Gå til innhold

Sommeren med Filippa

Fru Biscuit

Anbefalte innlegg

Hei du! :klem:

Det var LENGE siden sist :overrasket: Har lest meg opp i dagboken din, og for et nydelig bilde av den lille :hjerte: Tipper det blir en liten ballerina :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:frustrert: Har hatt en drittdårlig start på uka :frustrert: F*en ta Oslo Sporveier, snøen, sure folk, kvantitativ metode, folk som ikke klarer å lage cappuccino (men selger den dyrt likevel) og så videre...

Puh - godt å få sett det i perspektiv. Får skylde på hormonene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: En riktig god valentines dag :hjerte:

Får virkelig håpe resten av uka blir bedre enn starten...Men når man er på bånn kan det bare gå oppover ;)

Bare kom til nordnorge du,her har vi ikke sporveier og nesten ikke snø :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 + 6

Takk for hilsener, alle sammen! You make my day :klem:

Uff, i går var jeg full av eder og galle :rodme: Dagen i dag er heldigvis mye bedre :) Tok bilen til lesesalen i dag, og det gjør ting så mye lettere. Jeg liker ikke å bruke den så ofte, vanligvis tar jeg alltid kollektivt, men jeg får vel bare innse at dette er en unntakstilstand.

Det er akkurat som om magen er blitt mindre nå :overrasket: Muligens fordi den "flytter" på seg, altså legger seg høyere opp. Vet ikke jeg, men fram til nå har den i alle fall ligget ganske langt nede. Kanskje La Traviata har en fornuftig kommentar til dette? Du har jo litt mer erfaring, mener jeg ;)

Jeg merker aktivitet jevnt gjennom hele dagen; noen ganger bare bevegelse og andre ganger sparking. Det er så koselig :hjerter:

Vekta er tilbake der den var i begynnelsen av graviditeten, så nå er det slutt på å føle seg litt slankere enn vanlig :ler: Men jeg er veldig fornøyd, altså!

Torsdag skal vi til jordmor på den lokale helsestasjonen for første gang. Mannen skal være med. Det blir spennende og jeg håper hun jeg har fått utdelt er hyggelig.

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 uker!

I dag har jeg vært på svømming igjen. Veldig bra :) Føler meg så sunn og det er så godt å bevege på seg litt.

Har ordnet meg fast lesesalsplass, så nå kan jeg ha bøkene mine der og slippe å bære dem fram og tilbake. Fornøyd med det!

Ellers er jeg litt usikker på hva neste milepæl er nå? Vi er jo langt over uke 12, vi har sett knøttet på ultralyd og vi kjenner sparking. Hva er det neste vi kan glede oss til? Fødselen er jo fremdeles veldig langt unna, synes jeg. Vi har noen planer for barnerommet og det er jo mange ting vi ikke har skaffet oss ennå, men jeg synes liksom det er litt for tidlig også...

Det er rart å tenke tilbake på hvor dårlig jeg var og hvordan jeg var "utenfor" alt i to måneder. Det er godt å skjønne at det faktisk fungerer å være både gravid og student på én gang. Jeg tenker så mye på dét at krabaten der inne er med meg uansett hva jeg gjør. Jeg mener å ha lest et dikt av Moren Vesaas som sier noe sånn som "eg er aldri einsam mer, no som eg ber deg." Akkurat sånn føles det... :hjerte:

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint sagt! :hjerte:

Jeg merker også at magen er høyere opp. Den kommer til å bli enda høyere også, helt til på slutten, da synker den gjerne litt igjen.

Så flott at du er i form og greier å studere igjen! :tommel:

Tida fram til fødselen kommer nok til å gå fortere enn du tror ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som svømmer... det er sikkert veldig deilig. Man blir jo lettere i vann.... men du er sikkert ikke sååå tung ennå da... merker nok mere til det etter hvert... ;)

Går fort nok til fødselen... Plutselig er det påskeferie, så er det 17. mai, og så plutselig er det bare 1 uke igjen til termin.... :)

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata: takker for gode mage-råd ;)

Cr@sh: ja, svømming er bra! Fikk vært en liten tur i svømmehallen i dag også, faktisk :)

Skytte: :klem: tilbake!

I dag var vi til første kontroll hos jordmor. Hun var veldig hyggelig, og ikke så stresset som fastlegen min. Alt er normalt på alle måter, fra blodtrykk til magemål og hjerterytme (140). Hun var også veldig fornøyd med at vekten min er på vei oppover igjen. Det ser ikke ut til at den skal bli noe problem framover, nei :sjenert:

Vi meldte oss på et fødselsforberedende kurs som går litt senere på våren. Mannen gleder seg veldig til å bli kurset; jo mer informasjon, dess bedre :ler: Jeg fant også en lapp om et yogakurs for gravide, som jeg vurderer å melde meg på. Har hørt mye positivt om det.

Ellers har jeg hatt litt hodepine i det siste, og i dag var jeg faktisk så svimmel og utafor at jeg måtte legge meg nedpå etter å ha dusja. Det er lenge siden sist! Men i følge jordmor er det visst helt naturlig, fordi blodtrykk og -prosent ofte synker litt i denne perioden. Er også litt plaget med halsbrann.

I kveld har vi hørt på Mozarts Tryllefløyten - etter tips fra en kamerat som mente at fostre er spesielt mottagelige for de lyse tonene som er i mye av Mozarts musikk! :digge: Vel, vel. Vi får se :)

Nå tror jeg jammen at jeg skal tusle i seng. Trøtt som et bybud :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

Så bra med fin kontroll hos JM! De har som regel litt bedre tid enn legene ja,og det er jo litt godt!

Må du bare slappe av og kose deg i helgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 + 4

La Traviata og Skytte: :klem:

Ser at jeg ikke har skrevet på en stund - forrige uke fløy avgårde!

Her er alt bra med oss begge to :) Magen vokser, og jeg merker innimellom stikninger nederst på hver side og at korsryggen blir fortere sliten. Om kvelden er jeg generelt lite tess.

Knøttet har fremdeles til gode å få seg et søvnmønster, for det er sparking både i tide og utide. Det er for eksempel veldig morsomt å sparke masse når jeg sitter på forelesning :ler: Og i natt ble jeg faktisk vekket et par ganger av sparkende armer og bein. Nå kjenner jeg også sparking over navlen, og noen ganger på to steder samtidig :overrasket:

Har akkurat meldt meg på et yogakurs for gravide som starter i mars. Jeg skal gå sammen med en venninne som har termin en måned etter meg.

Nå hever deigen til fastelavensbollene, og jeg skal straks ta meg en dusj og komme ordentlig i gang med dagen. God søndag, alle sammen! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yoga for gravide høres veldig fint ut! :tommel:

Vet du om man kan være med på sånt hvis man har bekkenplager?

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga for gravide høres veldig fint ut! :tommel:

Vet du om man kan være med på sånt hvis man har bekkenplager?

Ha en fin dag! :klem:

Jeg tror det er spesielt bra med yoga når man har bekkenplager! Øvelsene er rolige og tar hensyn til kroppen på en helt annen måte enn hva vanlig trening gjør. Har du prøvd svømming, forresten? Jeg føler meg så mye bedre i ryggen etter en økt i svømmehallen :Nikke:

Ta en titt på denne siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...