Gå til innhold

«I beste fall letter vi på restriksjonene i sommer. I verste fall til vinteren igjen, kanskje enda lenger.»

spenol

Anbefalte innlegg

Vera skrev (Akkurat nå):

På tide med en skikkelig luftetur? 😁

Neish.. bare la det flyte! Isolere seg den som ønsker! For hvis de 10% som her henvises til klarer å smitte de 90% som følger tiltakene riktig.... Så sier man vel i grunnen at tiltakene ikke funker..? 

Å ødelegge hele samfunnet for dette er bare tull. Sånn at når man har overlevd dette viruset så er det ingenting å leve for allikevel?  Dette kan pågå i maaaange år til. Vi vil alltid få skylden. Sånn er det bare! Lufter med hver dag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukjent. skrev (4 minutter siden):

Hittil har jo folk vært veldig for, og hylt etter mer. Dessuten er det jo ganske mange av deres velgere som har tjent stort på denne situasjonen. Men på et tidspunkt blir nok nok. De har dratt det altfor langt.  

Men de mistet nok en del i helga. De gikk for langt nå. Dessuten viste jo Høie at reglene ikke gjelder for dem som bestemmer dem. Det vil nok merkes på meningsmålingene. 

Jeg kjenner ingen som har hylt etter flere tiltak..men jeg kjenner flere som ser nytten i tiltakene. Problemet er at regjeringen ikke vil lytte til det som er det virkelige problemet - importsmitte, fordi de har lommene fulle av rikmenner som er avhengige av billig arbeidskraft - for å tjene seg enda mer søkkrike. Men sånn er det når Høyre sitter i regjering. Profit, profitt, profitt og atter profitt. 
Så her sitter vi, og driver «dugnad» for Kong Salamo, slik at han kan fortsette å importere billig arbeidskraft og muterte virus 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nala79 skrev (Akkurat nå):

Neish.. bare la det flyte! Isolere seg den som ønsker! For hvis de 10% som her henvises til klarer å smitte de 90% som følger tiltakene riktig.... Så sier man vel i grunnen at tiltakene ikke funker..? 

Å ødelegge hele samfunnet for dette er bare tull. Sånn at når man har overlevd dette viruset så er det ingenting å leve for allikevel?  Dette kan pågå i maaaange år til. Vi vil alltid få skylden. Sånn er det bare! Lufter med hver dag 😁

Får håpe ingen trenger medisinsk hjelp underveis da, for vi har jo ingen til å drive sykehusene i mellomtiden 😁😁 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (Akkurat nå):

Får håpe ingen trenger medisinsk hjelp underveis da, for vi har jo ingen til å drive sykehusene i mellomtiden 😁😁 

Nei altså... De sterkeste overlever 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nala79 skrev (1 minutt siden):

Nei altså... De sterkeste overlever 😁

Så da bør man bure seg inne, for å unngå trafikkulykker, sykkelulykker, båtulykker, fallulykker..men veldig drit at de fleste ulykker skjer i hjemmet 😁😁

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunuel skrev (18 minutter siden):

Regjeringen kjører valgkamp ved å innføre tiltak flere og flere er mot i følge deg? Høres ut som en dårlig plan for å bli gjenvalgt. 

Man trenger ikke å bli gjenvalgt hvis man bare skriver om lovene og utsetter valget på ubestemt tid

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (2 minutter siden):

Så da bør man bure seg inne, for å unngå trafikkulykker, sykkelulykker, båtulykker, fallulykker..men veldig drit at de fleste ulykker skjer i hjemmet 😁😁

Tror du at back in the day før vi hadde leger, sykepleiere og sykehus, så buret alle seg inne? Sånn for å unngå sverdkutt, fall fra hesteryggen, båtulykker, fallulykker etc?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Ledig kapasitet i sykehus er vel det eneste vi sitter igjen med til slutt, alt annet er borte. Bare spøkelsesbyer overalt og folk som sitter innelåst med stockholmsyndrom, paranoide tilstander og tør ikke lenger å dra til sykehus engang som er det eneste som er igjen av alt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (2 minutter siden):

Man trenger ikke å bli gjenvalgt hvis man bare skriver om lovene og utsetter valget på ubestemt tid

Nei, om du tror at noe sånt kan skje i Norge i den nærmeste fremtid.. vel..ok. Er alt jeg har å si til det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med nedstengninger er at de i lengden gjør døden mindre deprimerende. Dersom man holder oss isolert og arbeidsledige i lang nok tid vil døden føles befriende. Jeg tror det er nødvendig å minne myndighetene på at de faktisk skal ha noe igjen å redde. Dersom dette trekker ut i årevis er alt tapt uansett.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunuel skrev (1 time siden):

Dere som vet så mye bedre enn de som styrer dette, hvor mange år har dere studert medisin? (De som styrer og bestemmer sitter tross alt på veldig mye kunnskap).

Om dere ikke har studert medisin, er dere bare mer intelligente enn alle andre som ikke ser de fantastiske løsningene deres? 

Har Solberg og Høie studert medisin??? 
Vel, i likhet med dem har jeg også gått grunnskolen der man lærte å lese.
Forøvrig er dette langt fra bare et medisinsk problem. Det er først ig fremst et samfunnsproblem. Og inntil nylig oppfordret man jo folk til å sette seg inn i og engasjere seg i samfunnsspørsmål.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Forøvrig er dette langt fra bare et medisinsk problem. Det er først ig fremst et samfunnsproblem. Og inntil nylig oppfordret man jo folk til å sette seg inn i og engasjere seg i samfunnsspørsmål.

Selv ikke på universitetet er den frie og kritiske tanke lenger idealet. Alt skal dreies i retning klima, kjønn og seksualitet samt multikulturalisme. Still legitime spørsmål ved ett av de temaene og du må spise alene det neste året. Ganske trist affære...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en tulling skrev (12 minutter siden):

Nei. Tror du de tar avgjørelser alene?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunuel skrev (1 minutt siden):

Nei. Tror du de tar avgjørelser alene?

Det er de som tar avgjørelsene. Ut fra informasjon som det ikke er gitt at de har noe mer forutsetninger for å forstå enn det andre folk har.
Og jada, de har rådgivere. Som de hører på når det passer dem. Så de endelige avgjørelsene er deres, og deres alene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (1 minutt siden):

Det er de som tar avgjørelsene. Ut fra informasjon som det ikke er gitt at de har noe mer forutsetninger for å forstå enn det andre folk har.
Og jada, de har rådgivere. Som de hører på når det passer dem. Så de endelige avgjørelsene er deres, og deres alene.

Så om det var stor uenighet i avgjørelsene som ble tatt tror du ikke det ville kommet frem? Det er ikke Donald Trump vi snakker om her.

Nå skal ikke jeg skryte av at jeg følger med på hvordan pandemien påvirker økonomi osv i alle andre land, men har ikke inntrykk av at Norge gjør det dårligere enn andre land der og antall smittede og døde må vel kunne sies at Norge gjør det ganske bra. 

Når de mest inngripende tiltakene har kommet så har de jo også vist seg å virke. Så selv om jeg aldri ville stemt på noen av partiene som sitter i regjering nå så synes jeg de stort sett har gjort en god jobb gjennom hele pandemien.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fort de gamle og sårbare er smittet bør vi åpne opp mye mer, om ikke fullstendig.

Og de som er unge og f.eks. har astma eller annet som gjør det sårbare får bare holde seg hjemme eller ta sjansen på at det går bra. Det er bare tull at friske folk skal bli holdt som fanger i sine egne hjem, miste jobbene sine og enda flere måneder av livet sitt for å skåne dem.

Nok er nok, nå må det snart åpnes igjen!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina S. skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle akkurat til å skrive dette, men ville sagt vaksinert i stedet for smittet.

Hipp som happ. Man er beskyttet mot ny infeksjon når man allerede har gjennomgått koronainfeksjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunuel skrev (18 minutter siden):

Så om det var stor uenighet i avgjørelsene som ble tatt tror du ikke det ville kommet frem? Det er ikke Donald Trump vi snakker om her.

Nå skal ikke jeg skryte av at jeg følger med på hvordan pandemien påvirker økonomi osv i alle andre land, men har ikke inntrykk av at Norge gjør det dårligere enn andre land der og antall smittede og døde må vel kunne sies at Norge gjør det ganske bra. 

Når de mest inngripende tiltakene har kommet så har de jo også vist seg å virke. Så selv om jeg aldri ville stemt på noen av partiene som sitter i regjering nå så synes jeg de stort sett har gjort en god jobb gjennom hele pandemien.

Men det har da kommet fram flere tilfeller der det har vært uenighet mellom FHI og regjeringen. Og det man hører er vel bare toppen av isfjellet.

Norge har heller ikke hatt de strengeste tiltakene i verden, og har også hatt et stort oljefond å sløse bort. Så at strenge tiltak gjør underverker for økonomien får du meg ikke til å tro på.

Har tiltakene virket?? Hvordan vet du det? Tror du politikeres handlinger er ene og alendee det som påvirker utbredelsen av et virus? Det har vært gjort flere studier nå som viser at sammenheng mellom strenge tiltak og smitteutbredelse er både tvilsom og i beste fall heller liten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...