Hr. Aktiv Skrevet 22. januar 2021 #1 Del Skrevet 22. januar 2021 Det er greit at vi dør bare vi ikke dør av covid19. Det virker ihvertfall sånn. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 22. januar 2021 #2 Del Skrevet 22. januar 2021 Nei, det er veldig mye det ikke er greit å dø av, og som vi jobber hardt med å redusere risikoen for å dø av. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalila Skrevet 22. januar 2021 #3 Del Skrevet 22. januar 2021 Vil helst ikke dø før jeg er gammel og ferdig med livet, og aller helst sovne stille inn. Ønsker det samme for mine medmennsker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilu Skrevet 22. januar 2021 #4 Del Skrevet 22. januar 2021 Hr. Aktiv skrev (4 minutter siden): Det er greit at vi dør bare vi ikke dør av covid19. Det virker ihvertfall sånn. Enig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 22. januar 2021 #5 Del Skrevet 22. januar 2021 Hr. Aktiv skrev (5 minutter siden): Det er greit at vi dør bare vi ikke dør av covid19. Det virker ihvertfall sånn. Det stemmer ihvertfall ikke all den tid assistert selvmord er ulovlig her. Noe som er en skam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 22. januar 2021 #6 Del Skrevet 22. januar 2021 Altså, vi gjennoppliver 90 år gamle damer som får hjertestans. Det er ikke greit å dø av noe lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 22. januar 2021 #7 Del Skrevet 22. januar 2021 Lama_Drama skrev (4 minutter siden): Altså, vi gjenoppliver 90 år gamle damer som får hjertestans. Det er ikke greit å dø av noe lengre. Dert er aldri akseptabelt at noen dør dersom det kunne vært unngått, uansett alder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. januar 2021 #8 Del Skrevet 22. januar 2021 Enig, sånn det virker. Du kan bare dø, men å dø av korona er fy skam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommarfuggel Skrevet 22. januar 2021 #9 Del Skrevet 22. januar 2021 Nuith skrev (20 minutter siden): Nei, det er veldig mye det ikke er greit å dø av, og som vi jobber hardt med å redusere risikoen for å dø av. 13579 skrev (9 minutter siden): Dert er aldri akseptabelt at noen dør dersom det kunne vært unngått, uansett alder. Er det derfor folk blir nektet behandling på økonomisk grunnlag? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. januar 2021 #10 Del Skrevet 22. januar 2021 Blodpropp som blokkerer blodtilførselen til hjernen, regnes som "en behagelig død". Da besvimer man og dør. Å dø av langsom kvelning, som ved Covid-19, er nok temmelig ubehagelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommarfuggel Skrevet 22. januar 2021 #11 Del Skrevet 22. januar 2021 T-Rex skrev (1 minutt siden): Blodpropp som blokkerer blodtilførselen til hjernen, regnes som "en behagelig død". Da besvimer man og dør. Å dø av langsom kvelning, som ved Covid-19, er nok temmelig ubehagelig. Tror du lungekreft er behagelig da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 22. januar 2021 #12 Del Skrevet 22. januar 2021 (endret) Uansett hva jeg dør av så er det greit. Men la meg i det minste dø naturlig, og ikke av et tilfeldig virus som burde vært stoppet og unngått lenge før livet mitt er klar for å dø ut. Endret 22. januar 2021 av Ctrl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. januar 2021 #13 Del Skrevet 22. januar 2021 (endret) 1 minutt siden, Sommarfuggel said: Tror du lungekreft er behagelig da? Nei? Jeg svarte på spørsmålet i overskriften. Sannsynligvis er det ikke ubehagelig å dø av en overdose heroin heller. Og et par andre ting. Endret 22. januar 2021 av T-Rex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommarfuggel Skrevet 22. januar 2021 #14 Del Skrevet 22. januar 2021 T-Rex skrev (Akkurat nå): Nei? Hvorfor får ikke disse pasientene bedre behandling da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. januar 2021 #15 Del Skrevet 22. januar 2021 1 minutt siden, Sommarfuggel said: Hvorfor får ikke disse pasientene bedre behandling da? Det er ikke lov å ta livet av pasienter (eller andre enn seg selv i det hele tatt). For å si det sånn: når jeg får terminal kreft, tar jeg en overdose av noe. Selv. Før jeg blir for svak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 22. januar 2021 #16 Del Skrevet 22. januar 2021 Nei, det er nok ikke sånn det er. Grunnen til at alle tiltakene blir satt i gang for å bekjempe pandemien, er at hvis man lar det spre seg, vil det bli veldig mange som får det, og veldig mange som blir innlagt på sykehus. Og hvis mange nok blir innlagt på sykehus, er det ikke helsepersonell ledig til å ta seg av andre sykdommer/helseutfordringer. Det hadde vært veldig synd hvis du eller ungene dine ikke fikk hjelp etter å ha fått kokende vann over deg, vært i en bilulykke, brukket beinet i slalåmbakken, pådratt deg beinbrudd på isen osv., fordi det ikke er nok helsepersonell/sykehus-/legekapasitet til å ta seg av alle. Og det ville nok også bli mildt sagt veldig utfordrende å prioritere hvem som skulle få hjelp. Skal vi hjelpe den unge rusmisbrukeren som har tatt en overdose? 50-åringen som har fått hjerteinfarkt etter et liv med røyking og overspising? 80-åringen som har noe med pusten og kanskje har korona, kanskje ikke? Psykiatripasienten som har tent på seg selv for tiende gang? Jeg kan godt innrømme at jeg synes ikke selv at livet mitt har vært så fantastisk siden mars i fjor, men jeg er likevel glad for at man prøver å bekjempe pandemien, jeg er ganske sikker på at alternativet hadde vært mye verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*luna* Skrevet 22. januar 2021 #17 Del Skrevet 22. januar 2021 T-Rex skrev (12 minutter siden): Blodpropp som blokkerer blodtilførselen til hjernen, regnes som "en behagelig død". Da besvimer man og dør. Å dø av langsom kvelning, som ved Covid-19, er nok temmelig ubehagelig. Terminale/døende covid-19 pasienter kan få lindrende behandling. Slike symptomer kan lindres med medikamenter som morfin og midazolam. Hvis det er vanskelig å oppnå god symptomlindring kan pasienten få en behandling som kalles lindrende sedering. Pasienten får da sove og merker ikke smerter eller andre symptomer. https://helse-bergen.no/seksjon/KLB/Documents/COVID-19/Lindring av truende kvelning i terminal fase av COVID19.pdf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. januar 2021 #18 Del Skrevet 22. januar 2021 Just now, *luna* said: Terminale/døende covid-19 pasienter kan få lindrende behandling. Slike symptomer kan lindres med medikamenter som morfin og midazolam. Hvis det er vanskelig å oppnå god symptomlindring kan pasienten få en behandling som kalles lindrende sedering. Pasienten får da sove og merker ikke smerter eller andre symptomer. https://helse-bergen.no/seksjon/KLB/Documents/COVID-19/Lindring av truende kvelning i terminal fase av COVID19.pdf Det er fint at det er mulig å lindre! 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 22. januar 2021 #19 Del Skrevet 22. januar 2021 Saph skrev (1 minutt siden): Det stemmer ihvertfall ikke all den tid assistert selvmord er ulovlig her. Noe som er en skam. Jeg er helt enig med deg her. Her har kjæledyrene det langt lettere, de forlate livet verdig og smertefritt. For å si det slik, skulle mine dager ikke være annet enn en grusom form for tortur, ville jeg ikke ha fryktett døden, den vil meg ikke noe vondt, døden rekker kun ut en hjelpende hånd, den eneste som kan befri meg fra det smertelige helvete livet har på ført meg. Dette er på tide å få på plass her hjemme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 22. januar 2021 #20 Del Skrevet 22. januar 2021 Det er helt greit å dø av alt annet enn korona. Ekstra greit å dø av koronavaksine. (For da var man "gammel og skrøpelig, og skulle dø snart uansett".) Men dør man etter å ha testet positivt for "korona" (med totalt misvisende og upålitelig test), ja da er det en forferdelig tragedie som krever full lockdown av Norge på ubestemt tid. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg