Skytte Skrevet 17. juli 2006 #521 Del Skrevet 17. juli 2006 Ville bare si at jeg savner deg littegranne.... Men skjønner at du har nok å gjøre med din lille prinsesse! Håper alt står bra til med dere alle tre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #522 Del Skrevet 20. juli 2006 Tusen takk for hilsener, alle sammen! Vi koser oss med tulla vår, og dagene bare raser av gårde. Det skjer hele tiden noe nytt. Skal prøve å oppsummere litt. Vi kom hjem fra sykehuset fredag 30. juni, tre dager etter at Filippa ble født. Det var en stor opplevelse å komme hjem - jeg gikk fra rom til rom med tulla i armene og gråt. Det var så fint å tenke på at her, i disse rommene, skal vi bo som en familie! Det var rart å se igjen stolen hvor jeg satt den siste timen før vi dro til sykehuset, og å se "sporene" etter et døgn med rier. Litt skummelt å være hjemme også, nå er vi jo på en måte på egenhånd. Den første uken hjemme hadde vi mye besøk, og det var for det meste veldig hyggelig. Venner og familie kjente sin besøkstid. Ellers satt jeg vel med puppene ute store deler av døgnet. Det var amming fra morgen til kveld, og fra kveld til morgen igjen! Mannen var en fantastisk støtte, uten han hadde jeg nok ikke fått i meg verken vått eller tørt. I tillegg deltok han i alle ammepauser; holdt meg i hånda når brystvortene var så såre at jeg gråt meg gjennom ammingen, og var fullt oppdatert på forskjellige ammestillinger. Jeg hadde nok min andel med barseltårer også… Det er overveldende å ”plutselig” ha ansvaret for et lite barn, som er avhengig av meg 24 timer i døgnet. Hun er jo så liten og det er så mye som kan gå galt. Noen ganger er de tankene ikke til å holde ut. Det er voldsomt å kjenne at jeg er villig til å gjøre alt – ALT – for det lille nurket vårt. Det ble ikke så mye søvn den første uka hjemme. Vi fant fort ut at vi har fått et barn som er glad i å være våkent (sover 12-14 timer i døgnet), og som krever mye oppmerksomhet, stimulans og nærhet når hun er det. Det er jo positivt dét, men vi ble litt desperate etter søvn etter hvert. Leste en del om søvnrutiner, og bestemte oss for å prøve å etablere et fast leggeritual (noen vil vel mene at det var litt vel tidlig, men…). Pupp, bleieskift, bad, kos og pupp igjen. Vi bestemte oss også for at hun skal sove i vugga si framover, og ikke i senga sammen med oss. Leggeritualet funka som ei kule! Så nå sover vi 3-4 timer i strekk, og deretter 2-3 timer ganger to. Det passer oss alle tre veldig bra. De siste par ukene har ting stabilisert seg litt. Ammingen går såpass greit at vi har begynt med smokk. Men vi prøver å begrense bruken til når hun skal sove, uavhengig av om det er på dagtid eller om natten. Tulla er stort sett harmonisk og i godt humør, men hun har absolutt temperament! Både mannen og jeg føler at vi får god kontakt med henne, og at hun responderer på oss. Alt i alt så har de tre siste ukene vært intense - både fantastiske og slitsomme. Jeg gleder meg til fortsettelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 21. juli 2006 #523 Del Skrevet 21. juli 2006 Koselig med ny oppdatering fra deg Fru Biscuit! Så fint at alt har gått så bra med dere og at dere begynner å få en fin rytme på ting. Da blir alt straks mye lettere. Jeg husker godt den usikre følelsen når du kommer hjem fra sykehuset og skal klare alt på egenhånd. Så det er kjempefint at mannen også er med å støtte deg, for det er en god trygghet i begynnelsen. Lykke til videre med veslejenta og som en ny familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 21. juli 2006 #524 Del Skrevet 21. juli 2006 Så utrolig bra skrevet!! Nå kom det både en og to tårer her...!Det er som om jeg levde meg helt inn i situasjonen og kan forestille meg at jeg får det ganske likt! Håper sambo blir like god som mannen din! Kjempeglad for at du deler tankene og dagene ders med oss snuppi! Ha ei kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 25. juli 2006 #525 Del Skrevet 25. juli 2006 Må holde deg på side 1 ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 28. juli 2006 #526 Del Skrevet 28. juli 2006 GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. juli 2006 #527 Del Skrevet 28. juli 2006 Innom og leser litt... Håper alt er bra med dere! Goood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 28. juli 2006 #528 Del Skrevet 28. juli 2006 Koselig å høre fra dere! Flott at leggingen går så bra, rutiner er tingen! Ha en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 28. juli 2006 #529 Del Skrevet 28. juli 2006 Ønsker dere en riktig god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 30. juli 2006 #530 Del Skrevet 30. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. august 2006 #531 Del Skrevet 3. august 2006 Tuttiluuu... Håper du koser deg sammen med jenta di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. august 2006 #532 Del Skrevet 6. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. august 2006 #533 Del Skrevet 6. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 14. august 2006 #534 Del Skrevet 14. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. august 2006 #535 Del Skrevet 14. august 2006 Håper dere har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 15. august 2006 Forfatter #536 Del Skrevet 15. august 2006 Dagene flyr, og vi koser oss veldig, tulla og jeg. Siden sist har vi vært på hyttetur og speiderleir - veldig bra begge deler Filippa sjarmerer alle, inkludert sine foreldre I dag skal vi møte barselgruppen vår for første gang, og neste uke er det legebesøk for oss begge. Hun legger fint på seg, er våken og interessert og de første smilene er jo til å smelte av Jeg føler vel at denne dagboken har tjent sitt formål i denne omgang. Mulig jeg starter opp en ny seinere. Takk til alle dere som har fulgt meg her inne! Jeg kommer selvfølgelig til å stikke innom dere fra tid til annen! Det har vært så hyggelig å bli kjent med dere Fru B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg