Gå til innhold

Er dere på andre fora?


Gjest illusjon

Anbefalte innlegg

Gjest illusjon

Jeg er på Norsk Narkotikaforum.

Norsk Narkotikaforum er Norge's eneste diskusjonsforum som tar for seg alle rusmidler, har et vennlig crew som gjør sitt beste for å hjelpe og besvare spørsmål, og har en liberal stil på hva som er lov å diskutere. Er ikke noe du ikke kan spørre, diskutere eller ta opp hos oss angående de forskjellige rusmidler, virkninger og bivirkninger. Propaganda løser ingen ting, riktig informasjon og støtte til de som trenger det er veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - sporadisk innom Hyperion ('norsk forbund for fantastiske fritidsinteresser'), og forumet for den norske beatles-fanklubben, Scream og et par utenlandske metal-fora, ogrish og andre ymse saker.

Flott å kunne ha kontakt med likesinnede, uansett interesser, fra hele verden, gjennom nettet. :)

Endret av soleil~noir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på Norsk Narkotikaforum.

Norsk Narkotikaforum er Norge's eneste diskusjonsforum som tar for seg alle rusmidler, har et vennlig crew som gjør sitt beste for å hjelpe og besvare spørsmål, og har en liberal stil på hva som er lov å diskutere. Er ikke noe du ikke kan spørre, diskutere eller ta opp hos oss angående de forskjellige rusmidler, virkninger og bivirkninger. Propaganda løser ingen ting, riktig informasjon og støtte til de som trenger det er veien å gå.

Var inne og leste på dette forumet, illusjon, og må si at jeg synes det var mye trist lesing. Har opplevd dette fra en annen side enn medlemmene på forumet - som mor til en stoffmisbruker.

Over til spørsmålet - jeg har et favorittforum - www.hagegal.info

Der finner jeg svar på alt jeg lurer på når det gjelder hagen min ... Helt ypperlig og anbefales til alle interesserte :)

Endret av Leola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var fast DOL'er i årevis, men sluttet da jeg fant Kvinneguiden (eller rettere sagt, jeg så etter Kvinneguiden når jeg ville slutte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fast DOL'er i årevis, men sluttet da jeg fant Kvinneguiden (eller rettere sagt, jeg så etter Kvinneguiden når jeg ville slutte).

Jeg og! Tror faktisk det var på DOL jeg fant ut om Kvinneguiden.

Men jeg var en tur innom DOL de dagene KG var nede... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DOL er Doktor Online så vidt jeg vet...

Jeg er egentlig på Hobbyboden også, men har vist ikke vært innom der på et par måneder nå...

Så slenger jeg innom HW i blandt hvis jeg lurer på noe datagreier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og! Tror faktisk det var på DOL jeg fant ut om Kvinneguiden.

Men jeg var en tur innom DOL de dagene KG var nede... :rodme:

Ja, samme her. Hørte mye prat på DOL om Milla, så jeg måtte ta en titt. Syntes det var litt rotete her, så jeg orket ikke være med. Men så ble DOL forpestet av innlegg fra Sør & Co, så jeg flyttet til KG for godt. Må innrømme at jeg leser litt innimellom (må se hva som skjer med alle ;)), men har ikke skrevet innlegg på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest illusjon
Var inne og leste på dette forumet, illusjon, og må si at jeg synes det var mye trist lesing. Har opplevd dette fra en annen side enn medlemmene på forumet - som mor til en stoffmisbruker.

Over til spørsmålet - jeg har et favorittforum - www.hagegal.info

Der finner jeg svar på alt jeg lurer på når det gjelder hagen min ... Helt ypperlig og anbefales til alle interesserte  :)

Hei Leola, jeg vet det er utrolig trist å være vitne til en som misbruker rus. Spesielt når det er ditt eget barn.

Jeg har selv vært der, altså barnet som hadde det så vondt inni seg og slet og kjempet seg gjennom hverdagen og fant ingen andre alternativer enn å selvmedisinere meg med rus. Min mor fikk selvsagt panikk, satte igang barnevern og alt mulig..., men det ingen noengang spurte meg om var "Hvorfor?". Det var kun pekefingre etter pekefingre, fy-fy deg, problembarn og drittunge.

For ca et år siden tok jeg fatt i problemet mitt selv (er 18 nå), og bestemte meg for at dette kunne jeg ikke fortsette..., hadde vært på speedkjøret, hver dag, i over et halvt år og var totalt knekt både fysisk og psykisk. I løpet av dette året har jeg blitt nykter, flyttet for meg selv, fått terapeutisk og medisinsk hjelp, begynt på skole og kjemper stort sett for å holde meg gående.

Forumet vårt er ment for blant andre ting; støtte og så mye oppfølging vi KAN gi - over internett -, jeg gjør ihvertfall mitt beste for å ikke glorifisere eller oppfordre til noe misbruk. Alt med måte, og da mener jeg ALT. Alkohol, det dreper flere tusener i året, det misbrukes det og, men det er ikke så alvorlig siden det er lovlig. Ironisk synes jeg.

Ihvertfall, ikke tro at vi er noen narkiser som trykker i oss alt vi kommer over og bare håper på det beste. Det vil komme medlemmer som har en trist historie bak seg, medlemmer som sliter noe enormt i det de skriver, medlemmer som har en lærerik erfaring bak seg, og som kan informere skikkelig, og ikke skremme vettet av folk med løgner og propaganda, som folk tilslutt ikke tror på og så gir en god f i hva de prøver seg på nest.

Jeg prøver å bruker min erfaring til å hjelpe, støtte og advare om de virkelige risikoene, og ikke noe statspropaganda jeg har lest i et hefte delt ut på skolen.

Vi har et 'Medaljens Bakside' forum, og det ikke for ingenting. Det ER mange, mange baksider med rusmidler, noen klarer ikke å bruke de riktig og faller ut i et misbruker mønster og ender opp med masse psykiske skader og tap av venner, familie, penger, you name it. MEN, noen klarer å bruke rus med vett, og disse skal ikke ignoreres eller glemmes. De skal følges, analyseres og prøve å lære noe utav de. Et samfunn uten rus er en utopi, det vet vi alle. Verden, idag, er umulig å leve i om en ikke har mulighet til å flykte en gang i blandt.

Så, jeg håper du kjære Leona, og alle dere andre ser hvorfor det trengs et narkotikaforum med folk som har ekte erfaringer fra rus og miljøet, og ikke er utdannede, velmennende, men ikke stort hjelpsomme mennesker når det folk og ungdommen idag vil ha er ekte og riktig informasjon fra noen som kan hva de snakker om. Og jeg håper dere ikke dømmer oss opp og ned før dere virkelig vet hva det går i.

Takk for oppmerksomheten...

Norsk Narkotikaforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...