Gå til innhold

Hvorfor liker du/liker du ikke å trene?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Jeg trener fordi det er det eneste som holder depresjonen min borte og fordi jeg vil gå ned i vekt. 

Anonymkode: 32a90...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å trene fordi det gir overskudd og egentid i hverdagen. Og jeg tror det kan bidra til å stramme opp litt underveis i vektnedgang også. Etter 21 kg ned har jeg ikke snev av løs hud, veldig glad for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emet skrev (På 23.1.2021 den 22.56):

Føler at kroppen er gele etter trening, vondt og støl når jeg våkner neste dag. misliker å trene men skulle ønske jeg likte det. Kommer det til å bli bedre? 

Kjør dette https://www.funkygine.com/2020/06/25/10-minutters-trening-for-nybegynnere/ en dag. Så venter du til du ikke er støl eller noe, før du kjører det igjen. Du vil merke rask fremgang, det gjør jeg. Og 10 min er ikke så vanskelig å sette i gang med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt blandet forhold til trening. Jeg elsker å se at jeg får bedre resultat enn jeg hadde for to uker siden, feks at jeg kan løpe lenger uten pause, eller at jeg klarer flere repetisjoner av en øvelse eller at jeg blir sterkere. 

På den andre siden så syns jeg det er så kjedelig. Det er ikke gøy i det hele tatt, bare mas, stress og slitsomt. 

Også har jeg to barn jeg ønsker å tilbringe tid med og etter de har lagt seg så er jeg sliten og da er det hvertfall bare styr å komme seg ut døren. 

Men jeg liker så godt følelsen etter jeg har trent. 

Anonymkode: 05dfc...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har litt blandet forhold til trening. Jeg elsker å se at jeg får bedre resultat enn jeg hadde for to uker siden, feks at jeg kan løpe lenger uten pause, eller at jeg klarer flere repetisjoner av en øvelse eller at jeg blir sterkere. 

På den andre siden så syns jeg det er så kjedelig. Det er ikke gøy i det hele tatt, bare mas, stress og slitsomt. 

Også har jeg to barn jeg ønsker å tilbringe tid med og etter de har lagt seg så er jeg sliten og da er det hvertfall bare styr å komme seg ut døren. 

Men jeg liker så godt følelsen etter jeg har trent. 

Se den økten jeg har lenket til over her👆🏼 10 min på stuegulvet, og du vil merke rask fremgang😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å ha trent. Jeg liker ikke å trene, haha. 

Jeg vet at det føles bra psykisk og fysisk om jeg får trent et par ganger i uka, selv om jeg ikke ser noen resultat. Det føles litt som placebo, for det føles bra å føle seg flink. Helst styrketrening eller gruppetimer fungerer best for meg, å løpe er det kjedeligste jeg vet, det er som at tiden går baklengs. Da er det bedre å gå fort i oppoverbakke eller noe. 
Et stort problem for meg er at det tar så mye tid. Jeg bor i en storby (ikke i Norge) og nærmeste treningsenter er 45 min unna med kollektivtrafikk. Det vil si at for en treningsøkt på 1 time, vil jeg bruke nesten 3 timer av dagen min på å få til en treningsøkt. Deretter skal man dusje osv. 

Og ja "man kan trene hjemme" osv, men da er problemet mitt at jeg har ikke nok kunnskap til å vite hvilke øvelser som er bra og smart å gjøre, og hvordan disse påvirker min kropp og hvilke muskler jeg trener. Dette gjør meg umotivert. Et til problem er at jeg har sykt dårlig konkurranseinstinkt. Jeg er slik at om noen bare "heia heia kom igjen dette klarer du", så vil jeg sette meg ned og kaste vekta i gulvet på trass. 

Jeg har hatt perioder der jeg trener 4 dager i uka og perioder der jeg aldri trener. Jeg ser nesten ikke forskjell på kroppen min uansett hva jeg gjør så ser jeg likedan ut og er egentlig fornøyd med det. Da blir det enda en ting som gjør at jeg tenker "hvorfor skal jeg gidde å trene?" 

Tar gjerne imot tips.

Anonymkode: f9ed9...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 time siden):

Se den økten jeg har lenket til over her👆🏼 10 min på stuegulvet, og du vil merke rask fremgang😁

Skal absolutt sjekke ut. Det er helt klart bedre med litt enn ingenting og om man slipper orket med å komme seg ut så hjelper det helt klart 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg liker å ha trent. Jeg liker ikke å trene, haha. 

Jeg vet at det føles bra psykisk og fysisk om jeg får trent et par ganger i uka, selv om jeg ikke ser noen resultat. Det føles litt som placebo, for det føles bra å føle seg flink. Helst styrketrening eller gruppetimer fungerer best for meg, å løpe er det kjedeligste jeg vet, det er som at tiden går baklengs. Da er det bedre å gå fort i oppoverbakke eller noe. 
Et stort problem for meg er at det tar så mye tid. Jeg bor i en storby (ikke i Norge) og nærmeste treningsenter er 45 min unna med kollektivtrafikk. Det vil si at for en treningsøkt på 1 time, vil jeg bruke nesten 3 timer av dagen min på å få til en treningsøkt. Deretter skal man dusje osv. 

Og ja "man kan trene hjemme" osv, men da er problemet mitt at jeg har ikke nok kunnskap til å vite hvilke øvelser som er bra og smart å gjøre, og hvordan disse påvirker min kropp og hvilke muskler jeg trener. Dette gjør meg umotivert. Et til problem er at jeg har sykt dårlig konkurranseinstinkt. Jeg er slik at om noen bare "heia heia kom igjen dette klarer du", så vil jeg sette meg ned og kaste vekta i gulvet på trass. 

Jeg har hatt perioder der jeg trener 4 dager i uka og perioder der jeg aldri trener. Jeg ser nesten ikke forskjell på kroppen min uansett hva jeg gjør så ser jeg likedan ut og er egentlig fornøyd med det. Da blir det enda en ting som gjør at jeg tenker "hvorfor skal jeg gidde å trene?" 

Tar gjerne imot tips.

Anonymkode: f9ed9...042

Se lenken over👆🏼👆🏼 Den økta er knallgod, og du kan kjøre den flere ganger når du blir bedre trent. Hun har kommet med bok også «råsterk hjemme», den har jeg kjøpt og mye bra i den altså😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bet-t-ina

Jeg liker å trene fordi jeg får energi, blir glad, sterk, fit og får fin kropp. Jeg sover bedre og hjernen får en boost av å løpe hver morgen. Det er den beste måten å starte dagen på. Ta hundene ut på løpetur i skogen. 15-20km er perfekt. Litt kjipt nå som det er is, men da tar jeg skiene frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig godt å trene, men jeg får så forbasket vondt i hodet i flere timer etterpå så jeg unngår anstrengelser som får pulsen veldig opp. 

Anonymkode: 68df1...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er min lykkepille. Det gjør underverker for humør og psyke. Kroppen min trenger å bli skikkelig sliten. Synes også det er moro å se fremgang. At jeg får til nye ting. Jeg sover bedre og jeg føler meg bedre. Og så er det for meg veldig sosialt. Er ikke så glad i å trene alene, selv om jeg gjør det også. Men da er det vanskeligere å motivere seg. 

Anonymkode: 59848...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å være i god form, men synes de fleste treningsformer er skikkelig kjedelige, så jeg tvinger meg selv. Resulterer dessverre i at jeg ofte er sur/gretten under treningsøkten da, men jeg er i alle fall i god form!

Anonymkode: 04251...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å trene fordi jeg føler meg bra etterpå og generelt alltid når jeg er i god form. Liker å få frisk luft, komme meg ut av huset for egentid og høre på podcaster eller god musikk kun reservert for løpeturen. Liker å jobbe for god helse. 

Liker ikke så godt å presse meg og føle at jeg dør til tider, men... Dritt noen ganger å løpe på is/snø/i regn og vind. Har veldig såre knær etterpå innimellom. 

Anonymkode: 000eb...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...