Gå til innhold

Beste helgemat du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sunt eller ikke, hva er det beste du spiser i helgene?

Anonymkode: 28d46...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmelaget pizza, jeg tror aldri jeg blir lei av pizza. Hvis det skal være litt mer "ordentlig" mat, så lager jeg meg en entrecote med sopp, løk, bearnaise og fløtegratinerte poteter. Det er det forresten veldig lenge siden jeg har spist, når jeg tenker meg om. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kan være en to-retters:

- Gratinerte sjøkreps med chili, hvitløk, sitron og persille, med blanc de blancs champagne
- Ovnsbakt kveite eller piggvar med dampet asparges, beurre blanc og hvit burgunder

Ikke så ofte jeg spiser de to etter hverandre da, siden det blir litt mye smør i begge retter, men det er nok de to favorittene på lørdagskvelden likevel. 

Anonymkode: 39ee9...8c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo svare jeg også (ts).

Jeg tror pizza eller tikka masala troner på toppen. 

Anonymkode: 28d46...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favoritten er en typisk helg der vi kombinerer enkel TV mat, med avansert mat som fortjener en god vin, til tradisjonsretter med fisk. 

Fredag er det TV mat. Saliccia-blåmuggost pizza, nachos med pulled chicken, buns med svin, peking duck wraps, en indisk butterchiken som har godgjort seg i crockpoten hele dagen, med hjemmebakte hvitløksnan... 

Lørdag er det mer avansert. Forrett og hovedrett. Kamskjell med blomkålpure og pancetta. Indrefilet med hasselbackpoteter og hvitløkstomater. Sjøkreps med hvitløkssmør, så sadel av lam med langtidsstekte rotgrønnsaker. 

Søndag spiser vi alltid fisk. Grillet laks med agurksalat og fennikelpure. Dampet torsk med pakchoi og asiatiske smaker. 

Jeg liker variasjon. Om jeg skulle spist omtrent det samme hver kveld ville jeg blitt lei veldig raskt. 

Anonymkode: 62655...62a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco, ingen over ingen ved siden 😋😋.

Anonymkode: af476...6c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det: pizza, pasta med kjøttboller, pasta vongole, blåskjell og godt brød, carnitas og ramen. 

Anonymkode: 936bd...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være til helg, men det kjøtt stykke jeg liker best er kjaker, både av storfe og svin. Men det er bare så sjelden jeg kommer over det. Fyre opp CrockPoten, enten slow eller trykkkoking. Har noen kjaker i fryså nå, som jeg gleder meg til å bruke, når vi kan være litt mer sosiale igjen :kristin:

Endret av elien
slettet et ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget pizza, italiensk eller med tjukk bunn. 

Anonymkode: 97621...d74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget pizza er det aller beste. Eller spagetti med kjøttdeig og saus. Skal ha lasagne denne helgen. 

Anonymkode: c0d1b...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har små barn, når vi skal kose oss med god mat etter deres leggetid blir det enten

- hjemmelaget pizza med creme fraiche, honning, pinjekjerner, spekeskinke og blåmuggost, ruccola

- tapas

- ost og kjeks

Anonymkode: afa3c...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indrefilet med fløtegratinerte poteter, dampet asparges, stekt tomat og hjemmelaget kryddersmør

Hjemmelaget pizza, hva jeg har på varierer mye men ofte bacon, fetaost, mye ost, tomat, løk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pizza, ravioli eller taco. Kebab er også godt.

Beste søndagsmiddag er andebryst med appelsinsaus, kjøttkaker med kålstuing eller skinkestek med masse surkål. Poteter i ulike varianter til to sistnevnte. Lasagne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...