis og i Norge, da jeg trodde dette var allmennkunnskap. Derfor gidder jeg ikke å finne tall til deg. Selv om det kanskje hadde spart meg for tid after all Ikke det nei! Nei, vel. JEG skal være sammen med familien nå. Men bare fortsett du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuckman1983 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #288 Del Skrevet 28. januar 2021 Må si dette innlegget engasjerte. 15 sider og 287 svar (så langt) der mange er uenige med hverandre, vitner bare om at dugnadsånden er på vei til å forsvinne. Og det merkes ikke bare her, men også i det virkelige liv der folk er mer sure mot hverandre i butikken, kollektivtransport osv. Nedstengning er ment som et kort og effektivt inngrep, og nå har vi vært av og på i snart 1 år. Og vet fortsatt ikke hva regjeringen skal finne på neste gang. Stadig flere nordmenn godtar å bli eid av staten, og det er svært skremmende. Barn får frarøvet oppveksten sin, og en 10-åring har nå levd 10% av livet sitt under strenge restriksjoner. Stadig hører vi flere barnepsykiatere advare om at dette virkelig kommer til å gå til helvete for mange barn og unge, og til og med flere eldre synes at dette går altfor langt. Nå må vi komme tilbake til normalen snarest, uavhengig av når resten av vaksinen kommer. Folk må tilbake i arbeid!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 28. januar 2021 #289 Del Skrevet 28. januar 2021 Fuckman1983 skrev (20 minutter siden): Må si dette innlegget engasjerte. 15 sider og 287 svar (så langt) der mange er uenige med hverandre, vitner bare om at dugnadsånden er på vei til å forsvinne. Og det merkes ikke bare her, men også i det virkelige liv der folk er mer sure mot hverandre i butikken, kollektivtransport osv. Nedstengning er ment som et kort og effektivt inngrep, og nå har vi vært av og på i snart 1 år. Og vet fortsatt ikke hva regjeringen skal finne på neste gang. Stadig flere nordmenn godtar å bli eid av staten, og det er svært skremmende. Barn får frarøvet oppveksten sin, og en 10-åring har nå levd 10% av livet sitt under strenge restriksjoner. Stadig hører vi flere barnepsykiatere advare om at dette virkelig kommer til å gå til helvete for mange barn og unge, og til og med flere eldre synes at dette går altfor langt. Nå må vi komme tilbake til normalen snarest, uavhengig av når resten av vaksinen kommer. Folk må tilbake i arbeid!! Vi kommer ikke tilbake til normalen før smitten er under kontroll.,og folk er vaksinert, først da kan vi håpe på at vi begynner å nærme oss det normale. Du tror vel ikke man vil sitte å se på at smitten løper løpsk?. Hva tror du skjer når R tallet begynner å stige, ? Det vil skje hvis vi løser opp for mye, for fort? Smitten blir ikke borte bare fordi vi ønsker den skal vi må ha kontroll, og så får vi håpe at vaksineringen tar seg opp fort, og folk er villige til å ta den. Se på denne grafen, der er skrekk scenario. https://www.dagbladet.no/nyheter/skrekktall-advarer-erna-mot-apning/73334907 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuckman1983 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #290 Del Skrevet 28. januar 2021 Lana01 skrev (5 minutter siden): Vi kommer ikke tilbake til normalen før smitten er under kontroll.,og folk er vaksinert, først da kan vi håpe på at vi begynner å nærme oss det normale. Du tror vel ikke man vil sitte å se på at smitten løper løpsk?. Hva tror du skjer når R tallet begynner å stige, ? Det vil skje hvis vi løser opp for mye, for fort? Smitten blir ikke borte bare fordi vi ønsker den skal vi må ha kontroll, og så får vi håpe at vaksineringen tar seg opp fort, og folk er villige til å ta den. Se på denne grafen, der er skrekk scenario. https://www.dagbladet.no/nyheter/skrekktall-advarer-erna-mot-apning/73334907 "Smitte, smitte, smitte!". Uansett er det fortsatt lave dødsfall da sykdommen egentlig ikke er veldig farlig, selv om det selvsagt vil øke noe om vi letter på tiltakene. Jeg kan spørre deg som jeg har spurt noen andre: Hvor mange år er du villig til å leve under disse restriksjonene? 10 år? 5 år? 3 år? De aller fleste som dør er gamle mennesker, og da får vi heller isolere dem fullstendig noen måneder fremover. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. januar 2021 #291 Del Skrevet 28. januar 2021 Ukjent. skrev (11 timer siden): Svensk presse er ikke noe bedre enn den norske. Og som du ser, det er virkelig ikke mange. Det er ikke sånn at det aldri dør folk under 30 år i Norge heller. Selv om det var under 29 og kanskje bare 15 personer, så var det 15 unge mennesker - 15 som var noens barn og kanskje unge foreldre. Det var 15 for mye. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 28. januar 2021 #292 Del Skrevet 28. januar 2021 Fuckman1983 skrev (3 minutter siden): "Smitte, smitte, smitte!". Uansett er det fortsatt lave dødsfall da sykdommen egentlig ikke er veldig farlig, selv om det selvsagt vil øke noe om vi letter på tiltakene. Jeg kan spørre deg som jeg har spurt noen andre: Hvor mange år er du villig til å leve under disse restriksjonene? 10 år? 5 år? 3 år? De aller fleste som dør er gamle mennesker, og da får vi heller isolere dem fullstendig noen måneder fremover. Jeg har tro på at når mange nok har tatt vaksinen, vil det lette. Jeg tenker ikke mange år frem i tid, men hva som er best nå og i nærmeste fremtid. Nå har vi vaksiner og vaksineringen er i gang, det er håp for at det begynner å bli tilnærmet normalt etterhvert. ja smitte , skjønner du ikke hva som vil skje hvis R tallet øker? Alle har strammet opp med tiltak da, Norge er intet unntak. Alle er enig om det at det er det eneste rette. Det handler ikke om bare døde, og hvis smitten løper løpsk, blir det nok ikke bare de eldre som dør., men også mange unge ettersom du er opptatt av alder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 28. januar 2021 #293 Del Skrevet 28. januar 2021 Fuckman1983 skrev (48 minutter siden): Må si dette innlegget engasjerte. 15 sider og 287 svar (så langt) der mange er uenige med hverandre, vitner bare om at dugnadsånden er på vei til å forsvinne. Og det merkes ikke bare her, men også i det virkelige liv der folk er mer sure mot hverandre i butikken, kollektivtransport osv. Nedstengning er ment som et kort og effektivt inngrep, og nå har vi vært av og på i snart 1 år. Og vet fortsatt ikke hva regjeringen skal finne på neste gang. Stadig flere nordmenn godtar å bli eid av staten, og det er svært skremmende. Barn får frarøvet oppveksten sin, og en 10-åring har nå levd 10% av livet sitt under strenge restriksjoner. Stadig hører vi flere barnepsykiatere advare om at dette virkelig kommer til å gå til helvete for mange barn og unge, og til og med flere eldre synes at dette går altfor langt. Nå må vi komme tilbake til normalen snarest, uavhengig av når resten av vaksinen kommer. Folk må tilbake i arbeid!! Så du mener vi skal slutte med alle tiltak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuckman1983 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #294 Del Skrevet 28. januar 2021 Drizzt skrev (3 minutter siden): Selv om det var under 29 og kanskje bare 15 personer, så var det 15 unge mennesker - 15 som var noens barn og kanskje unge foreldre. Det var 15 for mye. Dersom Norge donerer hele oljefondet sitt til å hjelpe fattige barn i Afrika vil hundretusener av liv reddes. Det er også noens barn. Eller teller ikke det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuckman1983 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #295 Del Skrevet 28. januar 2021 Sirisiri10 skrev (Akkurat nå): Så du mener vi skal slutte med alle tiltak? Nei. Les hva jeg har skrevet flere ganger tidligere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 28. januar 2021 #296 Del Skrevet 28. januar 2021 Fuckman1983 skrev (1 minutt siden): Dersom Norge donerer hele oljefondet sitt til å hjelpe fattige barn i Afrika vil hundretusener av liv reddes. Det er også noens barn. Eller teller ikke det? Eller man kan bare forby tobakk. Da vil man redde 8 millioner liv hvert eneste år. Enklere og billigere enn alle koranatiltakene 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. januar 2021 #297 Del Skrevet 28. januar 2021 Fuckman1983 skrev (2 minutter siden): Dersom Norge donerer hele oljefondet sitt til å hjelpe fattige barn i Afrika vil hundretusener av liv reddes. Det er også noens barn. Eller teller ikke det? Da tipper jeg at du har allerede solgt alt du eier og donert til fattige barn i Afrika? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 28. januar 2021 #298 Del Skrevet 28. januar 2021 Fuckman1983 skrev (2 minutter siden): Dersom Norge donerer hele oljefondet sitt til å hjelpe fattige barn i Afrika vil hundretusener av liv reddes. Det er også noens barn. Eller teller ikke det? Sånn fungerer det ikke, da måtte vi ha gått til krig i mange afrikanske land. Fuckman1983 skrev (1 minutt siden): Nei. Les hva jeg har skrevet flere ganger tidligere. Så hvordan mener du man skal komme tilbake til normalen uavhengig av vaksinen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 28. januar 2021 #299 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Drizzt skrev (18 minutter siden): Selv om det var under 29 og kanskje bare 15 personer, så var det 15 unge mennesker - 15 som var noens barn og kanskje unge foreldre. Det var 15 for mye. Og nå fylles psykriatri postene opp i Norge med barn og unge som skader seg selv og ønsker å dø. Unge med spiseforstyrrelser eksploderer. Har du noen gang vært pårørende til en med alvorlige spiseforstyrrelser? De fleste blir aldri seg selv igjen. Det er langt flere av dem enn av unge som har mistet livet med korona i Sverige. Som han over skriver: det dør barn av sult hvert tredje sekund i verden. Tenk hvor mange millioner barn vi kunne reddet med de milliardene vi kaster ut av vinduet på tiltak. Å dø av virus er faktisk en del av naturen. Å bli sperret inne og nektet å jobbe, det er diktatur. Isolasjon og ensomhet er helsefarlig. Endret 28. januar 2021 av Ukjent. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 28. januar 2021 #300 Del Skrevet 28. januar 2021 Krantz95 skrev (2 minutter siden): Eller man kan bare forby tobakk. Da vil man redde 8 millioner liv hvert eneste år. Enklere og billigere enn alle koranatiltakene 🙂 Faktisk så tjener staten penger på de som røyker 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg