Gå til innhold

Spørsmål til private instrumentallærere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, alle dere som underviser privat på et instrument. Jeg har tenkt på en sak, burde mandagselever få billigere semesteravgift pga mange helligdager? De mister jo undervisning både 2.påskedag og 2.pinsedag, som de andre elevene ikke mister. Jeg har pleid å tilby undervisning disse to mandagene til de som er interessert, men er usikker på om det er helt ok, både for min del og deres del🤔 I kulturskolen mister mandagselevene disse undervisningsdagene, og det er jo forsåvidt ikke noe som noen reagerer på, selv om semesteravgiften er lik for alle. Men der er jo også prisen litt annerledes enn i det private. Hva gjør dere?

Anonymkode: 6e9ca...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tilbyr å ta igjen undervisning en annen dag i uka når undervisningsdagen faller på en helligdag i forbindelse med 2. påskedag, 2. pinsedag , 1. mai, 17. mai og andre "enslige" helligdager. Elevene og foreldre tar ofte imot dette tilbudet.

Anonymkode: 546a4...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tilbyr å ta igjen undervisning en annen dag i uka når undervisningsdagen faller på en helligdag i forbindelse med 2. påskedag, 2. pinsedag , 1. mai, 17. mai og andre "enslige" helligdager. Elevene og foreldre tar ofte imot dette tilbudet.

Anonymkode: 546a4...ac9

Ja det var jo en fin ordning😊 Men hvordan får du til det i praksis hvis du underviser fullt alle hverdager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg sender denne tråden opp igjen, da det hadde vært fint å høre flere tanker/erfaringer rundt dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er det flere private instrumental-lærere her inne som vil dele tanker og erfaringer rundt dette? 😊
Jeg er litt rådvill, skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til å ta igjen undervisning for elever som mister timer pga helligdager, når uka ellers er full. Ikke har jeg råd til å redusere semesteravgift heller. Er det evt innafor å tilby undervisning for de som vil på helligdagene det er snakk om? Eller lar dere bare dette bli fridager, uten å redusere semesteravgifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender tråden opp igjen en siste gang. Det må jo være flere der ute med samme problemstilling? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo fått flere svar! La eleven/foresatte bestemme om de vil ha på helligdagen, en annen dag samme uke eller droppe timen!

Anonymkode: 9898f...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har jo fått flere svar! La eleven/foresatte bestemme om de vil ha på helligdagen, en annen dag samme uke eller droppe timen!

Anonymkode: 9898f...287

Åj så sinna.. Jeg hadde fått et svar, og ønsket flere synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager er vel ikke verre enn torsdager, men jeg trodde alle hadde rett på et visst antall timer. Jeg tror mine barn får en uke eller to ekstra med undervisning om de går glipp av noen timer. Men det er sikkert mulig å tilby kvelder, helger eller helligdager, og digitalt om de ikke kan. 

Anonymkode: ffc11...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger skoleplanen, men tar betalt antalltimer, ikke for semesteret.

Anonymkode: d8111...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med dette fra mitt eget hjem, og er som regel veldig fleksibel på dette. Om de kommer kl 18 en tirs, ons eller tors er mye det samme.

De har faste dager, men kan fint ta 2 oppå hverandre innimellom.

Anonymkode: 5f635...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg følger skoleplanen, men tar betalt antalltimer, ikke for semesteret.

Anonymkode: d8111...860

Samme her. Hva ligger du på i timen? Jeg tar 400,-

Anonymkode: 5f635...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...