Gå til innhold

Hvilket vegetardeig til taco?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke vegetarianer men liker å bruke slikt til taco synes konsistensen blir bedre. Har bare prvød halsans kök fars før den grønne pakken man får kjøpt i frysedisken hoss meny. Er det noen andre som er like god som dette merket? 

Anonymkode: be81d...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke vegetarianer men liker å bruke slikt til taco synes konsistensen blir bedre. Har bare prvød halsans kök fars før den grønne pakken man får kjøpt i frysedisken hoss meny. Er det noen andre som er like god som dette merket? 

Anonymkode: be81d...015

https://www.naturli-foods.no/produkter/naturli-shape-me-minced/
 

https://www.naturli-foods.no/produkter/naturli-minced-pea-based/
 

https://www.santamariaworld.com/no/produkter/vegetarian-taco-mix/
 

Ellers så er sopp og linser digg :)

Anonymkode: 13dac...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Den i midten her er vår favoritt til taco🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å bruke en blanding av chilibønner og svarte bønner eller kidneybønner, tilsetter hjemmemikset krydder, frisk chili og løk/hvitløk som freses. Har gjerne i litt hakkede tomater og moser av og til bønnene lett med en potetstapper. 

Jeg spiser kjøtt, så av og til blander jeg chilibønner med halv mengde kjøttdeig (200g til fire pers). 

Eller jeg lager refried beans. 

De veggisfarsene er jeg ikke glad i. 

Anonymkode: bf07b...65d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper soyafarse fra veganlife. Den må stekes i soyasaus, buljong, gjerne litt edikk. Kumin kan være godt også. 

Anonymkode: 26fff...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (28 minutter siden):

Jeg foretrekker stekt sopp. 

Jeg også, men jeg kan godt blande den med kidneybønner. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satellites skrev (1 time siden):

Den i midten her er vår favoritt til taco🤩

Vår også😍😍 skal ha lasagne med den i dag

Anonymkode: 0780c...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhiteSwan skrev (39 minutter siden):

Denne :) 

1FEB7E8C-5944-491C-AB4C-25D2FECDB379.jpeg

Den brukte jeg her om dagen, funka greit der og da men ble så dårlig i magen av den lenge etterpå, mulig fordi den er laget av erter. Dessuten holdt jeg på å droppe kjøpe den siden de har skrevet det teite " se hvem du klarer å lure", tenk hvis det hadde vært andre veien, lurt en veganer til å spise kjøtt liksom. Og man kan ikke lure noen med den, for det minnet ikke om kjøttdeig i det hele tatt, men grei som erstatning.

Anonymkode: 7cf37...519

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Vår også😍😍 skal ha lasagne med den i dag

Anonymkode: 0780c...443

 Samme her! Blander gjerne med stekt sopp.

Anonymkode: 64a02...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker å bruke en blanding av chilibønner og svarte bønner eller kidneybønner, tilsetter hjemmemikset krydder, frisk chili og løk/hvitløk som freses. Har gjerne i litt hakkede tomater og moser av og til bønnene lett med en potetstapper. 

Jeg spiser kjøtt, så av og til blander jeg chilibønner med halv mengde kjøttdeig (200g til fire pers). 

Eller jeg lager refried beans. 

De veggisfarsene er jeg ikke glad i. 

Anonymkode: bf07b...65d

Yes! Støtter denne! 

Anonymkode: 975bc...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte bønner! Jeg bruker alltid svarte bønner. Vasker de, moser omtrent 50% av de, og varmer de i panne med tacopulver. Knallgodt! 

Anonymkode: c4e97...fc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ingen slike erstatningsprodukter, men jeg mikser diverse bønner (du kan bruke slik bønnemix på kartongboks), linser og sopp. Jeg steker det i stelepanne sammen med tacokrydder. Smaker helt nydelig :)

Anonymkode: e4c55...510

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier også å velge bønner, kikerter og diverse grønnsaker over erstatningsfarse men jeg 

Anonymkode: 61b93...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke vegetarianer men liker å bruke slikt til taco synes konsistensen blir bedre. Har bare prvød halsans kök fars før den grønne pakken man får kjøpt i frysedisken hoss meny. Er det noen andre som er like god som dette merket? 

Anonymkode: be81d...015

Vi bruker blomkål og gulrøtter i stede for «kjøttdeig». Jeg har aldri likt konsistensen av kjøttdeig uansett, så det passer meg ypperlig. Det smaker jo bare taco-krydder uansett. 
 

IKKE kjøp govegan sin kjøttdeig, den er jææævlig. Vegme sin er god, den har vi brukt til å lage veggisterkaker og hamburgere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt med søtpotet i terninger med tacokrydder, eller bønner, eller 

Anonymkode: 42dc8...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er ikke vegetarianer men liker å bruke slikt til taco synes konsistensen blir bedre. Har bare prvød halsans kök fars før den grønne pakken man får kjøpt i frysedisken hoss meny. Er det noen andre som er like god som dette merket? 

Anonymkode: be81d...015

Prøv det tørrpulveret til Santa Maria, blandes med hakkede tomater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...