Gå til innhold

Hvorfor liker du/liker du ikke å trene?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Jeg elsker å trene fordi det er moro, fordi jeg liker å være sterk, og fordi det er godt for både den fysiske og psykiske helsa. Skulle bare ønske det gjorde meg glad også. 

Hva med deg? Liker du eller liker du ikke å trene og hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Trener fordi det gjør min psykiske helse godt, fordi kroppen min ser bedre ut og fordi jeg liker å være sterk og ha synlige muskler. Går alltid for sixpack hver sommer. 

Heldigvis har jeg en kropp som gjør at jeg kan spise mye og samtidig ha lav fettprosent. Flaks med genene eller noe sånt. 

Synes det er kjedelig å trene, jeg tvinger meg ofte til å trene. Er gøy om sommeren, for da gjør jeg aktiviteter som er morsomt å gjøre, vinterstid trener jeg bare for å trene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg føler meg bra under og etter en treningsøkt. Får ekstra energi i flere dager etterpå. 

Anonymkode: ad872...984

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke hard fysisk trening, men jeg liker korte  gåturer. Går både turer fordi jeg liker det og fordi det er godt for helsen. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg føler meg bedre etterpå og vil bli sterkere

Anonymkode: de6e6...7fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke å trene fordi jeg ikke liker å presse meg fysisk. Men så er det veldig tilfredsstillende å merke framgangen, så jeg gjør det nå likevel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som hatet gymtimene på skolen og derfor fortsatt forbinder fysisk aktivitet i mer eller mindre organisert form i andres nærvær med å mislykkes og ikke få til ting - og å få dette påpekt høyt i mindre trivelige former. Dessuten er jeg ganske bedagelig anlagt og har mye annet jeg heller vil bruke tiden min på. Men jeg er ganske god på hverdagsaktivitet og å gå turer i nærmiljøet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig kjedelig. En periode trente jeg styrke 3 ganger i uken i 3-4 måneder. Sluntret ikke unna en eneste gang. Funket gjorde det også - vekta gikk stadig nedover (trengte å gå ned) og jeg ble sterkere for nesten hver økt. Likevel endte jeg med å droppe etter de månedene fordi det var så utrolig kjedelig. Selv om det gjorde godt for både vekt og muskler, så var det ikke nok til å opprettholde motivasjonen for meg.

Jeg forsto heller ikke dette snakket om å få mer energi etter å ha trent - etter en økt var jeg så fysisk sliten at det gjorde vondt å løfte en kaffekopp. Hadde overhodet ikke mer energi, musklene var jo helt gone.

Anonymkode: 62923...e01

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjør livet bedre. En joggetur er kos og deilig noen timer før leggetid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater selve treningen.  Jeg gleder meg på ingen måte før jeg går til trening. Den første halvtimen er helt pyton, men men det føles fantastisk etterpå det siste kvarteret når man har bare litt igjen og føler på mestringsevnen. Nå som treningssentrene er stengt kjenner jeg på savnet etter å trene. Det er enklere å holde på sunne vaner og ha overskudd når du trener 

Anonymkode: a2d33...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å trene. Kan godt være aktiv i hverdagen, men gidder ikke trene for å trene. Så utrolig kjedelig og meningsløst.

Anonymkode: 7244c...857

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i å jogge/løpe. Gjør det hver dag. Selv om jeg ikke alltid har lyst til å trene, blir jeg alltid i godt humør når jeg først har kommet meg ut. Frisk luft, føler at kroppen er i aktivitet, får klarnet hodet - rett og slett godt for den psykiske helsen min. Tar meg faktisk ofte i å smile bredt underveis :) Styrketrening på treningssenter (eller mølleløping) har jeg ikke noe til overs for. 

Anonymkode: b8bfa...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Type apparattrening? Det er møkkakjedelig. Kan godt traske over et fjell med 20 kg på ryggen, eller drive med noe sport, men studiotrening kan jeg ikke fatte hvorfor folk gidder å drive med. Padler en del, men det er vel så mye for naturopplevelsen. Drev med kampsport før og gjør det sporadisk fortsatt, men appellen er hovedsakelig ferdighetstrening og kampteknikk, ikke muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker det. Får mestringsfølelse, blir mindre sliten (bortsett fra rett etterpå) og i mye bedre humør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å bruke kroppen, elsker å være i aktivitet og kjenne at jeg presser meg og. 

Anonymkode: 5d00b...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent styrke i perioder, men synes det er fryktelig lite interessant.  Foretrekker å holde meg i aktivitet på andre måter, og er mye på tur i naturen, på gåtur, skitur, trugetur etc.

Likte også å jogge litt, men knærne var ikke enige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...