Gå til innhold

Er det noen her som har sendt mensenblod til Hellas?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å undersøke om man har Ureaplasma

Hvilken klinikk sendte dere det til? Gjerne link
og hva betalte dere for det?😊

Anonymkode: 926db...f9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (10 minutter siden):

Vi betalte ca 4000 inkl forsendelse, til serum ivf i Athen. 

Tusen takk for svar! 
det var jo veldig mye... var det verdt det?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for svar! 
det var jo veldig mye... var det verdt det?☺️

Vel, tja jo. Ingen funn hos oss. Har siden fått samme test i Norge (biopsi av endometrie), uten funn der også. Men, slik som oss da, fler eår med prøving og 3 uttak med ivf, uten hell, ja da blir man desperat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (6 minutter siden):

Vel, tja jo. Ingen funn hos oss. Har siden fått samme test i Norge (biopsi av endometrie), uten funn der også. Men, slik som oss da, fler eår med prøving og 3 uttak med ivf, uten hell, ja da blir man desperat. 

Skjønner det veldig! 
har snart prøvd i 4 år, 1 Missed Abortion så neste nå blir nok prøverør men virka veldig innterssant det med Hellas! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner det veldig! 
har snart prøvd i 4 år, 1 Missed Abortion så neste nå blir nok prøverør men virka veldig innterssant det med Hellas! 

Ja, enig i at det er veldig interessant og det har garantert hjulpet flere. Men man får samme testen i Norge. Forskjellen er at i Hellas kjøper man seg til kunnskap om forhold i livmor mens i Norge kreves det X antall forsøk før de gjør samme type sjekk, altså hysteroskopi med biopsi. Så det kommer helt an på hvor uheldig man er og hvor utålmodig du er :) 100% forståelig om du velger å sende til Hellas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (35 minutter siden):

Ja, enig i at det er veldig interessant og det har garantert hjulpet flere. Men man får samme testen i Norge. Forskjellen er at i Hellas kjøper man seg til kunnskap om forhold i livmor mens i Norge kreves det X antall forsøk før de gjør samme type sjekk, altså hysteroskopi med biopsi. Så det kommer helt an på hvor uheldig man er og hvor utålmodig du er :) 100% forståelig om du velger å sende til Hellas. 

Tusen hjertelig takk for svar! 
Skal ta noen vurderinger til å ser vi om ikke jeg sender noe for en sjekk🤩

Jeg kommer over et innlegg i avisa istad om en dame som hadde mista 13 ganger og endelig gravid pga hun sendt blod til Hellas, funnet ut at hun hadde den sykdommen...? Gått på kur og da satt det! Og føler meg litt i samme båt som henne selvom jeg bare har mista 1 gang

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen hjertelig takk for svar! 
Skal ta noen vurderinger til å ser vi om ikke jeg sender noe for en sjekk🤩

Jeg kommer over et innlegg i avisa istad om en dame som hadde mista 13 ganger og endelig gravid pga hun sendt blod til Hellas, funnet ut at hun hadde den sykdommen...? Gått på kur og da satt det! Og føler meg litt i samme båt som henne selvom jeg bare har mista 1 gang

takk!

Jeg leste også om hun dama, og skjønner at man blir redd for det samme når man har opplevd MA/SA (jeg har vært der sjøl). Jeg har fått beskjed om at det er helt tilfeldig å miste én gang, men man vet jo aldri hvem som vil få habituell abort før de faktisk får det.

Men hvis dere har prøvd i 4 år, så går jeg utifra at dere har gått til lege og bedt om utredning? Vil hvertfall anbefale det først, da kan de ta noen blodprøver å se på hormonnivåer, stoffskifte osv. Og sjekke sæden. Og så får vi krysse fingre for at MAen var tilfeldig!

Anonymkode: d5a8b...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, den gagn betalte vi 3000 hos serum IVF. De fant skjult chlamydia, ureaplasma, og «bacterial load». Da hadde vi prøvd et par år grunnet mannlig faktor, og hadde flere runder IVF (ICSI) bak oss som enten var negative eller SA tidlig. Skrev en grundig medisinsk historie til dem. 

Begge ble satt på antibiotika. Første innsett etter det ble positivt og er i dag en frisk og rask unge 🤩

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at dere sender mensenblodet til Hellas? Jeg har aldri hørt om dette. 

Anonymkode: 64ae2...137

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er grunnen til at dere sender mensenblodet til Hellas? Jeg har aldri hørt om dette. 

Anonymkode: 64ae2...137

Les hva som er skrevet før ditt innlegg, så finner du svaret på det du spør om.

Anonymkode: 3bbc7...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...