AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #41 Skrevet 22. januar 2021 EndaEnGang skrev (7 timer siden): Jeg kan se for meg hva du mener, og tror det kan være en eller annen form for sykdom eller syndrom. Men jeg kan ikke navnet på noen så kommer ikke på noen eksempler. At de andre på bussen ikke lot til å merke noe kan like gjerne være av den høflighet. Jeg prøver iallefall å ikke glo dersom noen åpenbart ser veldig rare ut. Ok, ja det kan hende ☺️ Ts Anonymkode: e1a40...11b 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #42 Skrevet 22. januar 2021 CorvusCorax skrev (7 timer siden): Det finnes også ansiktsmasker som har store tenner og "hud", slik at det går i et med huden. Jeg tenker det kan ha vært noe sånt. Googlet litt for deg, og det finnes ikke noe syndrom hvor man har en munn som dekker nærmest hele ansiktet. Hmm, ja det kan jo være det. Det så bare veldig ekte og ekkelt ut. Får det ikke ut av hodet. Men kan hende det er en maske. Ts Anonymkode: e1a40...11b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #43 Skrevet 22. januar 2021 Det føltes ut som personen kjente meg eller noe sånt. Eller at personen ga ut en form for energi. Men jeg vet ikke. Jeg turde ikke å gå forbi personen så jeg gikk en annen vei ut av bussen. Ts Anonymkode: e1a40...11b
Gjest Shawtyella Skrevet 22. januar 2021 #44 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for realistisk svar😅 tenkte mere på hallusinasjoner / at jeg har en psykose eller noe sånt. Har aldri opplevd noe sånt tidligere. Sliter ligg psykisk fra før så tenkte det. Var bare det at hodet så ekstremt lite ekte ut , det var forferdelig. Ts Anonymkode: e1a40...11b Det jeg har lært om psykose, er at hvis du har det, så bekymrer du deg ikke for å ha psykose. De som har det forstår ikke selv hva som skjer. Dette er iallefall det jeg har fått vite av alle behandlere med årene, ettersom jeg har vært inne på tanken selv. Jeg har Generalisert angstlidelse, med derealisasjon og OCD, + at jeg har agorafobi. Trodde en periode at jeg begynte å bli gal pga derealisasjon, men det var andre årsaker enn psykose. Hallusinasjoner er nok mer relevandt, da ser man jo gjerne rare ting. Ei venninne av meg så en rosa elefant ol, helt merkelig men hjernen spiller oss ofte et puss. Hvis du for eksempel har sett på filmer eller serier i det siste, så kan det hende at du hallusinerte noe iforhold til hva du hsr sett tidligere. Jeg har selv vært borti lignende opplevelser. Var 100% sikker på at jeg så en karakter fra en tv-serie jeg så på den tiden, husker det fortsatt og dette er godt over 5-6 år siden. Hjernen spiller oss et puss iblandt, kanskje det surrer litt med synet også i slike tilfeller. Ikke bekymre deg, du er nok helt fin! Men hvis du opplever flere slike opplevelser så ville jeg tatt kontakt med noen som kan hjelpe deg, så det ikke utvikler deg. Venninna mi har slitt for mye med dette, ikke noe gøy å hallusinere ://
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #45 Skrevet 22. januar 2021 Shawtyella skrev (6 minutter siden): Det jeg har lært om psykose, er at hvis du har det, så bekymrer du deg ikke for å ha psykose. De som har det forstår ikke selv hva som skjer. Dette er iallefall det jeg har fått vite av alle behandlere med årene, ettersom jeg har vært inne på tanken selv. Jeg har Generalisert angstlidelse, med derealisasjon og OCD, + at jeg har agorafobi. Trodde en periode at jeg begynte å bli gal pga derealisasjon, men det var andre årsaker enn psykose. Hallusinasjoner er nok mer relevandt, da ser man jo gjerne rare ting. Ei venninne av meg så en rosa elefant ol, helt merkelig men hjernen spiller oss ofte et puss. Hvis du for eksempel har sett på filmer eller serier i det siste, så kan det hende at du hallusinerte noe iforhold til hva du hsr sett tidligere. Jeg har selv vært borti lignende opplevelser. Var 100% sikker på at jeg så en karakter fra en tv-serie jeg så på den tiden, husker det fortsatt og dette er godt over 5-6 år siden. Hjernen spiller oss et puss iblandt, kanskje det surrer litt med synet også i slike tilfeller. Ikke bekymre deg, du er nok helt fin! Men hvis du opplever flere slike opplevelser så ville jeg tatt kontakt med noen som kan hjelpe deg, så det ikke utvikler deg. Venninna mi har slitt for mye med dette, ikke noe gøy å hallusinere :// Tusen takk for svar❤️ Ts Anonymkode: e1a40...11b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #46 Skrevet 22. januar 2021 Jeg har vært veldig syk selv og kjenner flere andre som har vært det, og jeg kan si nesten med sikkerhet at ingen hallusinasjoner virker såpass ekte at det ser ut som helt reelle personer på en buss feks. Det fortoner seg mer som bilder i hodet og inntrykk, en form for hundre prosent visshet om at det er noen der på ordentlig og man kan se for seg bilde i hodet, samt formen man tror er omriss osv. Jeg tipper at det var noen med en rar maske/kostyme, det florerer av sånne, eventuelt noen med en sykdom. Kan være det trigget deg til å bli forvirret og legge egenskaper til personen som ikke er ekte ettersom du sliter psykisk og dette kan ha gjort personen/opplevelsen skumlere enn den egentlig var. Anonymkode: d8c5a...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #47 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hmm, ja det kan jo være det. Det så bare veldig ekte og ekkelt ut. Får det ikke ut av hodet. Men kan hende det er en maske. Ts Anonymkode: e1a40...11b Hvis det er en som gikk med maske, og spesielt en sånn maske, så ville vel flere ha glodd og reagert? Anonymkode: 73cfb...c0a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #48 Skrevet 22. januar 2021 Ikke helt det du beskriver, TS, men på litt avstand kan det være vanskelig å se skillet mellom ansiktet og masken: Anonymkode: 3999b...faa 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #49 Skrevet 22. januar 2021 Ja, kanskje det var en lignende maske 😂 Anonymkode: 73cfb...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #50 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke helt det du beskriver, TS, men på litt avstand kan det være vanskelig å se skillet mellom ansiktet og masken: Anonymkode: 3999b...faa På en måte. Bare at tennene var så store at de dekket helt fra bunnen av ansiktet å til øynene. Det virket som personen var fra en annen verden. Ts Anonymkode: e1a40...11b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #51 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er en som gikk med maske, og spesielt en sånn maske, så ville vel flere ha glodd og reagert? Anonymkode: 73cfb...c0a Ja var det jeg tenkte. Ingen reagerte. Ts Anonymkode: e1a40...11b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #52 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært veldig syk selv og kjenner flere andre som har vært det, og jeg kan si nesten med sikkerhet at ingen hallusinasjoner virker såpass ekte at det ser ut som helt reelle personer på en buss feks. Det fortoner seg mer som bilder i hodet og inntrykk, en form for hundre prosent visshet om at det er noen der på ordentlig og man kan se for seg bilde i hodet, samt formen man tror er omriss osv. Jeg tipper at det var noen med en rar maske/kostyme, det florerer av sånne, eventuelt noen med en sykdom. Kan være det trigget deg til å bli forvirret og legge egenskaper til personen som ikke er ekte ettersom du sliter psykisk og dette kan ha gjort personen/opplevelsen skumlere enn den egentlig var. Anonymkode: d8c5a...e7e Det er mulig at det kan stemme. Det virket bare som personen utstrålte en slags energi. Som om personen var fra en annen planet. Og telefonen personen hadde var ekstremt liten. Ts Anonymkode: e1a40...11b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #53 Skrevet 22. januar 2021 Du trenger ikke være redd, men ta kontakt med lege eller foreldre/familie du stoler på så noen vet hva som foregår. Håper du får hjelpen du trenger til det du sliter med. Ikke godt å ha det vondt psykisk. Anonymkode: 89f72...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #54 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke være redd, men ta kontakt med lege eller foreldre/familie du stoler på så noen vet hva som foregår. Håper du får hjelpen du trenger til det du sliter med. Ikke godt å ha det vondt psykisk. Anonymkode: 89f72...a8d ❤️ Ts Anonymkode: e1a40...11b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #55 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): ❤️ Ts Anonymkode: e1a40...11b Hvor i landet dette skjedd? Var det lange tenner? Anonymkode: 73cfb...c0a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #56 Skrevet 22. januar 2021 Det kan ha vært syner. Du trenger ikke engang å være psykisk syk for å oppleve det. Jeg har opplevd det et par ganger, første gangen visste jeg at det var syner. Jeg hadde ikke hatt tilgang på vann på nesten et døgn. Jeg så en grønn ku og en hest foran meg. Andre gangen aaaner jeg ikke hva som skjedde. Jeg hadde en veldig stresset periode da og sovet sykt lite og var veldig forkjølet. men vet ikke. Kjørte bil over en bru, ante fred og ingen fare også var det akkurat som brua knakk og begynte å henge og vaie i bølger. Jeg fikk hjerte i halsen og var sikker på at jeg kom til å dø og havne i havet. Stoppet bilen på siden rett etter brua for å se bak meg og den vaiet fortsatt. Jeg klarte ikke helt å skjønne om det var ekte eller fake... jeg vurderte hard å ringe politiet, men jeg tenkte "nei.... det kan ikke være ekte. Asfalten er hel.... de kommer til å ringe ambulansen istede" så jeg droppet det, men jeg fulgte nøye med på nyhetene, for jeg visste ikke om det var riktig eller ikke. Det var bare hallusinasjon. Anonymkode: d9580...934
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #57 Skrevet 22. januar 2021 Kan det hende du sovna på bussen og drømte det? Anonymkode: a12e1...dc8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå