Gå til innhold

Skal du si opp jobben hvis sjefen ikke respekterer deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller å ha fast lønn er viktigere enn respekt? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere enn en jobb i verden med fast lønn. 

Søk de.

Anonymkode: 32749...f69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det finnes flere enn en jobb i verden med fast lønn. 

Søk de.

Anonymkode: 32749...f69

Med denne elendige arbeidssituasjonen som vi har nå? 

Anonymkode: db4f6...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sluttet uten å vite at jeg hadde inntekt fra et annet sted, eller en mann som kunne (og ønsket) å forsørge oss begge i en periode. Men jeg hadde selvfølgelig lett etter ny jobb. 

Anonymkode: b7e72...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen eier ingen empati, kan "klikke" på deg uten grunn, bare fordi hun er i dårlig humør, kan love noe og glemme det....

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde ikke sluttet uten å vite at jeg hadde inntekt fra et annet sted, eller en mann som kunne (og ønsket) å forsørge oss begge i en periode. Men jeg hadde selvfølgelig lett etter ny jobb. 

Anonymkode: b7e72...8ea

Hva ville du ikke tolerert fra sjefen? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke sluttet uten å vite at jeg hadde inntekt fra et annet sted, eller en mann som kunne (og ønsket) å forsørge oss begge i en periode. Men jeg hadde selvfølgelig lett etter ny jobb. 

Anonymkode: b7e72...8ea

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes flere enn en jobb i verden med fast lønn. 

Søk de.

Anonymkode: 32749...f69

Jeg skal søke, men hvordan vet jeg hvor mye man bør finne seg i på arbeidsplassen og hva er uakseptabelt? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Jeg skal søke, men hvordan vet jeg hvor mye man bør finne seg i på arbeidsplassen og hva er uakseptabelt? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Konstruktiv kritikk i blant og at sjefen bestemmer hva som er dine arbeidsoppgaver, ikke minst har det siste ordet. Det må du tolerere. Men du skal ikke tolerere å bli kjeftet på/skreket til. Stadig få kritikk som er meningsløs, og som føles trakasserende. Jeg tror vel de fleste vet hva som er Ok fra en sjef?

Anonymkode: bac5f...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sjefen eier ingen empati, kan "klikke" på deg uten grunn, bare fordi hun er i dårlig humør, kan love noe og glemme det....

Anonymkode: db4f6...9f6

Ugreit at en sjef klikker på sine ansatte. At noe loves og glemmes kan skje i blant, men hvis det går på rettigheter, arb forhold, lønn osv, så er det ikke greit det heller. I hvert fall ikke til stadighet.

Anonymkode: bac5f...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Konstruktiv kritikk i blant og at sjefen bestemmer hva som er dine arbeidsoppgaver, ikke minst har det siste ordet. Det må du tolerere. Men du skal ikke tolerere å bli kjeftet på/skreket til. Stadig få kritikk som er meningsløs, og som føles trakasserende. Jeg tror vel de fleste vet hva som er Ok fra en sjef?

Anonymkode: bac5f...862

En kollega mistet broren sin for ikke så lenge siden. Hun bare knakk sammen. Sto og gråt på sjefens kontor. Og da sa sjefen: "ok, skjønner, men nå må du gå fordi jeg har ting jeg må gjøre"....Er dette normalt? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sjefen eier ingen empati, kan "klikke" på deg uten grunn, bare fordi hun er i dårlig humør, kan love noe og glemme det....

Anonymkode: db4f6...9f6

Hadde en sånn sjef, turte ikke bare å si opp uten å ha noe å gå til. Hadde heller ikke krefter til annet enn å jobbe, få kjeft, lure på om han kom til å klikke eller jeg var «verdens beste» neste dag -  og sove.

Gikk på veggen med et smell og ble sykemeldt. DA klikket han da. Det var så mye ulovligheter at fagforeningen min ville gå til sak på eget initiativ, men jeg orket ikke.

Skulle ønske jeg sa opp ved første utskjelling/sinneutbrudd/fornektelse av hva som hadde blitt sagt. Han var sånn mot alle, noen klarte å leve med det, andre gruet seg til jobb hver dag.

Si opp hvis det begynner å gå på helsen løs og du har økonomi til å ha det trangt. Kontakt bemanningsbyråer og nettverk på LinkedIn og spør om noen vet om noe ledig

Anonymkode: 57c28...0c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde en sånn sjef, turte ikke bare å si opp uten å ha noe å gå til. Hadde heller ikke krefter til annet enn å jobbe, få kjeft, lure på om han kom til å klikke eller jeg var «verdens beste» neste dag -  og sove.

Gikk på veggen med et smell og ble sykemeldt. DA klikket han da. Det var så mye ulovligheter at fagforeningen min ville gå til sak på eget initiativ, men jeg orket ikke.

Skulle ønske jeg sa opp ved første utskjelling/sinneutbrudd/fornektelse av hva som hadde blitt sagt. Han var sånn mot alle, noen klarte å leve med det, andre gruet seg til jobb hver dag.

Si opp hvis det begynner å gå på helsen løs og du har økonomi til å ha det trangt. Kontakt bemanningsbyråer og nettverk på LinkedIn og spør om noen vet om noe ledig

Anonymkode: 57c28...0c2

Å si opp selv i koronatider er kanskje ikke så smart pluss at man har 18 ukers dagpenger karantene og får hull på CVen. Man må absolutt ha noe å gå til. 

Sjefen er så ustabil, akkurat som du sier: Kan "klikke" i dag og si at du er "verdens beste" i morgen. Er det vanlig for mange sjefer? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme. Det virker å være regelen heller enn unntaket at sjefer mister all folkeskikk grunnet at de har så mye å tenke på og så mye ansvar. Så jeg er ikke overrasket over situasjonen over her, hvor han som hadde mistet broren måtte gå fordi sjefen hadde så mye å gjøre. De samme sjefene pleier å være jævlig flink til å klage og okke seg over hvor stakkars de er og må gå hjem tidlig og ikke klare å stå på selv. Jeg gidder ikke å føle medynk med disse som får forbanna greit betalt og som kaster ansatte under bussen fordi de ikke makter ansvaret stillingen deres har. For oss som har små sjangser å få en annen jobb, må man bare forsøke å holde ut og si ifra hvis det går for langt🤕

Anonymkode: a7187...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har sakt opp jobben min pga det. Uten å ha noe å gå til. Orket ikke kritikk daglig. Jeg gråt i pausene mine og var sur når jeg kom hjem. Noe som igjen gikk utover barna og samboer. Så toppet det seg en dag før jul og leverte oppsigelsen min og gikk på dagen. Jeg gå beskjed om at jeg ikke jobber ut oppsigelsen pga det som stod skrevet i oppsigelsen. Det fikk han bare godta eller gå videre med det. 

Da hadde jeg varslet flere ganger til øverste leder og tatt ting opp med tillitsvalgte. Ingenting hjalp. 

Fikk min siste lønning og ikke hørt noe mer fra arbeidsplassen.

Anonymkode: 16e2a...294

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja jeg har sakt opp jobben min pga det. Uten å ha noe å gå til. Orket ikke kritikk daglig. Jeg gråt i pausene mine og var sur når jeg kom hjem. Noe som igjen gikk utover barna og samboer. Så toppet det seg en dag før jul og leverte oppsigelsen min og gikk på dagen. Jeg gå beskjed om at jeg ikke jobber ut oppsigelsen pga det som stod skrevet i oppsigelsen. Det fikk han bare godta eller gå videre med det. 

Da hadde jeg varslet flere ganger til øverste leder og tatt ting opp med tillitsvalgte. Ingenting hjalp. 

Fikk min siste lønning og ikke hørt noe mer fra arbeidsplassen.

Anonymkode: 16e2a...294

Hvordan vet man at man gråter fordi sjefen er dårlig og ikke fordi man er "altfor sensitiv" og tar ting personlig? 

Søstera mi sier "jada, du kan lete etter sannhet og rettferdighet, men tenk å sitte hjemme uten jobb. Rettferdighet vil ikke gi deg mat på bordet". 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg lurer på det samme. Det virker å være regelen heller enn unntaket at sjefer mister all folkeskikk grunnet at de har så mye å tenke på og så mye ansvar. Så jeg er ikke overrasket over situasjonen over her, hvor han som hadde mistet broren måtte gå fordi sjefen hadde så mye å gjøre. De samme sjefene pleier å være jævlig flink til å klage og okke seg over hvor stakkars de er og må gå hjem tidlig og ikke klare å stå på selv. Jeg gidder ikke å føle medynk med disse som får forbanna greit betalt og som kaster ansatte under bussen fordi de ikke makter ansvaret stillingen deres har. For oss som har små sjangser å få en annen jobb, må man bare forsøke å holde ut og si ifra hvis det går for langt🤕

Anonymkode: a7187...a08

Er sjefen også sånn? 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er sjefen også sånn? 

Anonymkode: db4f6...9f6

* Sjefen din 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du begynne å svare tilbake. Fortell hvor skapet skal stå. Du kan fint si «jeg finner meg ikke i å bli snakket til på denne måten» el.lign. Du kan også fortelle leder hvordan hens væremåte påvirker deg. Eller du kan gå videre til sjefens sjef/HR.

Jeg hadde ikke sluttet, hadde før laget litt moro. Blir man oppsagt har man rett på dagpenger, og slipper karantene. Du kan ev også ta dette opp med lege (om det har gått så langt at smld er nødvendig).

Anonymkode: d8a0e...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet man at man gråter fordi sjefen er dårlig og ikke fordi man er "altfor sensitiv" og tar ting personlig? 

Søstera mi sier "jada, du kan lete etter sannhet og rettferdighet, men tenk å sitte hjemme uten jobb. Rettferdighet vil ikke gi deg mat på bordet". 

Anonymkode: db4f6...9f6

Hver dag stod han foran alle å kritiserte meg. At jeg sminket meg feil, gikk feil kledd og at jeg fint kunne slanke meg. Jeg måtte gå på skrivekurs fordi jeg hadde stygg håndskrift osv. Kun personlig hakking. Hver eneste dag i fire år. Før dette var det en annen sjef jeg virkelig respekterte. Så løpet av ti år på samme arbeisplass vær det en sjef som terroriserte meg i fire år. Kanskje jeg var sensitiv etter din mening, men det mente ingen av mine tidligere kolleger. 

Trur jeg gjorde rett i å si opp. Fikk meg jobb 6 måneder etterpå. Jeg velger heller helse og et godt familieliv enn en jobb som ødelegger folk psykisk. 

Jeg har betalt mine skattepenger i alle år så at jeg måtte gå på dagpenger og sosialstønad var bare en lettelse for meg. 

 

Anonymkode: 16e2a...294

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da må du begynne å svare tilbake. Fortell hvor skapet skal stå. Du kan fint si «jeg finner meg ikke i å bli snakket til på denne måten» el.lign. Du kan også fortelle leder hvordan hens væremåte påvirker deg. Eller du kan gå videre til sjefens sjef/HR.

Jeg hadde ikke sluttet, hadde før laget litt moro. Blir man oppsagt har man rett på dagpenger, og slipper karantene. Du kan ev også ta dette opp med lege (om det har gått så langt at smld er nødvendig).

Anonymkode: d8a0e...542

Hvis man svarer på denne måten, sier sjefen deg opp med en gang 

Anonymkode: db4f6...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...