Hawaii Skrevet 14. august 2005 #1 Skrevet 14. august 2005 Skjønner ikke hvorfor jeg har begynt å ha krampe i den ene eller begge leggne flere netter på rad nå i det siste. Har ikke gjort noen forandring i livsstil. Hva kan det komme av?
Tusseline Skrevet 14. august 2005 #2 Skrevet 14. august 2005 Dersom du ikke tøyer ut etter en hard økt eller ikke drikker nok mengder væske, kan det oppstå kramper i leggen. Har opplevd dette selv, og det er helt j#vlig!
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2005 #3 Skrevet 14. august 2005 Tilskudd av ekstra magnesium kan også hjelpe. Hvis du har mistet mye væske etter trening, kan mineralbalansen i kroppen komme i ulage.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #4 Skrevet 14. august 2005 Jeg fikk et råd om å tilføre ekstra e-vitamin da jeg hadde slike kramper i leggene. Kan ikke forklare hvorfor det skal hjelpe... Mine muskelkramper skyldes imidlertid mye trening
Hawaii Skrevet 14. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2005 Hmm kanskje jeg mangler noe i kroppen altså? Har ikke trent nå i helgen og har egentlig ikke trent noe særlig i det hele tatt i det siste. Skjerpings! Går ganske mye da men.. I helga har jeg kun vært hjemme å slappet av nesten og det er nå det har vært værst. Merkelig det her. Takk for hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 Jeg sliter også med mye krampe, aner ikke hvorfor. Men jeg har mye væske i bena også da... Hm, det minner meg om at det skulle sjekkes når jeg kom hjem fra ferie det...
Gjest Spacegirl Skrevet 15. august 2005 #8 Skrevet 15. august 2005 Jeg sliter også med kramper i leggene i perioder. Har gjort det siden jeg var liten, og det er slitsomt å våkne hver eneste natt pga kramper. Har ikke tenkt på at jeg kunne ta det opp her, men det var fint at noen gjorde det, så fikk jeg noen tips til hva det kan skyldes
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 16. august 2005 #9 Skrevet 16. august 2005 Jeg har også litt plager med kramper i leggene! det gjør så sinnsykt vondt, så jeg syns virklig synd på deg om du har det så ofte!! Første gangen skjønte jeg ikke hva det var.. trodde jeg hadde brekt beinet i søvne eller noe.. hehe.. Men det jeg har fått tips om å ta er b-vitaminer.. er ikke helt sikker på om det hjelper da.. har det ikke så ofte, så jeg er ikke sikker på om det er en grunn til det når jeg får det.. Ellers kan du jo prøve å drikke mer melk.. tror jeg har hørt det og!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #10 Skrevet 16. august 2005 Krampe er ikke noe særlig. Kan være lurt av deg å ha en bøtte kaldt vann og en vaskeklut ved sengen. Legg vaskekluten med kaldt vann over området og smertene vil forsvinne raskt. håper du finner ut grunnen.
Gypsy Skrevet 16. august 2005 #11 Skrevet 16. august 2005 Jeg hadde nettopp krampe i ene leggen og det er vondt ! Visste ikke at det kunne komme av vitaminmangel.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #12 Skrevet 16. august 2005 Hadde mye krampe og urolige ben en periode. Kom av jernmangel.
Milly:) Skrevet 17. august 2005 #13 Skrevet 17. august 2005 Jeg har også krampe i perioder.. det er vondt! Har heldigvis ikke hatt det i det siste. Hvis b-vitamin hjelper kan det være forklaringen, siden jeg har blitt flinkere til å ta vitaminene mine..
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2005 #14 Skrevet 17. august 2005 (endret) Et gammelt kjærringråd er å knyte en ulltråd rundt ankelen og gå med den til krampene er over. Har prøvd det selv, og krampene forsvant, men om det var tråden eller ei, det vet jeg ikke. Vel, troa har vel hjelpt så mange, så hvorfor ikke prøve dette Endret 17. august 2005 av Marillia
Lina Skrevet 17. august 2005 #15 Skrevet 17. august 2005 Et gammelt kjærringråd er å knyte en ulltråd rundt ankelen og gå med den til krampene er over. Har prøvd det selv, og krampene forsvant, men om det var tråden eller ei, det vet jeg ikke. Vel, troa har vel hjelpt så mange, så hvorfor ikke prøve dette ← hehe...er ikke tvil om at tro kan flytte fjell!! sliter selv med dette, gjerne etter å ha drukket alkohol..!?? men takk til alle for mange gode råd
Tusenfryd Skrevet 17. august 2005 #16 Skrevet 17. august 2005 Manglende mosjon dersom du er vant til å trene kan h no med saken å gjøre, at du får nedtsatt blodsirkulasjon. Magnesiumtilskudd er også bra. Å ligge med ullsokk om natten, hjelper, vet jeg. Om det er troen eller ulla, spiller vel ingen roller, det hjelper!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. august 2005 #17 Skrevet 17. august 2005 Var plaget med dette da jeg var yngre, helt til jeg la en stålkniv under madrassen. Har hørt at det kan skyldes jordstråling, og at stålet samler til seg strålingen. Eller noe sånt. Det hjalp i alle fall!
Hawaii Skrevet 18. august 2005 Forfatter #18 Skrevet 18. august 2005 Takk for råd alle sammen. Her var det litt av hvert å prøve ut! Det har ikke vært så ille de siste nettene, håper det holder på å gi seg.. Er sinnsykt vondt.
Gjest Goth Ursula G. S. Skrevet 7. februar 2010 #19 Skrevet 7. februar 2010 Skjønner ikke hvorfor jeg har begynt å ha krampe i den ene eller begge leggne flere netter på rad nå i det siste. Har ikke gjort noen forandring i livsstil. Hva kan det komme av? Elektrolyttforstyrrelser nok er en viktig mekanisme for å utløse smertene og krampene. Du skrev forespørselen om sommeren - kanskje du svetter mye for tiden. For lite kalsium, for lavt saltinnhold, redusert magnesium og/ eller kalium og uttørking kan være aktuelle årsaker her. Drikker du mer væske enn du drikker kafe om dagen?...Vitaminmangel, spesielt vitamin E og B kan bidra til kramper i ben. Lykke til med noen smoothies!
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 7. februar 2010 #20 Skrevet 7. februar 2010 Fått mange gode råd her. Ett til: Drikk farris! Da får du i deg væske og salt samtidig. Som det er nevnt tidligere, kan kramper komme av forstyrrelse i væskebalansen - men kroppen klarer ikke ta til seg væske om du ikke har salt i kroppen, og drikker du mer uten å få i deg salt, skiller du ut enda mer mineraler. Så drikk farris, da får du begge deler på en gang. Og magnesium, det hjalp meg - men ble fryktelig dårlig i magen av det.......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå