Gjest ingenbrukernavn Skrevet 23. januar 2021 #1 Del Skrevet 23. januar 2021 Jeg og kjæresten avtalte og bestilte et hotellopphold i Stavanger nå til neste helg før denne nye virusvarianten tok av. Jeg bor her i Stavanger, og smitten går nedover - og tiltakene blir færre. Typen bor i Oslo, og derfor tenkte vi at det kunne være fint å møtes nå neste helg her i byen fremfor at jeg dro til Oslo. Flybillett og hotellopphold er bestilt og betalt, men nå sitter vi her og lurer på hva som er lov/ikke lov. Han er permittert og bor alene. Han er aldri på besøk eller møter andre mennesker, og han unngår t-bane etc. Han har vært kjempeforsiktig, og det samme er jeg. Men nå er det snakk om at man ikke skal reise på tvers av kommuner i Oslo-området, men gjelder dette da ferdsel rundt omkring i Oslo-området og kommunene rundt - eller gjelder det også utreise fra Oslo til et helt annet sted i landet? Jeg blir veldig forvirret, og vet ikke hvordan man skal forholde seg til dette. Vi ser hverandre veldig sjelden, og dette viruset har satt en stopper for veldig mye. Det er jo likt for alle, og vi er heldige som er friske og raske.. Men likevel vil jeg høre med dere hva dere tenker, og hvordan dere oppfatter de nye tiltakene. Er det innafor å dra til Stavanger fra Oslo (selv om man er permittert, ikke har vært i kontakt med mennesker eller hatt besøk etc.)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 23. januar 2021 #2 Del Skrevet 23. januar 2021 Jeg tenker nei, uten at jeg vet helt sikkert. Men når Oslo og fylker rundt går i fullstendig lockdown, tror jeg ikke det smarteste er å hoppe på et fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 23. januar 2021 #3 Del Skrevet 23. januar 2021 Altså. Det er jo lov. Unødvendige reiser frarådes sterkt da, så det får bli opp til dere selv å dømme. Men det er ikke noe forbud mot det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingenbrukernavn Skrevet 23. januar 2021 #4 Del Skrevet 23. januar 2021 dillyduzit skrev (1 minutt siden): Jeg tenker nei, uten at jeg vet helt sikkert. Men når Oslo og fylker rundt går i fullstendig lockdown, tror jeg ikke det smarteste er å hoppe på et fly. Ja, du sier noe der altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg