Fibonacci Skrevet 12. januar 2006 #301 Del Skrevet 12. januar 2006 Åh, så gøy med hjertelyd da! Ikke sant det er helt spesielt å høre? Spennende med UL også! Det er ikke lenge til 31. januar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 13. januar 2006 #302 Del Skrevet 13. januar 2006 Heisan Fru B! Så koselig at du har fått høre hjertelyden! Det er veldig spesiellt å få høre at det virkelig er et liv der inne. Men du hadde jo allerede tyvtittet på ultralyd, og det synes jeg er et høydepunkt i graviditeten. Nå er det jo ikke lenge til du skal på ny ultralyd. Har dere tenkt om dere vil vite kjønnet på babyen? Vi fikk bekreftet at det ble jente 3 ganger på UL, for utenom den vanlige UL fikk vi tilbud om en ekstra for noen legestudenter. Det kunne jeg selvfølgelig ikke si nei til. Det hadde vært morro om jeg fikk tilbud om det denne gangen også. Jeg håper ellers at det går bra med deg og at kvalmen har blitt bedre. Det høres ikke godt ut å ha det slik i svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 13. januar 2006 #303 Del Skrevet 13. januar 2006 Bare innom med en stor klem og sjekker at det går bra med deg og den lille inni magen! fra Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 16. januar 2006 #304 Del Skrevet 16. januar 2006 Heia snuppi!! Hur er leget?! Bare bra håper jeg!! Titter bare innom som snarest, er noen dager siden sist så jeg er bare på gjennomreise hos alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #305 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Her er alt bare bra Er veldig bissi om dagen med forloveroppdrag og utdrikningslag, så det blir liten tid her inne. Kommer sterkere tilbake! til dere som er innom! Endret 17. januar 2006 av Fru Biscuit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. januar 2006 #306 Del Skrevet 17. januar 2006 Godt å høre at alt er bra og at du holder deg bissi med slike morsomme saker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. januar 2006 #307 Del Skrevet 17. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #308 Del Skrevet 19. januar 2006 17 + 1! La Traviata: Tenker på dere og UL i dag! Gleder meg veldig til det er vår tur! Skytte: ja, det er gøy å være forlover! Men jeg må innrømme at det har blitt litt for mye stress for meg de siste dagene... I tillegg er jeg VELDIG emosjonell om dagen, så i går grein jeg av alt og ingenting Er spent på hvordan lørdagen blir, da er det utdrikningslag og jeg skal liksom være i strålende form hele dagen - yeah right Fru Blå: så hyggelig at du stakk innom! Ja, vi har veldig lyst til å få vite kjønnet på UL! Jeg har ingen spesiell magefølelse, den varierer i så fall fra dag til dag. Legen sa jo på UL i uke 12 at det kunne være en gutt, men jeg vet ikke hvor mye jeg stoler på det... Epona: Peony: UL i samme uke, sier du? Kanskje vi treffes på Ullevål? Kan ikke helt tro at vi er i uke 17 allerede! Nå begynner det å gå litt for fort, synes jeg! Magen vokser, noen dager ser jeg gravid ut og andre dager bare feit. Jeg har et stort klesproblem i forhold til dette bryllupet hvor jeg skal være forlover. Det er om to uker, da er jeg jo nesten 5 måneder og magen har sikkert rukket å vokse enda litt til. Jeg trodde likevel jeg skulle klare å få plass i bunaden min, men den gang ei! Prøvde den i helga, og det var så vidt jeg fikk den igjen! Jeg prøvde bunaden til en venninne, og den var også for liten... Skal en tur til sentrum i dag og se om jeg kan finne noe å ha på meg. Merker at det stresser meg litt. Har heldigvis fått med meg en venninne som kan roe meg ned om jeg blir altfor desperat :grine2: Puh, det ble mye klaging Er i generelt fin form om dagen, litt "øm" i magen og trenger mye søvn, men ellers bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #309 Del Skrevet 19. januar 2006 Nå har jeg vært på kjolejakt i noe som føles som en evighet Endte opp med å deponere på en kjole fra Noa Noa som jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å levere tilbake. Den var fin, men jeg føler at jeg ser mer tykk enn gravid ut i den... Prøvde en del pene gravidkjoler, men de ble feil alle sammen... Æsj! Det er vel bare jeg som er litt vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 19. januar 2006 #310 Del Skrevet 19. januar 2006 Heisann! Det er neimen ikke lett å finne gravidkjoler nei! Utvalget er ikke akkurat stort på den fronten... Går det an å ha en vanlig kjole i litt stor størrelse? Som har et snitt som passer? Det er jo fint å vise fram en søt liten babykul også da! Nå nærmer det seg UL for dere også! Litt rart å se at du nå er lengre på vei enn meg, siden jeg ble satt så mye tilbake! Kanskje vi får termin omtrent samtidig? Ha det fint på utdrikningslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #311 Del Skrevet 20. januar 2006 Fredagsfest!!! JUHU!!! Her serveres det i hele dag sitronterte med bringebærsaus og pærebrus Festlokalene er garantert vindstille (til ære for Skytte og andre nordlendinger) og veldig forståelsesfulle (til ære for alle medgravide) Join in! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #312 Del Skrevet 20. januar 2006 Og her kommer oppskriften Sitronterte Fordelen med en sitronterte er at den er enkel å servere til mange, den kan gjøres ferdig i god tid og den er så frisk og lett at den passer etter de fleste middagsretter. Det smaker deilig med en klatt crème fraiche til, og selvfølgelig jordbær eller bringebær når det er sesong for det. Tertebunnen 175 g hvetemel 40 g melis 75 g smør 1 eggeplomme (spar også eggehviten!) 1 ss vann Sitronfyllet 3-4 sitroner (avhengig av størrelsen) 6 egg 175 g sukker 2 dl fløte Ha alle ingredienser til deigen i en matprosessor og kjør til deigen samler seg til en fast klump. Kna litt ekstra på bakebordet, og la deigen hvile kaldt i en halv time før du kjevler den så tynn som mulig. Smør og kle en springform slik at deigen rekker helt opp til kanten. Prikk kakebunnen med en gaffel og pensle den med lettpisket eggehvite. Stek bunnen midt i ovnen i ca. 20 minutter på 200 grader. OBS! kanten brenner seg lett, så følg med og flytt formen ned i ovnen om nødvendig. Ta ut kakebunnen og skru ned varmen til 180 grader. Press saften av tre eller fire sitroner. Bland det med eggene, sukkeret og fløten i en matprosessor, og hell i terteformen. Det letteste er å sette terten halvveis inn i ovnen før du heller røren i, så unngår du den vanskelige balansegangen det er å flytte formen fra benken. Stek kaken i rundt 30 minutter på 180 grader. Den skal fortsatt kjennes myk og ”skjelven” når du tar den ut. Den setter seg når den blir avkjølt, og får en deilig konsistens. Kaken må stå minst en time før den serveres, men jeg synes den smaker aller best når den er kjøleskapskald. Hell melis i en sikt og dryss det over like før servering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 20. januar 2006 #313 Del Skrevet 20. januar 2006 Heia søte du!! Så snill du er så inviterer til fredagsfest!! Det må vi gjøre oftere! Ble så sulten og fikk så enormt lyst på alt godt i verden nå... Så da forsyner jeg meg!! *koser seg nå og glemmer alt det dumme ei stund* Håper jeg ikke spiser opp alt nå....... Må kanskje vente litt å se om det kommer flere gjester! Klær ja...Gruer meg til samme sak. Skal i stor bursdagsfest i april...Og lurer veldig på hvor i all verden jeg skal finne klær til da...Det selges jo ikke mammaklær her hvor jeg bor...*dusteby* Argh,jeg er nødt til å få unna alle de dumme tankene så jeg blir i godt humør igjen. Vil jo suse rundt og ønske alle god helg... *drikker maaasse pærebrus og ser om det hjelper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #314 Del Skrevet 20. januar 2006 Velkommen, Skytte Ikke bekymre deg for om det er nok terte. jeg baker bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. januar 2006 #315 Del Skrevet 20. januar 2006 Fest!!! Johoooo! Deilig sitronterte! Dette må vi gjøre oftere! Ha en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. januar 2006 #316 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg har et stort klesproblem i forhold til dette bryllupet hvor jeg skal være forlover. Det er om to uker, da er jeg jo nesten 5 måneder og magen har sikkert rukket å vokse enda litt til. Jeg trodde likevel jeg skulle klare å få plass i bunaden min, men den gang ei! Prøvde den i helga, og det var så vidt jeg fikk den igjen! Jeg prøvde bunaden til en venninne, og den var også for liten... Skal en tur til sentrum i dag og se om jeg kan finne noe å ha på meg. Merker at det stresser meg litt. Har heldigvis fått med meg en venninne som kan roe meg ned om jeg blir altfor desperat :grine2: ← Tips: Mener å huske at jeg så en lekker rød kjole med stropper og bånd til å snøre rundt magen (høres rart ut, men ser stilig ut) på Den kule mage på Grünerløkka forrige lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Biscuit Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #317 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Skål, La Traviata! Her kommer mer kaker; hva sier dere til ostekake og tranebærkake?! Yummi, sier jeg Kan hende jeg må bake noen ekstra til utdrikningslaget i morgen, i og med at vi spiser opp alle nå, men pytt sann Dalwhinnie: hei! Var der i går og så kjolen du snakker om, men den var litt for rød for bryllup, synes jeg. Men takk for tips! Party on, jenter! Endret 20. januar 2006 av Fru Biscuit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 20. januar 2006 #318 Del Skrevet 20. januar 2006 Jaaaaaaaaa!!!! Ostekake!!!!!!!!!! Jeg eeeeeelsker ostekake.................. Nei og nei.....nå kan det hende jeg blir nødt til å bake en sånn snart... Bare jeg begynner å tenke på det vettu..da er det gjort! *spiser ostekake med begge henda* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. januar 2006 #319 Del Skrevet 20. januar 2006 Dalwhinnie: hei! Var der i går og så kjolen du snakker om, men den var litt for rød for bryllup, synes jeg. Men takk for tips! ← Skjønner hva du mener, for den var vel så knallrød som det er mulig å være. Samtidig synes jeg at det bør være litt mer slakk på hva som er ok å ha på seg ved en slik anledning nettopp fordi det er så vanskelig å finne noe når en er gravid, men det er jo opp til den nekelte hva en føler seg vel i. Selv er jeg invitert i to bryllup rett rundt termin og tenker å ha noe pent i bakhånd, men ikke mer pyntet enn at jeg evt kan bruke den ved andre anledninger også. I tilfelle jeg ikke kommer meg i noen av bryllupene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. januar 2006 #320 Del Skrevet 22. januar 2006 Heia!! Hvordan har det gått i helga?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg