Gå til innhold

Skal du si opp jobben hvis sjefen ikke respekterer deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da må du begynne å svare tilbake. Fortell hvor skapet skal stå. Du kan fint si «jeg finner meg ikke i å bli snakket til på denne måten» el.lign. Du kan også fortelle leder hvordan hens væremåte påvirker deg. Eller du kan gå videre til sjefens sjef/HR.

Jeg hadde ikke sluttet, hadde før laget litt moro. Blir man oppsagt har man rett på dagpenger, og slipper karantene. Du kan ev også ta dette opp med lege (om det har gått så langt at smld er nødvendig).

Anonymkode: d8a0e...542

p.s. Legen min vet om det. Fortalte om dårlig arbeidsmiljø og sjefens «klikking» allerede for 2 år siden 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hver dag stod han foran alle å kritiserte meg. At jeg sminket meg feil, gikk feil kledd og at jeg fint kunne slanke meg. Jeg måtte gå på skrivekurs fordi jeg hadde stygg håndskrift osv. Kun personlig hakking. Hver eneste dag i fire år. Før dette var det en annen sjef jeg virkelig respekterte. Så løpet av ti år på samme arbeisplass vær det en sjef som terroriserte meg i fire år. Kanskje jeg var sensitiv etter din mening, men det mente ingen av mine tidligere kolleger. 

Trur jeg gjorde rett i å si opp. Fikk meg jobb 6 måneder etterpå. Jeg velger heller helse og et godt familieliv enn en jobb som ødelegger folk psykisk. 

Jeg har betalt mine skattepenger i alle år så at jeg måtte gå på dagpenger og sosialstønad var bare en lettelse for meg. 

 

Anonymkode: 16e2a...294

😩😩😨 Selvfølgelig var det riktig å si opp! 
Hvordan reagerte dine kollegaer da sjefen snakket sånn til deg? Bare sa ingenting eller? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man svarer på denne måten, sier sjefen deg opp med en gang 

Anonymkode: db4f6...9f6

Ja, potensielt, og da har du rett på dagpenger. Slutter du - havner du i lang karantene. Du vil ikke bruke den lederen som referanse uansett.

Anonymkode: d8a0e...542

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, potensielt, og da har du rett på dagpenger. Slutter du - havner du i lang karantene. Du vil ikke bruke den lederen som referanse uansett.

Anonymkode: d8a0e...542

Men når du mottar dagpenger, får du hull på CVen og denne krangelen kan påvirke din fremtidige jobb. Folk snakker jo og det er alltid noen som kjenner noen 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor respekterer han deg ikke? Ville heller jobba med meg selv for å oppnå den respekten. Det er ikke en menneskerett men noe du må opparbeide deg. 

Anonymkode: bee21...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En kollega mistet broren sin for ikke så lenge siden. Hun bare knakk sammen. Sto og gråt på sjefens kontor. Og da sa sjefen: "ok, skjønner, men nå må du gå fordi jeg har ting jeg må gjøre"....Er dette normalt? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Hun er jo ikke deres personlige psykolog? 

Anonymkode: bee21...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er jo ikke deres personlige psykolog? 

Anonymkode: bee21...0fc

Nei, selvfølgelig ikke, men hva med litt empati? Vi er mennesker alle sammen. 

Anonymkode: db4f6...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eller å ha fast lønn er viktigere enn respekt? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Kan du gi eksempler på når sjefen ikke respekterer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (2 minutter siden):

Kan du gi eksempler på når sjefen ikke respekterer deg?

Jeg har skrevet det...

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjefer er dritt. Drit i dem.

Hvorfor er de sånn? 

Anonymkode: 79837...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er de sånn? 

Anonymkode: 79837...19e

Hvis du skriver en god avhandling om det, får du sikkert A.

Anonymkode: b9fbb...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du skriver en god avhandling om det, får du sikkert A.

Anonymkode: b9fbb...510

🤣🤣🤣

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er jo ikke deres personlige psykolog? 

Anonymkode: bee21...0fc

En sjef ville spurt om hun trenger ett par fridager og kanskje oppmuntret henne til å oppsøke hjelp/støtte fra noen. Er du sjef har du personalansvar og skal både stille krav til ansatte men også vise omsorg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knoot skrev (Akkurat nå):

En sjef ville spurt om hun trenger ett par fridager og kanskje oppmuntret henne til å oppsøke hjelp/støtte fra noen. Er du sjef har du personalansvar og skal både stille krav til ansatte men også vise omsorg. 

Helt riktig. 

Anonymkode: db4f6...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjefer er dritt. Drit i dem.

Anonymkode: b9fbb...510

Har du ingen sjef? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis man svarer på denne måten, sier sjefen deg opp med en gang 

Anonymkode: db4f6...9f6

Det betyr vel ikke at man skal finne seg i hva som helst av oppførsel fra sjefer? Ikke bli overrasket når sjefer benytter seg av sin stilling for å tråkke på andre. Å hele tiden får skeive kommentarer og bemerkninger er ikke noe en skal finne seg i. Hvis sjefer legger seg på en ukonstruktiv kommunikasjonslinje så høres ikke det altfor galt ut å si ifra om at en ikke setter pris på nedrakkingen. Eller mener dere en skal aller ydmykst sitte i diverse møter å KANSKJE oppleve at en sjef endrer seg. Nei takk. Da får de gi sparken da. Hvorfor er de som kaller seg ledere ufeilbarlige mens det er ansatte sin feil hvis arbeidsmiljøet er dårlig?? Leser det stadig her inne. En arbeidstaker skal ikke behøve å sette seg i respekt, det er ikke innpass i B-gjengen det er snakk om her.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du skriver en god avhandling om det, får du sikkert A.

Anonymkode: b9fbb...510

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🤣🤣🤣

Anonymkode: db4f6...9f6

Dere kan jo eventuelt dra dere ut av tråder dere ikke har noe mer vettugt å komme med🤢

Anonymkode: a7187...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ meg over: beklager, så ikke det var TS som svarte i nederste sitering, så overse den.

Anonymkode: a7187...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

Jeg skal søke, men hvordan vet jeg hvor mye man bør finne seg i på arbeidsplassen og hva er uakseptabelt? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Hvorfor er det relevant?

Dersom du ønsker deg ny jobb: Finn deg en ny jobb. 

Dersom du ikke får ny jobb: Finn ut hvorfor og endre dette ved å enten gjøre en bedre jobb, videre- eller etterutdanne deg, drive mer networking etc. Selv i det mest elendige marked finnes det jobb for folk med godt omdømme. Forskjellen på et godt og et dårlig arbeidsmarked ligger primært i om de som er så-så i jobben sin får jobb eller ei.

Anonymkode: 9d996...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det betyr vel ikke at man skal finne seg i hva som helst av oppførsel fra sjefer? Ikke bli overrasket når sjefer benytter seg av sin stilling for å tråkke på andre. Å hele tiden får skeive kommentarer og bemerkninger er ikke noe en skal finne seg i. Hvis sjefer legger seg på en ukonstruktiv kommunikasjonslinje så høres ikke det altfor galt ut å si ifra om at en ikke setter pris på nedrakkingen. Eller mener dere en skal aller ydmykst sitte i diverse møter å KANSKJE oppleve at en sjef endrer seg. Nei takk. Da får de gi sparken da. Hvorfor er de som kaller seg ledere ufeilbarlige mens det er ansatte sin feil hvis arbeidsmiljøet er dårlig?? Leser det stadig her inne. En arbeidstaker skal ikke behøve å sette seg i respekt, det er ikke innpass i B-gjengen det er snakk om her.

 

Dere kan jo eventuelt dra dere ut av tråder dere ikke har noe mer vettugt å komme med🤢

Anonymkode: a7187...a08

Jeg er enig med deg. Sjefens oppførsel påvirker min psykiske helse, gjør meg usikker og gir meg lavere selvtillit

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...