Gå til innhold

Sommeren med Filippa

Fru Biscuit

Anbefalte innlegg

Puh - for en helg! Først fest her inne med dere (jeg håper dere er kakemette!) :danse: Så utdrikningslag fra 09.00 lørdag morgen til 03.30 søndag morgen. På søndag var det opprydding og da jeg endelig kom hjem var jeg selvfølgelig helt utslitt. Men utdrikningslaget ble vellykket og bruden var strålende fornøyd :) Så nå kan jeg puste ut litt.

Var veldig øm i magen på kvelden på lørdag, men det ga seg litt etterhvert. I dag kjenner jeg ikke noe spesielt. Vi gleder oss veldig til ultralyd neste tirsdag!

I dag må jeg få levert tilbake bryllupskjolen... Ellers skal jeg ta det med ro - i morgen må jeg være back in business sånn formmessig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klappe: Så bra det ble vellykket!!! Hadde ikke trodd noe annet da vettu!

Ja samle energi nå og ta vare på kroppen! Og ha en superfin kveld!

PS: Ostekake hos meg hvis du får lyst på! Med bringebærgelè på....!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 1

I går natt kjente vi sparking for første gang! Det var helt fantastisk :hjerter: Jeg våknet av at jeg var urolig i kroppen og skjønte liksom ikke helt hva det var. Så plutselig merket jeg en tydelig bevegelse der inne. og da jeg trykket håndflaten mot magen kunne jeg kjenne en liten fot mot hånden min! Det var helt utrolig spesielt! :grine2: Både i går og i dag har krabaten vært superaktiv, og jeg blir skikkelig fnisete av all sparkingen. Det er jo helt sprøtt at det er noen der inne! :ler:

Ellers har jeg funnet meg en nydelig kjole til bryllupet, så nå er den saken løst :) Endte opp med en vanlig kjole (dvs ikke mammakjole) med høyt liv, slik at det er plass til masse mage under. Fant sko også.

Jeg er ofte sulten og spiser mer enn jeg pleier for tiden. Men jeg har jo litt å ta igjen ;) For første gang i mitt liv er jeg faktisk fornøyd med at vekta går oppover! :ler:

Takk for besøket, Skytte og iss :klem: Jeg momser i meg litt ostekake med bringebærgelé :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å lese her da!! Supert både med god appetitt og kjole! Det er fine greier!

:grine2: Så sparkingen da!!! Må være så herlig ja!!! Jeg er jo seks uker bak deg så det er jo ikke såååå lenge til jeg kan håpe på det samme! Fint å ha en forgjenger!

Stooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen! :klem:

Så gøy at du kjenner spark nå! :grine2:

Det er en fantastisk følelse! Fikk mannen også kjenne eller?

Den kjolen du fant hørtes kjempefin ut! Når er bryllupet?

Godt å høre at matlysten din er på topp igjen. Selv har jeg gått opp en del faktisk! Først minus 5 kilo og så pluss ca. 8 kilo, totalt 3 kilo pluss!

Og mere blir det nok... ;)

Kos deg med god mat og sparking. Snart UL også! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: ja, du kan virkelig glede deg til du begynner å kjenne liv! Det er helt fantastisk og veldig moro :grine2:

La Traviata: mannen kjenner dessverre ikke noe ennå. Jeg synes det er merkelig, for jeg kjenner det jo så godt (både på innsiden og utsiden), men vi får vel bare smøre oss med tålmodighet :) Bryllupet er på lørdag førstkommende, den 4. februar. Jeg er stort sett klar, mangler bare litt smykker, men det har jeg tenkt til å låne av mamma'n min :sjarmor:

I går hadde jeg en litt dårlig dag, var uggen og småkvalm. Dessuten har jeg plutselig begynt å trenge mer søvn igjen! Så jeg sover ni timer hver natt, i tillegg til et par timer på ettermiddagen :overrasket: Skjønner ikke hvor all denne søvnen kommer fra, jeg :ler:

Veide meg i dag og har gått opp to kilo siden sist! Det vil si at jeg fremdeles ligger tre kilo under der jeg var før jeg ble gravid, men jeg er jo veldig fornøyd med å ha gått opp fire kilo siden sykehuset :klappe:

I dag er mannen opptatt på andre kanter, så jeg styrer litt hjemme for meg selv. Har mye å ordne opp i, og da passer det bra å være alene hjemme. Skal en tur til frisøren i ettermiddag for å avtale hvordan jeg skal ha håret i bryllupet. Gleder meg!

God søndag til dere som er innom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!!

Så bra å lese om fremgangen på vekta! Godt å vite at du ikke sliter med det ja!

Og bryllupp og sparking og alt :grine2: Blir så sentimental jeg at hoi....!!

Søvn ja! Det er godt det! Men jeg begynner nå endelig å bli mer våken nå da så jeg håper det holder seg litt!

Håper du får en fin søndag du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 6

Skytte: :klem:

I dag skal vi på ultralyd! :overrasket: Og av en eller annen grunn så gruer jeg meg... Jeg tror jo ikke at noe er galt, jeg kjenner liv og ingenting skulle indikere at noe er unormalt... Men likevel... :tristbla:

Vi har time klokka ett, så jeg har heldigvis tid til å ta en rolig morgen.

Det blir jo spennende om vi får se kjønnet da! De fleste rundt oss tipper på en gutt, mens jeg liksom ikke klarer å tro hverken det ene eller andre.

*stressa Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OIOIOI!!!!!

Så spennende!! Må få høre hvordan det var!!!

Tror det er heeelt normalt å være nervøs ja! Men det går nok bare bra skal du se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med UL! Jeg skal i dag jeg også... så vi er to som er spente.... ;)

Jeg grua meg forrige gang også.... men det er en stooor opplevelse som du kan glede deg til... Gleder meg til å høre hvordan det har gått....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry at jeg er treig med rapporten, jenter! Men ttt (ting tar tid)...

Uansett; jeg har en superfrisk og veldig livlig liten baby i magen! :grine2: Jordmor kunne ikke se noen "feil", alt var bare bra. Både mannen og jeg var nervøse, mannen sammenlignet det med å skulle opp i muntlig eksamen :ler: Men når vi først var på plass og vi begynte å se bildene på skjermen, var jeg helt rolig og bare nøt synet av den lille der inne :babysmokk: Fantastisk...

Etter en nøye gjennomgang av alle organer og en titt på livmoren, spurte vi om det gikk ann å se kjønnet. Jordmor prøvde så godt hun kunne, men tror dere ikke den lille rakker'n lå med beina i kors?!!! H*n sprella med armene og turna rundt, men beina var som låst sammen :ler: Jordmor dytta på magen min flere ganger, noe som bare resulterte i at bebisen la seg med rompa opp mot navlen min, slik at det ble umulig å se noe som helst! :overrasket:

Til slutt ga hun opp og sa at hun kanskje kunne tro at det var en jente, selv om hun innrømmet at hun ikke hadde sett noen tydelige "jentetegn" heller... Så da er vi vel like langt :ler: Mannen og jeg synes bare det er morsomt. Vi kan godt ta det som en overraskelse, vi!

Termin ble satt til 28. juni, altså et par dager før den "gamle" terminen min. Men jeg er fremdeles 19 uker i morgen, så da beholder jeg tickeren min som den er :)

Puh - nok en milepæl trygt passert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Så gøy å lese om den lille turneren deres som ikke ville vise seg fram! Jeg fikk litt "guttefølelse" av å lese beskrivelsen din jeg! Men det blir spennende å se! :tommelsmil:

Håper formen din fortsetter å være bra nå. Min er i hvert fall på vei oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Fru Biscuit!

Så koselig at du har begynt å kjenne liv! :) Gleder meg også til å kunne dulte i magen og få svar tilbake! Det er virkelig spesiellt. Men det er jo typisk at babyen ikke vil mer når pappaen kommer med handen sin. ;) Husker det brukte å være slik i begynnelsen.. Men bare vent til det blir mindre plass der inne. :)

Morsomt med ultralyd også da! :) Håper dere fikk noen fine bilder å se på.

Godt å høre at vekta går rette veien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...