Gå til innhold

Kjereste eller venn


sedai

Anbefalte innlegg

Eg berre må vite svaret:

Om to gode venner har sex blir de da kjerester?

og om eit kjereste par slutter å ha sex ofte blir de da bare venner.

For min definisjon (Nemlig MIN) er: at er du kjereste med noen er det en så god venn at dere kan nyte sex sammen.

Og har dere ikkje den intimiteten ja da er det kansje på tide å få dei behovene tilfredstilt på andre plasser og vips er en bare venner, ja om det er greit for dere begge da. For det er vel en VIKTIG del av eit forhold å kunne nyte ens partners deilige kropp og intimitet dem i mellom og kunne gi denne intimiteten til ens partner.

Så er det kansje noen som mener at det er ting man ikkje kan diskutere med en partner bare med en venn: eg får håpe at det er noen ande en de som skriver så mye om at åpenhet er så viktig i eit forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg berre må vite svaret:

Om to gode venner har sex blir de da kjerester?

og om eit kjereste par slutter å ha sex ofte blir de da bare venner.

Fullt så enkelt er det vel ikke...

To gode venner kan godt ha sex uten å bli kjærester, og kjærester er da fortsatt kjærester selv om de ikke har sex!

Forskjellen på en venn og en kjæreste er vel nettopp i ordet "kjæreste" - det er den personen du setter aller høyest og har sterke og inderlige følelser for. I begynneslsen av et kjæresteforhold er disse følelsene ofte den stormende forelskelsen. Etter en stund går denne over til det å elske kjæresten -dvs å respektere og sette personen så høyt at du vil dele livet med han eller henne.

For min del har jeg aldri forstått praksisen "fucking good friends", dvs å ha sex med en person man ikke føler kjærlighet ovenfor (venner), men det er nå meg. Sex er noe jeg har kun med noen jeg er utrolig glad i og elsker høyt - altså kjæresten min - ikke venner (de er jeg jo selvfølgelig glade i, men jeg elsker dem ikke på samme måte som kjæresten min). One night stands er vel det beste eksemplet på at mange mennesker ikke er enig i meg - der skiller man jo klart på det med følelser og sex fordi man har sex med en person man knapt kjenner, og ikke har følelser for.

Håper det blei litt klarere. Kjærsete er koblet til følelser og ikke sex, men for meg personlig må følelsene være rette før sex er på tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger definitivt ikke å være kjærester for å ha sex nei, ei heller ha sex for å være kjærester.

Jeg har prøvd diverse varianter av det der. Da jeg bodde sammen med min tidligere samboer var alt greit en lang stund. Vi var kjærester og vi hadde sex. Etterhvert så ble det mindre og mindre sex som gikk over i ingen sex. Vi var likevel kjærester en lang stund til. Vi fant senere ut at følelsene ikke lenger var sterke nok til at vi ville fortsette et "kjæreste forhold". Vi avsluttet dette og fortsatte som venner. Etter ganske lang tid endte det opp med at vi begynte å sex igjen, nå som "bare" venner, og det fungerte utmerket i lang tid. :D

Det finnes nok utallige variasjoner på slike forhold. Men for meg er det ikke et krav at man er kjærester for å ha sex. Men må vel innrømme at jeg hadde slitt med å være kjærester UTEN å ha sex.

Ble fryktelig rotete dette her, men det får nå bare stå slik likevel :ler:

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var kjærester i fem år før vi giftet oss, men hadde ikke sex før bryllupsnatten. Har derfor litt problemer med å se at det skal være en motsetning mellom å være kjærester og ikke ha sex...vi hadde det flott også før sexen. Både som venner og som kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var kjærester i fem år før vi giftet oss, men hadde ikke sex før bryllupsnatten. Har derfor litt problemer med å se at det skal være en motsetning mellom å være kjærester og ikke ha sex...vi hadde det flott også før sexen. Både som venner og som kjærester.

Ja og du hadde helt sikkert kjøpt en bil uten en gang å sjekke om motoren virket eller tatt den på en prøve runde?

:lol:

For noen er sex en deilig handlin for å kunne nyte hverandres kjerlighet og for å kose seg litt ekstra. :P

Eg skal ikkje dømme deg, Du har tatt eit valg her i livet

og det er nå du som lurer på om det er normalt det som skjer dere i mellom og kor bedre å undersøke det en her inne. Har du og berre hat en sex partner hele livet eller har dere definert sex som penetrering og alt anna som lov og flot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke lett dette her.

Er av den oppfatning at det er greit å ha sex selv om man bare er venner-meget gode venner.

Er for tiden "bare venn" med min tidligere samboer.Vi har ikke sex lenger, fordi hun definerer dette på en annen måte enn meg og dermed likt deg.

Dvs. når vi bestemte at "nå er vi venner" så ble det slutt på sex. Vi har fortsatt mye kontakt og det hender vi overnatter hos hverandre eller drar på turer sammen osv. men altså uten sex... noe som er litt vanskelig for meg.

Tror ikke noe på å være kjærester uten sex.Tror ellers at sex mellom to gode venner (før eller etter evt. kjeresteforhold) kan bedre på mange ting, ved at man da "er fri" men likevel har man-forhåpentligvis -bare samvittighet til sex med vennen. Oi..litt rart forklart dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh...jeg skjønte ikke helt, sedai...

Jeg lurte ikke på så mye, jeg vet at vårt valg ikke er helt normalt. Du stilte et spørsmål, og jeg forsøkte å gi et eksempel på en måte å gjøre ting på. Om vi har hatt andre sexpartnere eller ikke er ikke vesentlig i denne sammenhengen.

Om to gode venner har sex blir de da kjerester?  

og om eit kjereste par slutter å ha sex ofte blir de da bare venner.

Vårt svar på det første spørsmålet er at vi ble ikke kjærester først da vi hadde sex. Det er ikke sikkert at alle har sex før de blir kjærester.

Svaret på det andre spørsmålet blir da det samme; vi var ikke bare venner selv om vi ikke hadde sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...