GrønnNellik68 Skrevet 25. januar 2021 #41 Del Skrevet 25. januar 2021 Gamle Smukka skrev (Akkurat nå): Du har ikke troen på det selv heller, siden du mener folk ikke oppfører seg. Jo men ved en slik nedstegning må alt av politi, militær, sivilforsvar, vektere tas i bruk hvis en skal få det til. Går ikke å stå på en talerstol og si: at nå ska me gjæra ein felles innsats for stoppa detta viruset etter folkeinstituttuttet si anbefaling ... så satsa me på å toppa heile drit’n... går ikke det vet du😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gamle Smukka Skrevet 25. januar 2021 #42 Del Skrevet 25. januar 2021 Bunuel skrev (1 minutt siden): Dere som vet så mye bedre enn de som styrer dette, hvor mange år har dere studert medisin? (De som styrer og bestemmer sitter tross alt på veldig mye kunnskap). Om dere ikke har studert medisin, er dere bare mer intelligente enn alle andre som ikke ser de fantastiske løsningene deres? Det omhandler så mye, mye mer enn bare kunnskap om medisin. Alt av logistikk, atferd, tilgjengelighet, samfunnskritiske ting osv, krever ikke medisinsk kunnskap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. januar 2021 #43 Del Skrevet 25. januar 2021 Bente1234 skrev (40 minutter siden): Så hvordan skal du få 5 mill til å følge tiltak? Nå er jeg spent. Jeg skisserer for deg hvorfor det er smitte i samfunnet - det er kun 10% som driter i retningslinjer og tiltak som skal til. Så lenge folk fortsetter å drite i retningslinjer og tiltak - jo flere og strengere tiltak blir det. Så enkelt, likevel visstnok veldig vanskelig å forstå for de 10%. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 25. januar 2021 #44 Del Skrevet 25. januar 2021 (endret) Bente1234 skrev (23 minutter siden): I lengden hadde det nok blitt billigere helt klart. Samtidig bedre rustet til en ny pandemi eller når corona har muttert for 1000 gang. De hadde kommet langt på 10 mnd med å gjøre noe fornuftig. Bygge sykehus hadde skaffet ekstra arbeidsplasser ikke minst. Jeg tenker de kunne bygget det sykehuset de har pratet om på Gaustad i Oslo og så bare hatt det som Koronasykehus. Et sykehus koster ikke mer enn de må bruke nå og i lang tid fremover for å komme seg ut av denne søla. Winwin! Endret 25. januar 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 25. januar 2021 #45 Del Skrevet 25. januar 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Jeg skisserer for deg hvorfor det er smitte i samfunnet - det er kun 10% som driter i retningslinjer og tiltak som skal til. Så lenge folk fortsetter å drite i retningslinjer og tiltak - jo flere og strengere tiltak blir det. Så enkelt, likevel visstnok veldig vanskelig å forstå for de 10%. Og det får vi ikke gjort noe med uansett hva du eller jeg sier ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 25. januar 2021 #46 Del Skrevet 25. januar 2021 Enda en tulling skrev (38 minutter siden): Ok, skjønner tegninga. De vil aldri åpne igjen. ALDRI. Det vil alltid være en unnskyldning for ikke bare å la være å åpne, men å stramme til enda mer. Smittetallene i landet er på vei NED. Smittetallene i Oslo er på vei NED. Selv i skrekk-kommunen Nordre Folle er tallene på vei NED. Så da kjører man selvfølgelig på med de strengeste restriksjonene noensinne. Fordi det er "en mutasjon". Hallo? Virus muterer. Og ikke bare godtar folk dette. De heier på det og skriker om mer. Hva er det i veien med folk?? Snart er det i praksis forbudt å leve. Ikke jobb, ikke gå på butikken, ikke treff noen, ikke rør deg, ikke pust. Skoler blir vel snart stengt også, Vel hva er poenget uansett? Trenger de å lære noe? Ikke vil de få jobb, ikke vil de ha noe liv heller, så hva er vitsen? Og glem alt av trygder, pensjoner, helsehjelp og alle andre rettigheter du trodde du hadde og betalte skatt for de kommende årene. Dine gamle (beste-/olde-)foreldre får du ta deg av selv. Samt dine voksne barn. Og det uten egen inntekt. Lykke til. Så mange takk til alle dere som støtter denne galskapen. En fantastisk framtid vi går i møte på grunn av dette. Men, tross alt, ingen kommer jo til å dø av covid. .. eller? Poussig nok dør jo folk angivelig som fluer fortsatt i politistaten Storbritannia. AMEN!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bunuel Skrevet 25. januar 2021 #47 Del Skrevet 25. januar 2021 Gamle Smukka skrev (8 minutter siden): Det omhandler så mye, mye mer enn bare kunnskap om medisin. Alt av logistikk, atferd, tilgjengelighet, samfunnskritiske ting osv, krever ikke medisinsk kunnskap. Selvfølgelig. Men regjeringen benytter seg selvfølgelig av støttespillere med mye kunnskap på alle disse områdene før de tar avgjørelser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymus1986 Skrevet 25. januar 2021 #48 Del Skrevet 25. januar 2021 De samfunnsøkonomiske konsekvensene vil bli større enn selve viruset. Slik går det når null visjon om smitte skal trumfe alt annet.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 25. januar 2021 #49 Del Skrevet 25. januar 2021 Bunuel skrev (16 minutter siden): Dere som vet så mye bedre enn de som styrer dette, hvor mange år har dere studert medisin? (De som styrer og bestemmer sitter tross alt på veldig mye kunnskap). Om dere ikke har studert medisin, er dere bare mer intelligente enn alle andre som ikke ser de fantastiske løsningene deres? Jeg kjenner flere leger som synes dette er fullstendig absurd. Du kan jo spørre de som bestemmer nå hvorfor det IKKE står i pandemiplanen fra 2014 at man skal holde på slik det gjøres nå? Det er galskap og ekstremt mye mer ødeleggende enn dette viruset noen gang kommer til å bli. Det er naivt å tro at det ikke er politikk i dette. Denne håndteringen hadde ALDRI skjedd om ikke media hadde skremt livet av befolkningen. Blir bare mer og med oppgitt og skremt av hvor fullstendig hjernevasket majoriteten av befolkningen er. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 25. januar 2021 #50 Del Skrevet 25. januar 2021 Gamle Smukka skrev (50 minutter siden): Jeg har større tro på Norges befolkning enn deg, ser det ut som. Hvis du etter de siste 10 månedenes observasjon av norsk befolkning fremdeles har tro på at vi kan bli kvitt viruset på den måten de holder på nå, så er du mildt sagt naiv. Det kommer aldri til å skje. Med mindre du kjører stilen til Kina, blir man aldri kvitt et virus, det går ikke. Dessuten vil jo viruset være der det sekundet det åpner igjen. Så hva er poenget? Dette er absurd tullball som er ekstremt ødeleggende. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gamle Smukka Skrevet 25. januar 2021 #51 Del Skrevet 25. januar 2021 Ukjent. skrev (2 minutter siden): Hvis du etter de siste 10 månedenes observasjon av norsk befolkning fremdeles har tro på at vi kan bli kvitt viruset på den måten de holder på nå, så er du mildt sagt naiv. Det kommer aldri til å skje. Med mindre du kjører stilen til Kina, blir man aldri kvitt et virus, det går ikke. Dessuten vil jo viruset være der det sekundet det åpner igjen. Så hva er poenget? Dette er absurd tullball som er ekstremt ødeleggende. Når har jeg hevdet at vi blir kvitt viruset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bunuel Skrevet 25. januar 2021 #52 Del Skrevet 25. januar 2021 Ukjent. skrev (6 minutter siden): Jeg kjenner flere leger som synes dette er fullstendig absurd. Du kan jo spørre de som bestemmer nå hvorfor det IKKE står i pandemiplanen fra 2014 at man skal holde på slik det gjøres nå? Det er galskap og ekstremt mye mer ødeleggende enn dette viruset noen gang kommer til å bli. Det er naivt å tro at det ikke er politikk i dette. Denne håndteringen hadde ALDRI skjedd om ikke media hadde skremt livet av befolkningen. Blir bare mer og med oppgitt og skremt av hvor fullstendig hjernevasket majoriteten av befolkningen er. Tviler ikke på at noen leger synes det er absurd. Et meget stort flertall virker å være enig i det meste som gjøres. Noe uenighet er det sikkert om småting. Hva er agendaen til media? Hva slags politikk er det i dette? Hvem tjener på dette? Hvem har hjernevasket meg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 25. januar 2021 #53 Del Skrevet 25. januar 2021 Bunuel skrev (4 minutter siden): Tviler ikke på at noen leger synes det er absurd. Et meget stort flertall virker å være enig i det meste som gjøres. Noe uenighet er det sikkert om småting. Hva er agendaen til media? Hva slags politikk er det i dette? Hvem tjener på dette? Hvem har hjernevasket meg? Nja, når du ser hvordan folk oppfører seg så begynner jeg å tvile på det? Jeg vet dette er svogerforskning, men idag merket jeg en stor forskjell på folk jeg kjenner. De som tidligere har vært svært lojale og for tiltakene gir nå uttrykk for at nok er nok. Det går en grense et sted der man må avveie samfunnsøkonomiske og sosiale konsekvenser. Media er jo bare ute etter klikk, de gir jo beng i konsekvensene. Regjeringen kjører valgkamp, det er vel ganske åpenbart? Frykt hjernevasker folk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. januar 2021 #54 Del Skrevet 25. januar 2021 Ukjent. skrev (14 minutter siden): Jeg kjenner flere leger som synes dette er fullstendig absurd. Du kan jo spørre de som bestemmer nå hvorfor det IKKE står i pandemiplanen fra 2014 at man skal holde på slik det gjøres nå? Det er galskap og ekstremt mye mer ødeleggende enn dette viruset noen gang kommer til å bli. Det er naivt å tro at det ikke er politikk i dette. Denne håndteringen hadde ALDRI skjedd om ikke media hadde skremt livet av befolkningen. Blir bare mer og med oppgitt og skremt av hvor fullstendig hjernevasket majoriteten av befolkningen er. Hvilke politisk agenda mener du skjuler seg bak håndteringen? Hvordan mener du at den rette måten å håndtere dette på er? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 25. januar 2021 #55 Del Skrevet 25. januar 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Hvilke politisk agenda mener du skjuler seg bak håndteringen? Hvordan mener du at den rette måten å håndtere dette på er? Se svaret mitt over😊. Ikke politikk som i skjult agenda. Er absolutt ikke konspirasjonsteoretiker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bunuel Skrevet 25. januar 2021 #56 Del Skrevet 25. januar 2021 Ukjent. skrev (1 minutt siden): Nja, når du ser hvordan folk oppfører seg så begynner jeg å tvile på det? Jeg vet dette er svogerforskning, men idag merket jeg en stor forskjell på folk jeg kjenner. De som tidligere har vært svært lojale og for tiltakene gir nå uttrykk for at nok er nok. Det går en grense et sted der man må avveie samfunnsøkonomiske og sosiale konsekvenser. Media er jo bare ute etter klikk, de gir jo beng i konsekvensene. Regjeringen kjører valgkamp, det er vel ganske åpenbart? Frykt hjernevasker folk. Regjeringen kjører valgkamp ved å innføre tiltak flere og flere er mot i følge deg? Høres ut som en dårlig plan for å bli gjenvalgt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. januar 2021 #57 Del Skrevet 25. januar 2021 Ukjent. skrev (Akkurat nå): Se svaret mitt over😊. Ikke politikk som i skjult agenda. Er absolutt ikke konspirasjonsteoretiker. Du mener at dette er regjeringens måte drive valgkamp på? Du motsier jo deg selv, når du i samme innlegg forteller at «alle» er drittlei regjeringens håndtering av Pandemien? Man sanker jo ikke stemmer ved å gå i mot hva folket vil? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 25. januar 2021 #58 Del Skrevet 25. januar 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Du mener at dette er regjeringens måte drive valgkamp på? Du motsier jo deg selv, når du i samme innlegg forteller at «alle» er drittlei regjeringens håndtering av Pandemien? Man sanker jo ikke stemmer ved å gå i mot hva folket vil? Hittil har jo folk vært veldig for, og hylt etter mer. Dessuten er det jo ganske mange av deres velgere som har tjent stort på denne situasjonen. Men på et tidspunkt blir nok nok. De har dratt det altfor langt. Men de mistet nok en del i helga. De gikk for langt nå. Dessuten viste jo Høie at reglene ikke gjelder for dem som bestemmer dem. Det vil nok merkes på meningsmålingene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 25. januar 2021 #59 Del Skrevet 25. januar 2021 Vera skrev (1 time siden): Hvis 10% av 5 millioner (dvs 500 000) driter i tiltakene, og hver av disse 5 hundre tusen smitter 1,4 stk hver, og hver av disse igjen smitter 1.4 hver. Hvordan ligger vi an da? Og hvis deretter den Britiske mutasjonen får fotfeste hos disse som driter i tiltakene, og alle de som blir smittet av de som driter i tiltakene - hva skjer da? Ja da blir jo absolutt alle smittet da! Og viruset har ikke flere å ta av! Så da har vi nok flokk immunitet 😁 de aller svakeste har da falt fra og resten klarer seg fint! Virusene som muterer blir jo også STORT sett mindre farlige og mer smittsomme! Så ja! La dem flyte! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. januar 2021 #60 Del Skrevet 25. januar 2021 Nala79 skrev (Akkurat nå): Ja da blir jo absolutt alle smittet da! Og viruset har ikke flere å ta av! Så da har vi nok flokk immunitet 😁 de aller svakeste har da falt fra og resten klarer seg fint! Virusene som muterer blir jo også STORT sett mindre farlige og mer smittsomme! Så ja! La dem flyte! 😁 På tide med en skikkelig luftetur? 😁 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg