Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sikkert endel som tar fatt på første skoledag i dag, enten de har studert i flere år eller begynner på nytt studie på nytt sted.

Lykke til alle sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så gøy å se alle de nye studentene! Var nettopp ute av kontoret mitt her på universitetet for å kjøpe en kopp kaffe. Og måtte smile for meg selv da jeg så alle de nye studentene utenfor...

Selv er jeg også glad for at studieåret har begynt pga at det endelig skjer ting igjen, konserter og slikt i byen! :)

Skrevet

Blir offisielt student i morgen. Grue-gleder meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

hadde første dagen idag :smilbla: og det gikk kjempebra. var jo kjempespent. blindern er jo så svæært, men føltes litt lettere når man ble vist rundt. faddergrupper er jo helt genialt.

Skrevet
hadde første dagen idag  :smilbla: og det gikk kjempebra. var jo kjempespent. blindern er jo så svæært, men føltes litt lettere når man ble vist rundt. faddergrupper er jo helt genialt.

Ja, det er kjempebra! Dessuten har en venninne(studerer noe annet og eldre enn meg), den eneste jeg kjenner der, lovt meg å spise lunsj med meg de første dagene. :)

Skrevet

Titta ut vinduet og så gruppe etter gruppe med studenter. tusla på butikken i lusnjen, og gikk forbi et par grupper som ble opplyst av sine faddere om hva de skulle og hvor (noen fikk beskjed om at de skulle noe på kinoen, hvorpå fadderen måtte forklare stuedntene hvor kinoen er da...)

Jobber på universitetet jeg da altså, så derfor de store mengene studenter rundt vinduet mitt...

Skrevet
Ja, det er kjempebra! Dessuten har en venninne(studerer noe annet og eldre enn meg), den eneste jeg kjenner der, lovt meg å spise lunsj med meg de første dagene. :)

da har du en skikkelig trygghet der da. så bra!

jeg syns det var litt ekkelt å ikke kjenne noen, men jeg var så klart ikke den eneste... og det var mange som så veldig mye mer nervøs ut enn meg så.. :icon_lol:

Skrevet

Ja, det er forsåvidt greit å ha noen å spise lunsj med, og som jeg kan spørre ut om området. Men sånn ellers i studiesammenheng kjenner jeg ingen, og blir en av de yngste, men det er forsåvidt helt greit. :)

Skrevet

Lykke til i morra Yvonne. Du er ei fabelaktig jente, så du kommer sikkert til å gli rett inn.

Skrevet

da var skoleåret igang for min del også.. er ikke veldig mye "velkommen tilbake"-prat første skoledag nei... I går var det rett på en tre-timers forelesning i mikroøkonomi... usj :/ Da var vi igang.. igjen

Skrevet (endret)
Lykke til i morra Yvonne. Du er ei fabelaktig jente, så du kommer sikkert til å gli rett inn.

Takk for det. :)

Dagen var ganske overveldende, mange inntrykk, mye informasjon. Jeg kom i H-klassen, med over 30 elever, så litt annerledes enn vgs. Ellers var det mye å få med seg, men det gikk ganske bra. Fikk møte mange nye mennesker, og det er rart å være den aller yngste. Flere var over 35 år, litt rart, og litt spesielt. Uansett, har studert planen nærmere. Selve ukeplanen var deilig, men har eksamen allerede i september, så det er litt skremmende også. :overrasket::sjenert: Men jeg får ta det med et smil, det er jo dette jeg har drømt om! :)

Endret av yvonne
Skrevet
I morgen skal jeg bli introdusert for "studentlivet" også... 4 år siden jeg slutta på vgs... Så det blir rart med skole igjen :) Selv om høgskole er noe litt annet enn gymnaset da..

Lykke til! Hva skal du begynne på?

Skrevet
Takk! Skal begynne på Radiograf, og er veldig spent på hvordan det blir  :)

Du skulle på lærer om jeg husker rett?! Lykke til selv!!

Det er helt riktig, allmennutdanningen. Veldig spendt ja, det var ganske slitsomt i dag, og tror det ikke blir noe mindre slitsomt i morgen. Begynner allerede med den første forelesningen i morgen... Liker ikke at jeg ikke har vinterferie eller høstferie, men men.

Skrevet
Det er så gøy å se alle de nye studentene! Var nettopp ute av kontoret mitt her på universitetet for å kjøpe en kopp kaffe. Og måtte smile for meg selv da jeg så alle de nye studentene utenfor...

Selv er jeg også glad for at studieåret har begynt pga at det endelig skjer ting igjen, konserter og slikt i byen!  :)

Hehe, det er sant. De er så søte når de rusler rundt med sin rødkledde fadder. Litt vemodig å tenke på at en selv også var slik, i gamle dager ;)

Skrevet

:ler:

Ja, alle de søte 25 åringene jeg går i klassen med. I hvertfall noen av dem(det motsatte kjønn)... :sjarmor::sjenert:

Skrevet
Takk for det. :)

Dagen var ganske overveldende, mange inntrykk, mye informasjon. Jeg kom i H-klassen, med over 30 elever, så litt annerledes enn vgs. Ellers var det mye å få med seg, men det gikk ganske bra. Fikk møte mange nye mennesker, og det er rart å være den aller yngste. Flere var over 35 år, litt rart, og litt spesielt. Uansett, har studert planen nærmere. Selve ukeplanen var deilig, men har eksamen allerede i september, så det er litt skremmende også. :overrasket:  :sjenert: Men jeg får ta det med et smil, det er jo dette jeg har drømt om! :)

Velkommen til LU ved HiO, Yvonne. Jeg skal begynne på mitt 3.studieår på mandag, så kommer nok til å se noen nye mennesker i Anna Sethnes hus nå. Det er mye å sette seg inn i, men det kommer seg fort. Lykke til med skolestartoppgavene i sept. Det går nok bra :)

Skrevet
Det er helt riktig, allmennutdanningen. Veldig spendt ja, det var ganske slitsomt i dag, og tror det ikke blir noe mindre slitsomt i morgen. Begynner allerede med den første forelesningen i morgen... Liker ikke at jeg ikke har vinterferie eller høstferie, men men.

Så nå kommer det til å gå i ett fram til jul altså?

Lykke til.

Skrevet

Det kommer til å gå mye mer i ett etter jul enn før, da det er flere vekttall som skal 'taes' etter jul. Men det er like mange måneder å gjøre det på. Før jul; halve august, hele september, oktober og november samt halve desember. Etter jul: hele januar, februar, mars og delvis hele april, før det blir eksamener i slutten av april/begynnelsen av mai. Og resten av skoleåret skal brukes til et seksukers kurs som de med fordel heller kunne ha kjørt i august med tanke på bruk i praksis.

Jeg var litt irritert på opplegget dette skoleåret :ler: Jeg var ikke den eneste. Og jeg mener de sa det tok minst to år å endre det faste opplegget, siden timeplaner og romfordeling er klare så lenge i forveien.

Går du på forelesninger, så gjør du det litt enklere for deg selv når det skal repeteres til eksamen. Det gjorde jeg ikke i fjor, så det må prøves i år :ler:

Og vær med på alt av sosiale aktiviteter den første tida! Kjempeviktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...