Gå til innhold

Hva ha på seg under jogging?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 22.10):

Spiller ingen rolle bortsett fra undertøyet. Undertøy må IKKE være bomul, men enten bikini eller badedrakt. 

Anonymkode: e003d...eb4

Det synes jeg absolutt spiller en rolle. Men det er jo forskjellig hva man foretrekker. Selv forstår jeg ikke at det er mulig å løpe i en dunjakke selv om jeg ser det av og til om vinteren. Jeg kan heller ikke forstå at det ikke må bli fryktelig klamt med skalljakke. Det eneste jeg kan ha er et lag ullundertøy og løpejakke (tynn, vindtett) og jeg er frysepinn. Hvis det blir fryktelig kaldt er det ok med en tynt lag ekstra, gjerne bare en t skjorte eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinter her ennå... 🥶

Ulltruse, vintertights, ullsokker, sportsBH i ull, ulltrøye, buff, pannebånd, hansker og to tynne jakker. Så tar jeg av noe om det blir for varmt. Sjelden et problem da, snødde 50 cm her i helga 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Enten to tightser eller tights under en Adidas overtrekksbukse i nylon, som holder litt vind ute. Tightsene er Adidas, Puma, Nike, 2XU og Under Armour. De to siste under og de andre merkene over med mindre jeg har vært sløv med vasken, da hender det noen av de andre havner under. Joggesko fra Asics, to par tennissokker, liker de tynne sokkene fra Adidas og Puma best under, og litt tykkere fra Adidas, Champion og Nike over. Hender jeg bruker to lag fotballstrømper også. Da Nike, Puma eller Umbro under og Adidas over. Sokkene over tightsene ellers synes jeg det blir klumpete. Fotballstrømpene drar jeg til knærne som om jeg skulle spilt fotball. Adidas fotballshorts over tightsene. Langermet kompresjonsoverdel fra Nike eller Under Armour innerst, er det veldig kaldt en fotballdrakt over før to lag tynne jakker. Har vind og vannavisende fra Puma eller Nike ytterst, med hette om nødvendig, og under stort sett bare adidasjakker som jeg da har to lag av eventuelt om vind eller regn ikke er tema. Sjelden at vind ikke er tema her jeg bor. Hansker og lue om det trengs. Jakkene har høy hals så trenger sjelden skjerf i halsen. 

Skal jeg jogge med kona som ikke kan løpe så veldig fort grunnet en skade bruker jeg enten Nike eller Puma polyester overtrekksdress under fotballklubbens fra Adidas. Da blir jeg sjelden noe særlig varm og synes to slike treningsdresser isolerer litt bedre. Kort treningstights under, langermet kompresjonsoverdel oppe. Da bruker jeg nesten alltid to lag fotballstrømper som over dratt til knærne over den innerste buksa. Sømmer på sokker, elastisitet i plagget etc er avgjørende for at jeg har så spesifikke plagg under og over. Bruker alltid to par fotballstrømper når jeg spiller fotball også. Har leggskinnene mellom de to parene. Skal jeg spille fotball mye av det samme, eller en overtrekksdress under fotballdrakta og shortsen og strømpene. Har sommerfotballdrakt som er kortermet og  2xl langermet om vinteren så det er plass til litt lag under den. Jeg fryser lett. 

Anonymkode: 5b961...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Enten to tightser eller tights under en Adidas overtrekksbukse i nylon, som holder litt vind ute. Tightsene er Adidas, Puma, Nike, 2XU og Under Armour. De to siste under og de andre merkene over med mindre jeg har vært sløv med vasken, da hender det noen av de andre havner under. Joggesko fra Asics, to par tennissokker, liker de tynne sokkene fra Adidas og Puma best under, og litt tykkere fra Adidas, Champion og Nike over. Hender jeg bruker to lag fotballstrømper også. Da Nike, Puma eller Umbro under og Adidas over. Sokkene over tightsene ellers synes jeg det blir klumpete. Fotballstrømpene drar jeg til knærne som om jeg skulle spilt fotball. Adidas fotballshorts over tightsene. Langermet kompresjonsoverdel fra Nike eller Under Armour innerst, er det veldig kaldt en fotballdrakt over før to lag tynne jakker. Har vind og vannavisende fra Puma eller Nike ytterst, med hette om nødvendig, og under stort sett bare adidasjakker som jeg da har to lag av eventuelt om vind eller regn ikke er tema. Sjelden at vind ikke er tema her jeg bor. Hansker og lue om det trengs. Jakkene har høy hals så trenger sjelden skjerf i halsen. 

Skal jeg jogge med kona som ikke kan løpe så veldig fort grunnet en skade bruker jeg enten Nike eller Puma polyester overtrekksdress under fotballklubbens fra Adidas. Da blir jeg sjelden noe særlig varm og synes to slike treningsdresser isolerer litt bedre. Kort treningstights under, langermet kompresjonsoverdel oppe. Da bruker jeg nesten alltid to lag fotballstrømper som over dratt til knærne over den innerste buksa. Sømmer på sokker, elastisitet i plagget etc er avgjørende for at jeg har så spesifikke plagg under og over. Bruker alltid to par fotballstrømper når jeg spiller fotball også. Har leggskinnene mellom de to parene. Skal jeg spille fotball mye av det samme, eller en overtrekksdress under fotballdrakta og shortsen og strømpene. Har sommerfotballdrakt som er kortermet og  2xl langermet om vinteren så det er plass til litt lag under den. Jeg fryser lett. 

Anonymkode: 5b961...d40

Hørtes ut som veldig mye klær for min del da 😅

Anonymkode: 37317...1ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg løper i shorts og treningstrøye nå, selv om det enda er kjølig hvor jeg bor (rundt 10 grader i dag). Svetter som en gris, og blir jeg for varm går det utover prestasjonen. Så da tåler jeg heller noen frosne minutter i oppvarmingen. 

Anonymkode: b3d1a...39d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minus? Det er forskjell på 5 minus og 5 minus, men når det er så kaldt og rått her på Vestlandet jogger jeg med kort ullstilongs (sånn som slutter ved kneet - knickers?), min vanlige løpetights utenpå, ulltrøye og arcteryx gtx-jakke. Har også pannebånd, buff og votter. Bruker tynne ullsokker i skoene.

Har løpesko med pigg til vinterbruk, de har også en litt romsligere boks til tærne slik at en ikke blir kald, men i fem minus fungerer det med vanlige løpesko også. Bruker selvsagt refleks og hodelykt etter behov.

Foretrekker som regel ullkickersen min + vanlig tights fremfor vintertights med vindtett fremside. Syns de er mindre elastiske, og blir dessuten kald på rumpa i de siden de vanligvis bare er isolerte i front av lårene. Bruker inntilsittende tights hele vinteren, kan ikke fordra løse gevanter på underkroppen.

Løpingen min er relativt høyintensiv, for det blir den lett med dårlig kondis 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...