AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #21 Skrevet 20. januar 2021 mellomtomater67 skrev (1 time siden): hvorfor tenker han i det hele tatt på avlivning? man dreper da ikke ett dyr som er friskt! Vi avliver tonnevis av friske dyr hver eneste dag. Griser er ikke dummere enn en katt. Anonymkode: 90883...51d 2
mellomtomater67 Skrevet 20. januar 2021 #22 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi avliver tonnevis av friske dyr hver eneste dag. Griser er ikke dummere enn en katt. Anonymkode: 90883...51d og da er vi enige jeg er tross alt vegetarianer, så at du skriver " griser er ikke dummere enn katt" er jeg helt enig i. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #23 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruk pellets istedenfor sand. Griser mindre. Her må dere bare holde katten inn i de anbefalte 4 ukene. Sånn er det. Anonymkode: 0f6cb...d5b Det kommer helt an på om katten aksepterer pellets. Er flere katter som da heller velger å gå på do andre plasser, fordi de ikke takler å gå på det med labbene. Men om katten ikke har noe problem med det, så er det absolutt det beste når det kommer til både gris og lukt. Ts, anbefaler absolutt en kattekasse med hull på toppen. Vi har denne. Den står med det store hullet inntil veggen, slik at katten må gå over de små. Har blitt mye mindre søl av det. Anonymkode: 288dc...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #24 Skrevet 18. februar 2021 Kill the cat! Anonymkode: 6b90b...7bb
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #25 Skrevet 18. februar 2021 Er det mulig for dere å plassere en passende plantekasse med en eller to passende store busker i, for å etterligne busken han hadde i det gamle hjemmet? Har dere mulighet til å plassere en slik utenfor slik at han har en plass å ligge og titte ut over plenen? Ellers vil en kattedo med tak og luke eller med inngang oppå være best. Dere må også bruke tid på katten, gi den oppmerksomhet, leke med den og snakke med den for å gi den signaler på at den hører sammen med dere. Hvis ingenting av dette fungerer må dere vurdere å holde han som innekatt eller omplassere han. Evt la de nye beboerne av det gamle huset overta katten. Siden den vender tilbake dit. Anonymkode: 27ae9...f29 1
LillEve Skrevet 18. februar 2021 #26 Skrevet 18. februar 2021 Utrolig rart at han vil avlive en katt for dette her, det høres da ikke helt håpløst ut.. Tar det ikke ish en måneds tid før katten skjønner hvor sitt nye hjem er? Skjønner godt du er frustrert! Vi har hatt det samme doproblemet, og løste det ved å kjøpe en høy boks på Clas Ohlson, bare. Etter det er det mye mindre søl. Kjøp også en matte den kan børste seg av på under kassa, så den ikke drar sand over alt. Skjønner det er vanskelig med skriking om natta, men kan dere den første måneden leke masse masse med katten om dagen, og tvinge den til å holde seg våken? Slik at den sover om natta? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #27 Skrevet 7. mars 2021 Update. Sist katten stakk av brukte jeg nesten en uke på å fange den. Da var den nok så sulten at jeg endelig fikk plukke den med meg. Så holdt vi den inne en stund, før den etterhvert fikk gå ut på dagtid. Slapp han ut om morgenen og så kom han tilbake når det begynte å bli mørkt. Det ble en helt fast rutine, og han kom heller ikke på dagtid når jeg ropte. Til slutt fant jeg gjemmestedet der han tydeligvis ligger 12 timer i strekk. Selv om jeg lokket så kom han ikke ut der i fra. Og om kvelden på fredag skulle bare mannen en tur ut i bilen og så glemte han å lukke døra. Da har tydeligvis katten kommet seg ut og siden det var mørkt og rolig har han løpt hjem til sitt gamle hus... 🙄 Sykt irriterende etter 1,5 måned. Nå må jeg fange han igjen og han må være bare inne lenge. Heldigvis kjøpte jeg stor dokasse med lokk så sand-problemet er ikke så stort lenger. Nå er det heller dotter av vinterpels over alt som er krise for mannen. 🙈 Uansett, takk for alle råd. Skal se om jeg får ordnet slik han kan gjemme seg litt på terrassen. 😊👌 Ts Anonymkode: b5fe8...e99 6
MarenogAron Skrevet 7. mars 2021 #28 Skrevet 7. mars 2021 Til når dere tar sjansen på å slippe ham ut igjen: Kjøp GPS! Selv har vi tractive, og er veldig fornøyd. Da finner du ham igjen. Festes i halsbånd, kan gi fra seg både lyd og lys, og batteriet varer i flere dager. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #29 Skrevet 7. mars 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Update. Sist katten stakk av brukte jeg nesten en uke på å fange den. Da var den nok så sulten at jeg endelig fikk plukke den med meg. Så holdt vi den inne en stund, før den etterhvert fikk gå ut på dagtid. Slapp han ut om morgenen og så kom han tilbake når det begynte å bli mørkt. Det ble en helt fast rutine, og han kom heller ikke på dagtid når jeg ropte. Til slutt fant jeg gjemmestedet der han tydeligvis ligger 12 timer i strekk. Selv om jeg lokket så kom han ikke ut der i fra. Og om kvelden på fredag skulle bare mannen en tur ut i bilen og så glemte han å lukke døra. Da har tydeligvis katten kommet seg ut og siden det var mørkt og rolig har han løpt hjem til sitt gamle hus... 🙄 Sykt irriterende etter 1,5 måned. Nå må jeg fange han igjen og han må være bare inne lenge. Heldigvis kjøpte jeg stor dokasse med lokk så sand-problemet er ikke så stort lenger. Nå er det heller dotter av vinterpels over alt som er krise for mannen. 🙈 Uansett, takk for alle råd. Skal se om jeg får ordnet slik han kan gjemme seg litt på terrassen. 😊👌 Ts Anonymkode: b5fe8...e99 Har dere mulighet til det, så monter opp kattenetting på terrassen, som vil hindre han i å stikke av. Da kan han være ute og få luft samtidig som han ikke har sjans til å rømme. Anonymkode: 27ae9...f29 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #30 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har dere mulighet til det, så monter opp kattenetting på terrassen, som vil hindre han i å stikke av. Da kan han være ute og få luft samtidig som han ikke har sjans til å rømme. Anonymkode: 27ae9...f29 Vi leier for tiden, så har ikke mulighet til det. Vi skal bygge hus, men det er ikke klart før om 1 år, dessverre. Om vi bare kommer oss i hus der tror jeg det blir veldig bra. Da kan vi få litt avstand fra ham når han må være inne under flytting, og rett utenfor vil det være et fint friområde som han kan gjemme seg under busker og trær. MarenogAron skrev (8 timer siden): Til når dere tar sjansen på å slippe ham ut igjen: Kjøp GPS! Selv har vi tractive, og er veldig fornøyd. Da finner du ham igjen. Festes i halsbånd, kan gi fra seg både lyd og lys, og batteriet varer i flere dager. Problemet er ikke å finne han. Jeg har allerede funnet ham ved det gamle huset, men han vet jeg kommer for å ta ham med i bilen, så da stikker han av når jeg kommer for nær. Anonymkode: b5fe8...e99
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #31 Skrevet 7. mars 2021 Høres nesten ut som om dere blir nødt til å holde han inne på ett bestemt rom hele tiden slik at han ikke kan stikke av på flere måneder. Eller ha han i sele og løpebånd inne/utenfor. Anonymkode: 27ae9...f29 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #32 Skrevet 7. mars 2021 Legg enn sånn shaggy badematte foran kattedoen, fanger opp sanden fra poter og hindrer at det spres. Så bare rister og støvsuger man matten innimellom Anonymkode: 0f5fd...114
Mariam95 Skrevet 8. mars 2021 #33 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 17.10): Du får omplassere mannen. Anonymkode: e7ad6...28d 😂 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #34 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 14.51): I løpet av høsten flyttet vi to ganger. Begge gangene har katten rømt tilbake til vårt gamle bosted flere ganger. For hver gang jeg skal hente den, skjønner den mer og mer av hva som skal skje og blir vanskeligere å få tak i. Hovedproblemet er at når katten blir holdt inne over lengre tid så griser han så fælt med kattesanden. Den blir sparket ut på gulvet og katten drar den med seg rundt om og opp i sofaen. Og spesielt om natten mjauer den høyt og mye og vekker hele familien. Så mannen holder på å bli sprø av å ha katten inne og slipper den derfor ut. Det har gått bra i flere dager. Katten kan være ute hele dagen og så kommer den på døra og vil inn om kvelden, så den skjønner hvor vi er og hvor det er mat. Men nå ble den sluppet ut rundt kl 5 om morgenen i går og har ikke kommet tilbake. Jeg antar derfor den har stukket av igjen. Mannen mener dette er håpløst og ikke kommer til å bli bedre og at vi bør omplassere katten eller avlive den. Katten er 7 år og vi har ikke mulighet til å stenge katten inne på et rom om natten slik vi slipper å høre den. Vi venter straks barn nr to som heller ikke er helt heldig for katten. Noen som har noen råd? Anonymkode: b5fe8...e99 Beste råd er å avlive mannen. Anonymkode: d7f2b...c32 3
Kenelz Skrevet 9. mars 2021 #35 Skrevet 9. mars 2021 Katt > Mann Hadde omplassert eller avlivet mannen. Fysj.. Tenk å ville avlive en frisk pusekatt?! 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #36 Skrevet 9. mars 2021 Det er jo ikke så rart at katta blir forvirret når dere har flyttet to ganger i løpet av høsten, og det i nærheten av deres gamle hjem. I tillegg skal dere flytte igjen om et års tid. Ja, jeg skjønner at det nok er nødvendig, men katten skjønner ikke det og bruker tid på å omstille seg. Da vi fyttet etter 10 år med katten måtte katten bli igjen da det nye stedet ikke egnet seg så godt for katter. Han likte godt å være ute, og det var ikke så forenlig med det nye bostedet. Det var ikke noe problem å få de nye innflytterne til å ta over. Har dere tenkt på dette? Jeg ville så klart ha hatt med katten, men det var ikke det beste for han. Så han levde greit på det gamle bostedet helt til han fikk kreft kort tid etterpå og måtte avlives. Håper dere finner en løsning. Det må nok også være ganske stressende for katten med denne situasjonen. Siden katten er 7 år og er vant til å løpe fritt ute, blir nok selebruk vanskelig. Det finnes nok tutorials på nett for å omstille katter i nytt hjem i nærheten av gamle boplass, så jeg ville ha sjekket ut dette. Anonymkode: 2373a...489 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #37 Skrevet 9. mars 2021 Stakkars katt.... så mye frem og tilbake og en eier som ikke klarer å bry seg nok til å lukke dører og prøve å holde den inne (mannen). Dere får ha han på et eget rom og slippe han ut til fellesarealer når det er helt trygt eller spørre om de som bor på det gamle stedet er interesserte i å ta over, for du ser det at dette ikke funker i lengden håper jeg. Katten blir jo helt forvirret. Få mannen til å skjerpe seg. Anonymkode: dea92...8de 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #38 Skrevet 9. mars 2021 Det er jo tydeligvis mangel på katter for tiden, så det burde gå an å få dem omplassert heller enn avlivet. Anonymkode: 16d3f...f7c
OlsenHansen Skrevet 9. mars 2021 #39 Skrevet 9. mars 2021 Høres ut som mannen misliker katten og ser sitt snitt til å bli kvitt den.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #40 Skrevet 10. mars 2021 Dersom katten kunne bidra økonomisk og ta seg av to barn skulle jeg vurdert å omplassere/avlive mannen, men inntil videre får han duge. 😅 Etter vi fikk fikset sand-problemet og katten ikke remjet like mye om natten, så roet mannen seg også. Så det var nok bare et hendig uhell at han glemte å lukke døren. For nå må vi jo starte på ny med å holde han inne hele tiden igjen. Vi har bare to soverom og så er det åpent mellom gangen, stua og kjøkkenet. Mannen vil ikke ha katten i sengene, så da må han være i stua. Vi har sele og det går fint å ta den på, men om vi gikk ut prøvde han bare å stikke av for å gjemme seg. Ts Anonymkode: b5fe8...e99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå