Gå til innhold

Hekling av sjal


Millus

Anbefalte innlegg

Ok, nå skal jeg begynne å hekle.. Og har veldig lyst til å hekle meg et sjal, som jeg kan ha over skulderene, knytte over rumpa, tja, bruke til litt av hvert.

Men det er jo klin umulig å finne oppskrifter som ikke inneholder all verdens krumspring og krimskrans.. Har prøvd Husfliden, og de fleste andre garnbutikker i Oslo, men finner ingen ting.

Kunne tenke meg en helt enkelt sjal, kanskje med et motiv midt på, men minst mulig dill og dall.. Kan altså ingenting om hekling, men har bannet meg på å ha et egetheklet sjal til vinteren.. :roll: Altså, det begynner å haste.. :kul:

Noen som vet noe? Kan forklare meg litt? Har noen inside-information på dette? :hoho: Gi meg et tips hvor jeg kan finne oppskrifter?

Og så helt til slutt, jeg har et gammel sengeteppe som er helklet på slutten av 1800-tallet. Det har raknet litt her og der, og så lurte jeg på om det er noen som vet om noen steder som kanskje reparer slikt? Vil så gjerne beholde det pent, da det er et familiestykke..

Takk for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på her, har også begynt å hekle. Er det noen som vet hvor man får tak i heklegarn som ikke er knallgrønt eller brannbilrødt, men med litt mer normale farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:P

Er det ikke et eldresenter i nærheten der du bor ?

Før i tiden var det så vanlig å hekle seg sjal.

Sikkert mange av de eldre vil vise deg en enkel måte og hekle sjal på.

Noe som er fort og enkelt heter " englemasker "

Sikkert noen som kan det , og det er visst veldig enkelt å lære.

Tenk hvor glad de eldre hadde blitt for å få hjelpe deg.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

Har også lyst til å hekle, vi burde starte klubb... :D

Var på biblioteket og så for noen dager siden, har lyst til å hekle hylle pynt til jul, de hadde mange bøker både for nybegynnere og andre.

på Sparkjøp har de heklegarn som ikke er rødt og grønt, div kvite, offwihte ol

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og hekler babyteppe bare for å øve meg. Har ikke noen baby å gi det til, men med mitt tempo rekker jeg å få både ett og to barn selv før teppet er ferdig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biblioteket var ingen dum ide.. Skal se om jeg får taslet mine ben ned i den retningen i løpet av helgen..

Gleder meg til å sitte inne og helkle når snøen laver ned utenfor *ja den ungdommen nå til dags.. :hoho: gjør mye sprell vi..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner fine heklesider ved å sjekke ut kategorien Hobby her på KG. Problemet er at de beste sidene er på engelsk og det kan kanskje være forvirrende hvis du er vant til norske utttrykk.

En kjempefin norsk side er http://www.poppyfield.net/hobbyforum/temas...ing-hekling.htm

Der finner du ihvertfall tre ulike mønster til heklede sjal.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...