Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Velkommen til LU ved HiO, Yvonne. Jeg skal begynne på mitt 3.studieår på mandag, så kommer nok til å se noen nye mennesker i Anna Sethnes hus nå. Det er mye å sette seg inn i, men det kommer seg fort. Lykke til med skolestartoppgavene i sept. Det går nok bra  :)

Takk for det, skal gjøre mitt beste. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Så nå kommer det til å gå i ett fram til jul altså?

Lykke til.

Ja, dessuten har jeg eksamensoppgave i jula, så det blir ikke mye hvile da heller nei. Slitsomt, men dog morsomt. Og fått høre at hvis man gjorde det godt i matte på ungdomsskolen, så gjør man det nok helt sikkert her også. Dessuten er det ikke så lenge siden jeg hadde hadde matte på skolen, i motsetning til mange i klassen min. Det beroliger meg litt, fordi matte var ikke mitt favorittfag på vgs. Men det ordner seg, møtte mattelæreren, virket kjempeflink! Og ikke minst hyggelig og morsom, selvom mannen må være bortimot 60 år. Det gjør meg selvsagt mye mer motivert med en gang. :)

Endret av yvonne
Skrevet
Det kommer til å gå mye mer i ett etter jul enn før, da det er flere vekttall som skal 'taes' etter jul. Men det er like mange måneder å gjøre det på. Før jul; halve august, hele september, oktober og november samt halve desember. Etter jul: hele januar, februar, mars og delvis hele april, før det blir eksamener i slutten av april/begynnelsen av mai. Og resten av skoleåret skal brukes til et seksukers kurs som de med fordel heller kunne ha kjørt i august med tanke på bruk i praksis.

Jeg var litt irritert på opplegget dette skoleåret :ler: Jeg var ikke den eneste. Og jeg mener de sa det tok minst to år å endre det faste opplegget, siden timeplaner og romfordeling er klare så lenge i forveien.

Går du på forelesninger, så gjør du det litt enklere for deg selv når det skal repeteres til eksamen. Det gjorde jeg ikke i fjor, så det må prøves i år :ler:

Og vær med på alt av sosiale aktiviteter den første tida! Kjempeviktig!

Hei du!

Ja, sosiale aktiviteter er nok viktig, men på en annen side så er folk såpass voksne i klassen(i motsetning på vgs), slik at det blir litt andre forhold. Liker meg godt allerede, selvom jeg ikke er den mest sosialt aktive(skal være med på noe selvsagt). Lykke til :)

Gjest Trolletrine
Skrevet

Åhh!!Når jeg leser innleggene her,og var i byen i dag fullproppet med nye studenter,så merker jeg at jeg SAVNER studietiden!Kos dere alle nye studenter,og nyt det :)

Skrevet

Takk for det. Det blir en hektisk tid. ;)

Skrevet
Hva studerer du Gitte?

2.året på økonomi og administrasjon..

tror dere ikke vi fikk obligatorisk innleveringsoppgave til i morgen?? Har hatt én forelesning i metode, og har allerede innlevering.. og har innlevering i statistikk til mandag kl 09 :( ondskap

Skrevet

Begynner til mandag jeg, gleder meg til å begynne studiene, men ikke til å rote rundt bort på der (skolen) blant alle andre. Ikke vite hvor jeg skal gå osv :P

Skrevet
2.året på økonomi og administrasjon..

tror dere ikke vi fikk obligatorisk innleveringsoppgave til i morgen?? Har hatt én forelesning i metode, og har allerede innlevering.. og har innlevering i statistikk til mandag kl 09 :( ondskap

:klem:

Jeg har stor respekt for slike som deg. Selv hadde jeg aldri taklet et så krevende studie :tristbla:

Jeg skal ta opp fag fra vgs jeg. Det er en stund siden jeg sluttet på vgs, så jeg føler meg litt som "ny student" jeg også , selvom det ikke er noen høyere utdannelse (det får bli neste år... bare jeg finner noe å studere :sjenert: )

Er nervøs jeg. Ny by, nye mennesker.. kjenner ikke en sjel. :overrasket:

Men det er jo slikt man vokser på så..

Skrevet (endret)

Det skal sies at jeg har innsett at mitt studium er rimelig krevende det også, ha eksamen i september, og enda ikke hatt noen skikkelig forelsninger enda, er rimelig heavy synes jeg. Men det er gøy og da, så det går seg nok til. Lykke til alle sammen! :)

Endret av yvonne
Skrevet

Takk og ligemåde. :klem: Det blri nok en spennende tid.

Skrevet
Begynner til mandag jeg, gleder meg til å begynne studiene, men ikke til å rote rundt bort på der (skolen) blant alle andre. Ikke vite hvor jeg skal gå osv :P

:overrasket: Huff ja du sier noe der. Kjenner heller ikke en sjel og har aldri vært på den kanten av landet før.

Hva skal du studere?

Skrevet
:overrasket: Huff ja du sier noe der. Kjenner heller ikke en sjel og har aldri vært på den kanten av landet før.

Hva skal du studere?

Sykepleie på HiT (er i hjembyen min, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som skal gå der - har akkurat kommet hjem etter å ha bodd borte) :)

Du?

Skrevet
:klem:

Jeg har stor respekt for slike som deg. Selv hadde jeg aldri taklet et så krevende studie  :tristbla:

Jeg skal ta opp fag fra vgs jeg. Det er en stund siden jeg sluttet på vgs, så jeg føler meg litt som "ny student" jeg også , selvom det ikke er noen høyere utdannelse (det får bli neste år... bare jeg finner noe å studere  :sjenert:  )

Er nervøs jeg. Ny by, nye mennesker.. kjenner ikke en sjel.  :overrasket:

Men det er jo slikt man vokser på så..

oi, takk for det :) kjempekoselig å høre!

Å ta opp fag fra vgs er jo krevende nok i seg selv det, spesielt siden du ikke har gått på skole på en stund. Skulle ønske jeg fant noe jeg har kjempelyst til å studere jeg også.. Tok økonomi fordi jeg ikke helt vet hva jeg vil, men ville gjerne fortsette på skolen og i tillegg ta en utdannelse som er til nytte uansett hva jeg velger å evt. ta senere.. ser på denne bacherlor-graden som en god tenkeperiode på hva jeg helst vil.

Økonomi er interessant og veldig lærerikt og nyttig, men absolutt ikke noe jeg vil jobbe med resten av livet.. men allikevel angrer jeg ikke på at jeg tok det, jeg har lært utrolig mye, ikke bare om tall, matte og formler, men om jus, arb.forhold, menneskelige relasjoner, ledelse osv. Jeg merker at jeg har en helt annen måte å se på ting på, spesielt i jobbsituasjon.

Økonomi er tøft, hvis du ikke er veldig veldig glad i matte. Men man klarer seg ved å lese :) Tror det året her kan bli tøft og krevende, men også utrolig lærerikt.. :)

Skrevet

Heisann:)

Kom inn på førstevalget; jus til våren!

Har derfor valgt å studere ex.phil nå, slik at jeg blir ferdig med et kurs. Har kommet inn på seminarvarianten,... angrer nå litt! :overrasket: N kan jeg ikke reise et halvt år slik jeg egentlig ville..men men...blir sikkert bra!!

Første forelesning og første "skoledag" er på mandag! :sjarmor:

Skrevet

Jeg begynner på fhs i morgen, og har begynt å få litt nerver ;) Litt skummelt å måtte bo på skolen med mange nyefolk og forholde seg til, men jeg gleder meg også, for jeg tror det blir et kjempebra år og at jeg blir kjent med mange interessante mennesker og får reist masse :)

Skrevet

Håper du får det fint da! Lykke til!

Skrevet
Jeg begynner på fhs i morgen, og har begynt å få litt nerver ;) Litt skummelt å måtte bo på skolen med mange nyefolk og forholde seg til, men jeg gleder meg også, for jeg tror det blir et kjempebra år og at jeg blir kjent med mange interessante mennesker og får reist masse :)

Hva slags linje skal du begynne på?

Skrevet

Begynner på skolen igjen imorgen, jeg. Kjeeempemorro... :roll:

Skrevet

Så, så, går så bra så. :)

Skrevet

Åå, jeg savner studentlivet når jeg leser her..

Nyt det nå, mens dere kan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...